|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | PINAR DEMİRYÜREK (pdemiryurek@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ALİ KAYA, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Zihin yetersizliği ve ilişkili diğer alanlar; disiplinler arası çalışma alanları işbirliği kavramlarını edinmek. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Özel eğitimde alanında çalışan diğer meslek elemanlarının görevlerini açıklar. |
PÇ-2 Alanındaki bilimsel dayanaklı kuramsal
ve uygulamalı bilgilere sahiptir PÇ-15 Genel ve özel eğitim uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. PÇ-25 Özel eğitim ile ilgili temel kavramları bilir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Ekip çalışmasının önemini açıklar. |
PÇ-7 Alanıyla ilgili özgün bilgi kaynaklarını
kullanır. PÇ-19 Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. PÇ-25 Özel eğitim ile ilgili temel kavramları bilir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Özel eğitim öğretmeninin ekipteki görevlerini açıklar. |
PÇ-2 Alanındaki bilimsel dayanaklı kuramsal
ve uygulamalı bilgilere sahiptir PÇ-15 Genel ve özel eğitim uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. PÇ-25 Özel eğitim ile ilgili temel kavramları bilir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| İşbirliğinde ekip üyeleri ve özellikleri; işbirliğinin gerekliliği ve önemi; ekip çalışmasında temel prensipler; ekip çalışması kuramları; Türkiye’deki disiplinler arası çalışma durumu; Türkiye’de ekip çalışması; güncel sorunların değerlendirilmesi; güncel sorunlara çözüm önerileri. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Özel eğitim ekibi | Beyin Fırtınası Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 2 | Ekip üyeleri | Beyin Fırtınası Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 3 | Ekip üyelerinin özellikleri | Beyin Fırtınası Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 4 | Ekip üyelerinin görevleri | Beyin Fırtınası Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 5 | Multi disipliner yaklaşım | Beyin Fırtınası Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 6 | İnter disipliner yaklaşım | Beyin Fırtınası Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 7 | Ülkemizde hizmet veren kurumlar | Beyin Fırtınası Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Dünyada hizmet veren kurumlar | Beyin Fırtınası Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 10 | Ekip ve aile iletişimi | Beyin Fırtınası Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 11 | İyi uygulama örnekleri | Beyin Fırtınası Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 12 | İyi uygulama örnekleri | Beyin Fırtınası Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 13 | İyi uygulama örnekleri | Beyin Fırtınası Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 14 | İyi uygulama örnekleri | Beyin Fırtınası Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 15 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | ... | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Sunum cihazı, ders kitapları, yazı tahtası | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 40 | |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 14 | 60 | |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 7 | 14 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 8 | 24 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 88 | ||