|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK Y.L. | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ZÜBEYDE KUMBIÇAK (zkumbicak@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, yeni teknolojik gelişmelerin DNA’ya uyarlanarak değişik alanlarda kullanılabilirliğine yönelik bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | genetiğin farklı alanlardaki kullanılabilirliğini açıklayabilir |
PÇ-1 Temel Moleküler Biyoloji bilgisi edinir PÇ-2 Moleküler biyoloji ve genetik alanındaki güncel konular hakkında bilgi sahibi olur PÇ-3 Moleküler Biyoloji ve genetik ile ilgili konularda problemleri saptama, problemlerin çözümüne yönelik hipotez kurma ve çeşitli gözlemsel ve deneysel yöntemler kullanarak hipotezi çözme becerisi kazanır PÇ-7 Genlerin fenotipik etkilerinin araştırılması ve bu etkinin hayvan ve bitki ıslahı alanlarında kullanılması yeteneğini kazanır PÇ-10 Dünya çapındaki moleküler biyoloji ve moleküler genetik literatürünü okur ve eleştirel tartışır |
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Genetik biliminin farklı alanlarda kullanılabilirliği | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Genetiğin tarihçesi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
2 | Genetikte kullanılan temel kavramlar | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
3 | DNA ve RNA nın yapısı | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
4 | Gen ve kromozomlar | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
5 | Genetiğin biyoloji alanındaki uygulamaları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
6 | Genetiğin hayvancılık alanındaki uygulamaları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
7 | Genetiğin tarım alanındaki uygulamaları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Genetiğin sağlık alanındaki uygulamaları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
10 | Genetiğin biyoteknoloji alanındaki uygulamaları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
11 | Genetik uygulamalarda teknolojinin kullanımı | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
12 | Genetik uygulamalarda kullanılan yöntemler | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
13 | Genetik uygulamaları ve ekolojik sorunlar | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
14 | Genetik uygulamaları ve etik sorunlar | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
15 | Genetik uygulamalarının gelecekteki durumu | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Klug W.S., Cummings M.R. and Spencer C.A. Genetik Kavramlar, Palme Yayıncılık, Ankara | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı Ders sunumları |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 7 | 35 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 8 | 40 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 6 | 30 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 6 | 30 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |