Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / MBG501 - MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK Y.L.

Kodu: MBG501 Adı: BİYOSENSÖRLER Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK Y.L.
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı HİLAL İNCEBAY (hincebay@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu ders, biyosensörler ve onların tasarlanmasına dayalı temel ilkeler üzerine odaklanır. Dersin amacı, biyosensörleri biyolojik materyallerin, ya da biyolojik olarak türevlendirilmiş davranış sergileyen yapıların elektro kimyasal, optik, termometrik, piezoelektrik veya manyetik ileticilerle kombine edilmesiyle oluşturulan biyoanalitik cihazlar olduğu konusunda detaylı bilgiye sahip olmaktır. Ayrıca nerede ve neden bu biyosensörleri kullanılması gerektiği hakkında da bilgi sahibi olunmasına yardımcı olmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 En genel sensör ilkelerini tanımlayabilmek, Biyosensör tasarımı ve biyosensör performansını etkileyen parametreler konusunda bilgi sahibi olabilmek, PÇ-3 Moleküler Biyoloji ve genetik ile ilgili konularda problemleri saptama, problemlerin çözümüne yönelik hipotez kurma ve çeşitli gözlemsel ve deneysel yöntemler kullanarak hipotezi çözme becerisi kazanır
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 Biyosensörler ve uygulama alanlarına yönelik konularda multidisipler kazınımlar elde etme PÇ-5 Moleküler Biyoloji ve genetik alanında araştırma projesi tasarlama ve bununla ilgili sonuçların değerlendirilmesi ve sunulması konusunda yeterlilik kazanır
PÇ-11 Bilimsel süreçlerin temel işleyişlerini açıklar, eleştirel tartışır ve problemleri uygun istatistik ve hesaplama yöntemleri kullanarak çözer, moleküler biyoloji ve genetik araştırma problemlerinin çözümü için halen kullanılanlar arasından sonuca götürecek çağdaş deneysel ve teorik yaklaşımları seçer
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-3 Yeni teknolojik gelişmeleri takip edebilir ve farklı disiplinleri moleküler biyoloji ile ilişkilendirebilir PÇ-9 Diğer disiplinlerin problemleri içindeki moleküler biyoloji ve genetik ögelerini tanır ve açıklar
PÇ-10 Dünya çapındaki moleküler biyoloji ve moleküler genetik literatürünü okur ve eleştirel tartışır
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
Dönem Ödevi - Proje
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Biyosensörlerin temel ilkeleri, biyosensörlerin sınıflandırılması, özellikleri ve karakteristikleri, biyosensör hazırlanması, biyoaktif tabaka ve iletici sistem kombinasyonları, enzim temelli biyosensörlerin kinetiği, performans faktörleri, biyosensör teknolojilerindeki son gelişmeler. biyosensörlerin uygulama alanları
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Biyosensörlerin temel ilkeleri makale okuma, tartışma, demonstrasyon, değerlendirme
2 Biyosensörlerin sınıflandırılması,özellikleri ve karakteristikleri:Elektrokimyasal biyosensörler makale okuma, tartışma, demonstrasyon, değerlendirme
3 Biyosensörlerin sınıflandırılması, özellikleri ve karakteristikleri:r:Optik biyosensörler, Thermal Biyosensörler makale okuma, tartışma, demonstrasyon, değerlendirme
4 Biyobileşenlerin İmmobilizasyonu makale okuma, tartışma, demonstrasyon, değerlendirme
5 Biyosensörlerin performansını etkileyen faktörler makale okuma, tartışma, demonstrasyon, değerlendirme
6 Biyosensörlerin kullanım ve uygulamaları makale okuma, tartışma, demonstrasyon, değerlendirme
7 Biyosensörlerin hazırlanması makale okuma, tartışma, demonstrasyon, değerlendirme
8 Ara Sınav
9 Makale değerlendirme makale okuma, tartışma, demonstrasyon, değerlendirme
10 Makale değerlendirme makale okuma, tartışma, demonstrasyon, değerlendirme
11 Makale değerlendirme makale okuma, tartışma, demonstrasyon, değerlendirme
12 Sunum- seminer Sözlü sunum, tartışma
13 Sunum- seminer Sözlü sunum, tartışma
14 Sunum- seminer Sözlü sunum, tartışma
15 Sunum- seminer Sözlü sunum, tartışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 “Enzyme and Microbial Biosensors”, Humana Press Inclined, (1998) A. Telefoncu(Ed.), “Biyosensorler”
2 J.Cooper,T,Cass “Biosensors”Oxford University Pres,2004 E.Gizeli C.R..Lowe “Biomolecular sensors”Taylor and Francis Inc.2002 A. Mulchandani, K. R. Rogers
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
projeksiyon

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 12 36
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 12 36
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 3 12 36
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 6 12
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 3 7 21
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 185