|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK Y.L. | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ZELİHA LEBLEBİCİ (zleblebici@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu ders kapsamında; Çevre ve çevre kirliliği üzerine bazı terimlerin açıklaması, Besinsel döngüler, Çevre kirliliği, Çevre mikrobiyolojisi, Biyoteknolojik uygulamalarda kullanılan mikroorganizmalar, katı atık arıtımı, Atık sular ve arıtımında biyoteknolojik uygulamalar, Ağır metal kirliliği ve giderimi, Biyogaz üretimi, Kömürün desülfürizasyonunda Biyoteknolojik uygulamalar, Atıklardan biyo-enerji/biyo-ürün eldesi, Tehlikeli kimyasalların biyodegradasyonu, Sera gazı mitigasyonu, Biyoremidasyon konularına yer verilecektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | İnsanın ekosistemler üzerindeki olumsuz etkileri konusunda temel bilgiye sahip olabilir |
PÇ-1 Temel Moleküler Biyoloji bilgisi edinir PÇ-2 Moleküler biyoloji ve genetik alanındaki güncel konular hakkında bilgi sahibi olur PÇ-11 Bilimsel süreçlerin temel işleyişlerini açıklar, eleştirel tartışır ve problemleri uygun istatistik ve hesaplama yöntemleri kullanarak çözer, moleküler biyoloji ve genetik araştırma problemlerinin çözümü için halen kullanılanlar arasından sonuca götürecek çağdaş deneysel ve teorik yaklaşımları seçer |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Biyoteknolojik uygulamalarda kullanılan mikroorganizmalar hakkında bilgi edinir |
PÇ-1 Temel Moleküler Biyoloji bilgisi edinir PÇ-3 Moleküler Biyoloji ve genetik ile ilgili konularda problemleri saptama, problemlerin çözümüne yönelik hipotez kurma ve çeşitli gözlemsel ve deneysel yöntemler kullanarak hipotezi çözme becerisi kazanır PÇ-6 Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Kısa Sınav |
DÖÇ-3 | Atık sular ve arıtımında kullanılan biyoteknolojik uygulamaları öğrenir |
PÇ-2 Moleküler biyoloji ve genetik alanındaki güncel konular hakkında bilgi sahibi olur PÇ-4 Moleküler Biyoloji ve genetik alanındaki uygulamalarda, toplumsal ve evrensel değerlere duyarlı, ülke öncelikli alanlarını gözeten, araştıran ve bu konularda üretim yapan ve katkı sağlayan, etik ve sorumluluk sahibi birey olur PÇ-6 Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Besinsel döngüler, Çevre kirliliği, Çevre mikrobiyolojisi, Biyoteknolojik uygulamalarda kullanılan mikroorganizmalar, katı atık arıtımı, Atık sular ve arıtımında biyoteknolojik uygulamalar, Ağır metal kirliliği ve giderimi, Biyogaz üretimi, Kömürün desülfürizasyonunda Biyoteknolojik uygulamalar, Atıklardan biyo-enerji/biyo-ürün eldesi, Tehlikeli kimyasalların biyodegradasyonu hakkında bilgi vermek. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Çevre ve çevre kirliliği üzerine bazı terimlerin açıklaması, | Anlatma Yöntemi |
2 | Biyoremidasyon | Tartışma Yöntemi |
3 | Sera gazı mitigasyonu | Anlatma Yöntemi |
4 | Tehlikeli kimyasalların biyodegradasyonu, | Tartışma Yöntemi |
5 | Atıklardan biyo-enerji/biyo-ürün eldesi, | Anlatma Yöntemi |
6 | Kömürün desülfürizasyonunda Biyoteknolojik uygulamalar, | Tartışma Yöntemi |
7 | Biyogaz üretimi, | Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Ağır metal kirliliği ve giderimi, | Tartışma Yöntemi |
10 | Atık sular ve arıtımında biyoteknolojik uygulamalar, | Tartışma Yöntemi |
11 | Katı atık arıtımı, | Anlatma Yöntemi |
12 | Biyoteknolojik uygulamalarda kullanılan mikroorganizmalar, | Tartışma Yöntemi |
13 | Çevre mikrobiyolojisi | Anlatma Yöntemi |
14 | Çevre kirliliği, | Tartışma Yöntemi |
15 | Besinsel döngüler, | Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Odum, E. P. and Barret, G. W., 2005, Fundamentals of Ecology, Fifth Edition, Brooks/Cole, Thomson Learning Inc., Ontario, 598p. Smith, R. L. 1992. | |
2 | Isvak. Krebs, C. J. 1985. Ecology: The experimental analysis of distribution and abundance. Harper & Row, New York. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Odum, E. P. and Barret, G. W., 2005, Fundamentals of Ecology, Fifth Edition, Brooks/Cole, Thomson Learning Inc., Ontario, 598p. Smith, R. L. 1992.Elements of Ecology, 3rd edition, HarperCollins Publishers Inc., USA Şişli, M.N., 1996.Ekoloji. Yeni Fersa Matbaacılık, Ankara. Çınar, Ö., (2008), Çevre Kirliliği ve Kontrolü, Nobel Yayın Dağıtım, ISBN: 9786053951285 Uslu, O., Türkman, A. (1984): Su Kirliliği ve Kontrolu, Başbakanlık Çevre Genel Müdürlüğü Yayın No.1, Ankara Uslu, 0. (1985): Çevre Sorunlarına Temel Ekolojik ve Ekonomik Yaklaşımları, Çevre ve Ekonomi, Türkiye Çevre Sorunları Vakfı Yayını, Önder Matbaa, Ankara |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 20 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | 5 | 1 | 5 |
2.Kısa Sınav (Quiz) | 7 | 1 | 5 |
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 6 | 2 | 10 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 6 | 18 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 6 | 18 |
c) Performans Ödevi | 3 | 6 | 18 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 6 | 18 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 3 | 6 | 18 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 3 | 6 | 18 |
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 6 | 18 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 6 | 18 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 190 |