|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK Y.L. | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MUSA KAR (musa.kar@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Hücresel reaktif oksijen türlerinin (ROT) üretiminin, hücreye olan zararlı etkilerinin yanısıra, çevresel değişkenlere karsı cevap vermek ve gelişimini sürdürebilmek için bir çok farklı hücresel sinyalisazyon mekanızmasında işlevsel oldugunu acıklar |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | reaktif oksijenin tanımı ve fonkisyonları hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-1 Temel Moleküler Biyoloji bilgisi edinir PÇ-9 Diğer disiplinlerin problemleri içindeki moleküler biyoloji ve genetik ögelerini tanır ve açıklar |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | reaktif oksijen sentezi ve antioksidan sistemler hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-6 Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir PÇ-9 Diğer disiplinlerin problemleri içindeki moleküler biyoloji ve genetik ögelerini tanır ve açıklar |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | enzimatik ve non enzimatik antikosidan savunma sistemleri ve reaktif oksijen türleri temizleme mekanızmaları hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-10 Dünya çapındaki moleküler biyoloji ve moleküler genetik literatürünü okur ve eleştirel tartışır PÇ-13 Bilimsel gelişmelere araştırma ve geliştirme yetileri ile katkılarda bulunur |
Performans Ödevi |
DÖÇ-4 | Stresle ilişkili genlerin ekspresyon düzeylerini ve hücresel H2O2 konsantrasyonu arasındaki ilişkiyi belirleyebilir. |
PÇ-11 Bilimsel süreçlerin temel işleyişlerini açıklar, eleştirel tartışır ve problemleri uygun istatistik ve hesaplama yöntemleri kullanarak çözer, moleküler biyoloji ve genetik araştırma problemlerinin çözümü için halen kullanılanlar arasından sonuca götürecek çağdaş deneysel ve teorik yaklaşımları seçer PÇ-13 Bilimsel gelişmelere araştırma ve geliştirme yetileri ile katkılarda bulunur |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Reaktif oksijen türleri gen ekspresyon düzeyleri arasındaki ilişkinin anlatıldıgı bilimsel yayınlar incelecektir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Bitkide stresin tanımı ve hücre metabolizmasında meydana gelen değişimler | tartışma yöntemi, makale eleştirisi, Rapor hazırlama |
2 | Reaktif oksijen türlerinin tanımı | tartışma yöntemi, makale eleştirisi, Rapor hazırlama |
3 | Hücresel redox tepkimeleri ve reaktif oksijen türlerinin üretim mekanizması | tartışma yöntemi, makale eleştirisi, Rapor hazırlama |
4 | Antioksidan sistemlere giriş | tartışma yöntemi, makale eleştirisi, Rapor hazırlama |
5 | Enzimatik olmayan antioksidan mekanizmalar. | tartışma yöntemi, makale eleştirisi, Rapor hazırlama |
6 | Enzimatik antioksidant mekanizmaları | tartışma yöntemi, makale eleştirisi, Rapor hazırlama |
7 | Enzimatik antioksidant mekanizmaları | tartışma yöntemi, makale eleştirisi, Rapor hazırlama |
8 | Ara Sınav | |
9 | Hücresel ikincil haberciler ve önemi | tartışma yöntemi, makale eleştirisi, Rapor hazırlama |
10 | Reaktif oksijenler ve sinyalizasyon | tartışma yöntemi, makale eleştirisi, Rapor hazırlama |
11 | Gen ekpresyonu tanımı, ekspresyon seviyesi belirleme yolları. | tartışma yöntemi, makale eleştirisi, Rapor hazırlama |
12 | Gen ekpresyonu için gerekli sinyalizasyon mekanizmaları | tartışma yöntemi, makale eleştirisi, Rapor hazırlama |
13 | Reaktif oksijen ve gen ekpresyonu arasındaki ilişki | tartışma yöntemi, makale eleştirisi, Rapor hazırlama |
14 | Reaktif oksijen ve gen ekpresyonu arasındaki ilişki | tartışma yöntemi, makale eleştirisi, Rapor hazırlama |
15 | Tekrar | |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Reactive Oxygen Species and Antioxidant Systems in Plants: Role and Regulation under Abiotic Stress, M. Iqbal R. Khan Nafees A. Khan, pringer publication. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 14 | 2 | 30 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 30 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 10 | 30 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 10 | 30 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 10 | 30 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 10 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |