|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ORGANİK TARIM | ||||
Ön Koşul Dersleri | MATEMATİK, | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | CEVAHİR ALTINKAYNAK (caltinkaynak@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
CEVAHİR ALTINKAYNAK, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Kimya ile ilgili temel kavramları vermek. Kimya alt yapısını oluşturmak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Kişi kimya ilgili genel kavramları açıklayabilir. |
PÇ-14 Edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir. PÇ-15 Edindiği bilgi ve becerileri kullanarak alanıyla ilgili olay ve olguları tanımlar, sorunları genel ölçekte tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Kişi bir çözelti hazırlayabilir. |
PÇ-9 Organik Tarım Programı ile ilgili pratik uygulamalarda kullanılacak gerekli ekipmanı kullanma yeteneği sergiler. PÇ-14 Edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir. PÇ-16 Alanı ile ilgili bir çalışmayı gerçekleştirmede ve uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmede sorumluluk alır. PÇ-18 Bilgiye ulaşma yollarını bilir ve etkin bir şekilde kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Kişi kimyasal reaksiyonları yazabilir. |
PÇ-14 Edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir. PÇ-15 Edindiği bilgi ve becerileri kullanarak alanıyla ilgili olay ve olguları tanımlar, sorunları genel ölçekte tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Kişi kimyasal bileşikleri adlandırabilir. |
PÇ-14 Edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir. PÇ-15 Edindiği bilgi ve becerileri kullanarak alanıyla ilgili olay ve olguları tanımlar, sorunları genel ölçekte tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Madde ve Kimya, Kimyanın temel kanunları, atom ve molekül ağırlığı, mol, Avogadro sayısı, kimyasal hesaplamalar, Semboller, Formüller ve Denklemler. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Madde özellikleri ve Hal Değişimleri | Anlatma Yöntemi, soru cevap, problem çözme yöntemi |
2 | Maddenin Sınıflandırılması, Saf Madde-Karışım | Anlatma Yöntemi, soru cevap, problem çözme yöntemi |
3 | Element ve Bileşik, Organik Bileşik, Anorganik Bileşik | Anlatma Yöntemi, soru cevap, problem çözme yöntemi |
4 | Maddenin Ayırt Edici Özellikleri, Ölçülmesi | Anlatma Yöntemi, soru cevap, problem çözme yöntemi |
5 | Sayıların Bilimsel Gösterimi, anlamlı rakamlar | Anlatma Yöntemi, soru cevap, problem çözme yöntemi |
6 | Problem çözümünde boyut analizi | Anlatma Yöntemi, soru cevap, problem çözme yöntemi |
7 | Atomlar ve Periyodik Çizelge | Anlatma Yöntemi, soru cevap, problem çözme yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Atomlar ve Periyodik Çizelge | Anlatma Yöntemi, soru cevap, problem çözme yöntemi |
10 | Atom Konfigürasyonu | Anlatma Yöntemi, soru cevap, problem çözme yöntemi |
11 | Moleküller ve İyonlar, Bileşiklerin Adlandırılması | Anlatma Yöntemi, soru cevap, problem çözme yöntemi |
12 | Asitler ve Bazlar | Anlatma Yöntemi, soru cevap, problem çözme yöntemi |
13 | Stokiyometri | Anlatma Yöntemi, soru cevap, problem çözme yöntemi |
14 | Mol Kavramı | Anlatma Yöntemi, soru cevap, problem çözme yöntemi |
15 | Kimyasal Tepkimeler | Anlatma Yöntemi, soru cevap, problem çözme yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Genel Kimya: İlkeler ve Modern Uygulamalar1, R.H. Petrucci, W.S. Harwood, F.G. Herring, Çeviri Editörleri: T. Uyar, S. Aksoy, Sekizinci Baskıdan Çeviri, Palme Yayıncılık, 2000 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 40 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 1 | 2 |
c) Performans Ödevi | 4 | 2 | 8 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 94 |