|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK Y.L. | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | NAŞİT İĞCİ (nasitigci@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, proteinlerin temel yapı ve özellikleriyle ilgili bilgi kazandırmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Amino asitlerin kimyasal yapılarını ve fizikokimyasal özelliklerini açıklayabilir. |
PÇ-1 Temel Moleküler Biyoloji bilgisi edinir PÇ-2 Moleküler biyoloji ve genetik alanındaki güncel konular hakkında bilgi sahibi olur PÇ-6 Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir PÇ-8 Eğitim, endüstri, tarım, sağlık, çevre, enerji ve biyoteknoloji alanlarında disiplinler arası çalışmalara katılabilir PÇ-9 Diğer disiplinlerin problemleri içindeki moleküler biyoloji ve genetik ögelerini tanır ve açıklar PÇ-10 Dünya çapındaki moleküler biyoloji ve moleküler genetik literatürünü okur ve eleştirel tartışır PÇ-13 Bilimsel gelişmelere araştırma ve geliştirme yetileri ile katkılarda bulunur |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Proteinlerin kimyasal yapılarını ve fizikokimyasal özelliklerini açıklayabilir. |
PÇ-1 Temel Moleküler Biyoloji bilgisi edinir PÇ-2 Moleküler biyoloji ve genetik alanındaki güncel konular hakkında bilgi sahibi olur PÇ-6 Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir PÇ-8 Eğitim, endüstri, tarım, sağlık, çevre, enerji ve biyoteknoloji alanlarında disiplinler arası çalışmalara katılabilir PÇ-9 Diğer disiplinlerin problemleri içindeki moleküler biyoloji ve genetik ögelerini tanır ve açıklar PÇ-10 Dünya çapındaki moleküler biyoloji ve moleküler genetik literatürünü okur ve eleştirel tartışır PÇ-13 Bilimsel gelişmelere araştırma ve geliştirme yetileri ile katkılarda bulunur |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Protein metabolizması ile ilgili temel kavramları açıklayabilir. |
PÇ-1 Temel Moleküler Biyoloji bilgisi edinir PÇ-2 Moleküler biyoloji ve genetik alanındaki güncel konular hakkında bilgi sahibi olur PÇ-6 Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir PÇ-8 Eğitim, endüstri, tarım, sağlık, çevre, enerji ve biyoteknoloji alanlarında disiplinler arası çalışmalara katılabilir PÇ-9 Diğer disiplinlerin problemleri içindeki moleküler biyoloji ve genetik ögelerini tanır ve açıklar PÇ-10 Dünya çapındaki moleküler biyoloji ve moleküler genetik literatürünü okur ve eleştirel tartışır PÇ-13 Bilimsel gelişmelere araştırma ve geliştirme yetileri ile katkılarda bulunur |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Proteinlerin translasyon sonrası modifikasyonlarını açıklayabilir. |
PÇ-1 Temel Moleküler Biyoloji bilgisi edinir PÇ-2 Moleküler biyoloji ve genetik alanındaki güncel konular hakkında bilgi sahibi olur PÇ-6 Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir PÇ-8 Eğitim, endüstri, tarım, sağlık, çevre, enerji ve biyoteknoloji alanlarında disiplinler arası çalışmalara katılabilir PÇ-9 Diğer disiplinlerin problemleri içindeki moleküler biyoloji ve genetik ögelerini tanır ve açıklar PÇ-10 Dünya çapındaki moleküler biyoloji ve moleküler genetik literatürünü okur ve eleştirel tartışır PÇ-13 Bilimsel gelişmelere araştırma ve geliştirme yetileri ile katkılarda bulunur |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-5 | Protein-ligand etkileşimleriyle ilgili temel kavramları açıklayabilir. |
PÇ-1 Temel Moleküler Biyoloji bilgisi edinir PÇ-2 Moleküler biyoloji ve genetik alanındaki güncel konular hakkında bilgi sahibi olur PÇ-6 Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir PÇ-8 Eğitim, endüstri, tarım, sağlık, çevre, enerji ve biyoteknoloji alanlarında disiplinler arası çalışmalara katılabilir PÇ-9 Diğer disiplinlerin problemleri içindeki moleküler biyoloji ve genetik ögelerini tanır ve açıklar PÇ-10 Dünya çapındaki moleküler biyoloji ve moleküler genetik literatürünü okur ve eleştirel tartışır PÇ-13 Bilimsel gelişmelere araştırma ve geliştirme yetileri ile katkılarda bulunur |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Amino asitlerin kimyasal yapıları ve fizikokimyasal özellikleri, proteinlerin kimyasal yapıları ve fizikokimyasal özellikleri, proteinlerin üç boyutlu yapıları, protein-ligand etkileşimleri, protein metabolizması, translasyon sonrası modifikasyonlar. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Protein araştırmalarının tarihçesi ve dönüm noktaları. | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Kaynak Tarama |
| 2 | Proteinlerin hücredeki önemi ve fonksiyonları. | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Kaynak Tarama |
| 3 | Amino asitlerin kimyasal yapısı. | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Kaynak Tarama |
| 4 | Amino asitlerin reaksiyonları ve saptanması. | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Kaynak Tarama |
| 5 | Amino asitlerin fizikokimyasal özellikleri. | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Kaynak Tarama |
| 6 | Polipeptit biyosentezi. | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Kaynak Tarama |
| 7 | Doğal ve sentetik peptitler. | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Kaynak Tarama |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Proteinlerin kimyasal yapısı. | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Kaynak Tarama |
| 10 | Proteinlerin fizikokimyasal özellikleri. | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Kaynak Tarama |
| 11 | Proteinlerin üç boyutlu yapısı ve protein ligand etkileşimleri. | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Kaynak Tarama |
| 12 | Protein çözünürlüğü, denatürasyon ve renatürasyon. | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Kaynak Tarama |
| 13 | Proteinlerin yapılarına ve işlevlerine göre sınıflandırılması. | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Kaynak Tarama |
| 14 | Enzimler. | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Kaynak Tarama |
| 15 | Proteinlerin analizi. | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Kaynak Tarama |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Walsh G. 2005. Proteins: Biochemistry and Biotechnology. John Wiley & Sons. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders notları, kitaplar, ilgili makaleler, bilgisayar | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 4 | 14 | 56 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 13 | 52 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 180 | ||