|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK Y.L. | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | HİLAL İNCEBAY (hincebay@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu ders, biyosensörler ve onların tasarlanmasına dayalı temel ilkeler üzerine odaklanır. Dersin amacı, biyosensörleri biyolojik materyallerin, ya da biyolojik olarak türevlendirilmiş davranış sergileyen yapıların elektro kimyasal, optik, termometrik, piezoelektrik veya manyetik ileticilerle kombine edilmesiyle oluşturulan biyoanalitik cihazlar olduğu konusunda detaylı bilgiye sahip olmaktır. Ayrıca nerede ve neden bu biyosensörleri kullanılması gerektiği hakkında da bilgi sahibi olunmasına yardımcı olmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | En genel sensör ilkelerini tanımlayabilmek, Biyosensör tasarımı ve biyosensör performansını etkileyen parametreler konusunda bilgi sahibi olabilmek, |
PÇ-3 Moleküler Biyoloji ve genetik ile ilgili konularda problemleri saptama, problemlerin çözümüne yönelik hipotez kurma ve çeşitli gözlemsel ve deneysel yöntemler kullanarak hipotezi çözme becerisi kazanır |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Biyosensörler ve uygulama alanlarına yönelik konularda multidisipler kazınımlar elde etme |
PÇ-5 Moleküler Biyoloji ve genetik alanında araştırma projesi tasarlama ve bununla ilgili sonuçların değerlendirilmesi ve sunulması konusunda yeterlilik kazanır PÇ-11 Bilimsel süreçlerin temel işleyişlerini açıklar, eleştirel tartışır ve problemleri uygun istatistik ve hesaplama yöntemleri kullanarak çözer, moleküler biyoloji ve genetik araştırma problemlerinin çözümü için halen kullanılanlar arasından sonuca götürecek çağdaş deneysel ve teorik yaklaşımları seçer |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Yeni teknolojik gelişmeleri takip edebilir ve farklı disiplinleri moleküler biyoloji ile ilişkilendirebilir |
PÇ-9 Diğer disiplinlerin problemleri içindeki moleküler biyoloji ve genetik ögelerini tanır ve açıklar PÇ-10 Dünya çapındaki moleküler biyoloji ve moleküler genetik literatürünü okur ve eleştirel tartışır |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Biyosensörlerin temel ilkeleri, biyosensörlerin sınıflandırılması, özellikleri ve karakteristikleri, biyosensör hazırlanması, biyoaktif tabaka ve iletici sistem kombinasyonları, enzim temelli biyosensörlerin kinetiği, performans faktörleri, biyosensör teknolojilerindeki son gelişmeler. biyosensörlerin uygulama alanları | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Biyosensörlerin temel ilkeleri | makale okuma, tartışma, demonstrasyon, değerlendirme |
2 | Biyosensörlerin sınıflandırılması,özellikleri ve karakteristikleri:Elektrokimyasal biyosensörler | makale okuma, tartışma, demonstrasyon, değerlendirme |
3 | Biyosensörlerin sınıflandırılması, özellikleri ve karakteristikleri:r:Optik biyosensörler, Thermal Biyosensörler | makale okuma, tartışma, demonstrasyon, değerlendirme |
4 | Biyobileşenlerin İmmobilizasyonu | makale okuma, tartışma, demonstrasyon, değerlendirme |
5 | Biyosensörlerin performansını etkileyen faktörler | makale okuma, tartışma, demonstrasyon, değerlendirme |
6 | Biyosensörlerin kullanım ve uygulamaları | makale okuma, tartışma, demonstrasyon, değerlendirme |
7 | Biyosensörlerin hazırlanması | makale okuma, tartışma, demonstrasyon, değerlendirme |
8 | Ara Sınav | |
9 | Makale değerlendirme | makale okuma, tartışma, demonstrasyon, değerlendirme |
10 | Makale değerlendirme | makale okuma, tartışma, demonstrasyon, değerlendirme |
11 | Makale değerlendirme | makale okuma, tartışma, demonstrasyon, değerlendirme |
12 | Sunum- seminer | Sözlü sunum, tartışma |
13 | Sunum- seminer | Sözlü sunum, tartışma |
14 | Sunum- seminer | Sözlü sunum, tartışma |
15 | Sunum- seminer | Sözlü sunum, tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | “Enzyme and Microbial Biosensors”, Humana Press Inclined, (1998) A. Telefoncu(Ed.), “Biyosensorler” | |
2 | J.Cooper,T,Cass “Biosensors”Oxford University Pres,2004 E.Gizeli C.R..Lowe “Biomolecular sensors”Taylor and Francis Inc.2002 A. Mulchandani, K. R. Rogers | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 12 | 36 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 12 | 36 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 12 | 36 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 185 |