|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Doktora | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | İŞLETME (DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | HAKAN VAHİT ERKUTLU (erkutlu@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Çalışma ortamındaki kişilerin gerek kendileri, gerek iş arkadaşları gerekse örgütleri ile ilgili motivasyon, iş tatmini, gruplar, takımlar, liderlik, güç ve politika, çatışma ve müzakere yönetimi, örgüt kültürü, İK politikalarının benimsetilmesi, örgütsel değişim ve stres yönetimi ve örgütsel iletişim gibi konularda gerekli bilgileri edinmeleri amaçlanmaktadır. Ayrıca öğrencilerin, örgütsel davranış alanında yeni yaklaşımlar hakkında ve bu alanda yapılan araştırmalar hakkında bilgi sahibi olmaları amaçlanmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Yönetim psikolojisi ile ilişkili temel kavramları açıklamak |
PÇ-7 İşletme alanında kazanılan teorik ve pratik bilgi ve becerileri araştırabilecek, uygulama ve saha analizlerinde nasıl kullanıldığını belirleyebilecek, uyarlayabilecek, analiz edebilecek, birleştirebilecek, kritik kararlar verebilecek ve senteze ulaşarak uygulayabilecektir. PÇ-13 İşletme alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel, yönetimsel ve etik sorunları tespit eder, çözüm üretir ve bu konulardaki değerlerin gelişimine katkıda bulunur. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-2 | Motivasyon, iş tatmini, gruplar, takımlar, liderlik, güç ve politika, çatışma ve müzakere yönetimi, örgüt kültürü, İK politikalarının benimsetilmesi, örgütsel değişim ve stres yönetimi ve örgütsel iletişim |
PÇ-3 İşletme ve genel olarak sosyal bilimlerde en son yenilikleriyle araştırma yöntemlerini kullanarak, bağımsız olarak ya da diğer araştırmacılarla ortaklaşa özgün bilimsel/akademik araştırmalar yapma, araştırmalarının sonuçlarını kitap, makale ve raporlar halinde yayınlama ve bilimsel ortamlarda tartışılmak üzere sunma bilgi, beceri ve sorumluluğu kazanır. PÇ-4 İşletme alanında özgün bilimsel çalışmalar ortaya koyarak işletme bilimine yenilik getirir, yeni bir bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilir, ulusal ve uluslararası literatüre katkıda bulunur. PÇ-6 İşletme alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşır ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri sahibi olur. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Motivasyon, iş tatmini, gruplar, takımlar, liderlik, güç ve politika, çatışma ve müzakere yönetimi, örgüt kültürü, İK politikalarının benimsetilmesi, örgütsel değişim ve stres yönetimi ve örgütsel iletişim | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Giriş | Tartışma Yöntemi |
2 | Motivasyon | Tartışma Yöntemi |
3 | Tutumlar | Tartışma Yöntemi |
4 | Algılama | Tartışma Yöntemi |
5 | Kişilik | Tartışma Yöntemi |
6 | Kişilik | Tartışma Yöntemi |
7 | Tekrar | Tartışma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Güç | Tartışma Yöntemi |
10 | Liderlik | Tartışma Yöntemi |
11 | Örgütsel çatışma | Tartışma Yöntemi |
12 | Örgütsel çatışma | Tartışma Yöntemi |
13 | Örgütsel politika | Tartışma Yöntemi |
14 | Örgütsel politika | Tartışma Yöntemi |
15 | Tekrar | Tartışma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Endüstri ve Örgüt Psikolojisine Giriş, Ronald E. Riggio, 2018 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitapları ve makaleler |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 7 | 40 | |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 14 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 6 | 10 | 60 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 6 | 6 | 36 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 10 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 172 |