Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / MBG509 - MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK Y.L.

Kodu: MBG509 Adı: OKSİDATİF SİNYALİZASYON Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK Y.L.
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı MUSA KAR (musa.kar@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Hücresel reaktif oksijen türlerinin (ROT) üretiminin, hücreye olan zararlı etkilerinin yanısıra, çevresel değişkenlere karsı cevap vermek ve gelişimini sürdürebilmek için bir çok farklı hücresel sinyalisazyon mekanızmasında işlevsel oldugunu acıklar

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 reaktif oksijenin tanımı ve fonkisyonları hakkında bilgi sahibi olur. PÇ-1 Temel Moleküler Biyoloji bilgisi edinir
PÇ-9 Diğer disiplinlerin problemleri içindeki moleküler biyoloji ve genetik ögelerini tanır ve açıklar
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 reaktif oksijen sentezi ve antioksidan sistemler hakkında bilgi sahibi olur. PÇ-6 Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir
PÇ-9 Diğer disiplinlerin problemleri içindeki moleküler biyoloji ve genetik ögelerini tanır ve açıklar
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-3 enzimatik ve non enzimatik antikosidan savunma sistemleri ve reaktif oksijen türleri temizleme mekanızmaları hakkında bilgi sahibi olur. PÇ-10 Dünya çapındaki moleküler biyoloji ve moleküler genetik literatürünü okur ve eleştirel tartışır
PÇ-13 Bilimsel gelişmelere araştırma ve geliştirme yetileri ile katkılarda bulunur
Performans Ödevi
DÖÇ-4 Stresle ilişkili genlerin ekspresyon düzeylerini ve hücresel H2O2 konsantrasyonu arasındaki ilişkiyi belirleyebilir. PÇ-11 Bilimsel süreçlerin temel işleyişlerini açıklar, eleştirel tartışır ve problemleri uygun istatistik ve hesaplama yöntemleri kullanarak çözer, moleküler biyoloji ve genetik araştırma problemlerinin çözümü için halen kullanılanlar arasından sonuca götürecek çağdaş deneysel ve teorik yaklaşımları seçer
PÇ-13 Bilimsel gelişmelere araştırma ve geliştirme yetileri ile katkılarda bulunur
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Reaktif oksijen türleri gen ekspresyon düzeyleri arasındaki ilişkinin anlatıldıgı bilimsel yayınlar incelecektir.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Bitkide stresin tanımı ve hücre metabolizmasında meydana gelen değişimler tartışma yöntemi, makale eleştirisi, Rapor hazırlama
2 Reaktif oksijen türlerinin tanımı tartışma yöntemi, makale eleştirisi, Rapor hazırlama
3 Hücresel redox tepkimeleri ve reaktif oksijen türlerinin üretim mekanizması tartışma yöntemi, makale eleştirisi, Rapor hazırlama
4 Antioksidan sistemlere giriş tartışma yöntemi, makale eleştirisi, Rapor hazırlama
5 Enzimatik olmayan antioksidan mekanizmalar. tartışma yöntemi, makale eleştirisi, Rapor hazırlama
6 Enzimatik antioksidant mekanizmaları tartışma yöntemi, makale eleştirisi, Rapor hazırlama
7 Enzimatik antioksidant mekanizmaları tartışma yöntemi, makale eleştirisi, Rapor hazırlama
8 Ara Sınav
9 Hücresel ikincil haberciler ve önemi tartışma yöntemi, makale eleştirisi, Rapor hazırlama
10 Reaktif oksijenler ve sinyalizasyon tartışma yöntemi, makale eleştirisi, Rapor hazırlama
11 Gen ekpresyonu tanımı, ekspresyon seviyesi belirleme yolları. tartışma yöntemi, makale eleştirisi, Rapor hazırlama
12 Gen ekpresyonu için gerekli sinyalizasyon mekanizmaları tartışma yöntemi, makale eleştirisi, Rapor hazırlama
13 Reaktif oksijen ve gen ekpresyonu arasındaki ilişki tartışma yöntemi, makale eleştirisi, Rapor hazırlama
14 Reaktif oksijen ve gen ekpresyonu arasındaki ilişki tartışma yöntemi, makale eleştirisi, Rapor hazırlama
15 Tekrar
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Reactive Oxygen Species and Antioxidant Systems in Plants: Role and Regulation under Abiotic Stress, M. Iqbal R. Khan Nafees A. Khan, pringer publication.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi 14 2 30
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 30

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 10 30
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 10 30
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 3 10 30
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 8 16
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 3 10 30
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 180