|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK Y.L. | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ZELİHA LEBLEBİCİ (zleblebici@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu ders kapsamında; Biyoteknolojinin Tanımı ve Uygulama Alanları, Bitki Doku Kültürü, Hastalıksız Bitki Üretimi ile Mikroçoğaltım, Organogenesis ve Somatik Embriyogenesis, Haploid Bitki Üretimi, Protoplast Kültürü ve Somatik Melezleme, Embriyo Kültürü, Büyüme Kontrol ve Hormonları, Bitki Doku Mühendisliği Teknikleri, Protoplast Kültürleri, Transformasyon ve Rejenarasyon Tekniklerieri, Soğuğa ve Kuraklığa Dayanıklı Bitki Geliştirilmesi, Biyoreaktörlerin Kullanılması İle Protein, Antijen ve Antikor üretimi konularına yer verilecektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Bitki doku kültürü uygulamarını öğrenir |
PÇ-1 Temel Moleküler Biyoloji bilgisi edinir PÇ-2 Moleküler biyoloji ve genetik alanındaki güncel konular hakkında bilgi sahibi olur PÇ-6 Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir PÇ-8 Eğitim, endüstri, tarım, sağlık, çevre, enerji ve biyoteknoloji alanlarında disiplinler arası çalışmalara katılabilir |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Biyoteknolojinin Tanımı ve Uygulama Alanları hakkında bilgi edinir. |
PÇ-3 Moleküler Biyoloji ve genetik ile ilgili konularda problemleri saptama, problemlerin çözümüne yönelik hipotez kurma ve çeşitli gözlemsel ve deneysel yöntemler kullanarak hipotezi çözme becerisi kazanır PÇ-6 Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir PÇ-11 Bilimsel süreçlerin temel işleyişlerini açıklar, eleştirel tartışır ve problemleri uygun istatistik ve hesaplama yöntemleri kullanarak çözer, moleküler biyoloji ve genetik araştırma problemlerinin çözümü için halen kullanılanlar arasından sonuca götürecek çağdaş deneysel ve teorik yaklaşımları seçer |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Transformasyon ve Rejenarasyon Teknikleri hakkında bilgi sahibi olur |
PÇ-6 Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir PÇ-11 Bilimsel süreçlerin temel işleyişlerini açıklar, eleştirel tartışır ve problemleri uygun istatistik ve hesaplama yöntemleri kullanarak çözer, moleküler biyoloji ve genetik araştırma problemlerinin çözümü için halen kullanılanlar arasından sonuca götürecek çağdaş deneysel ve teorik yaklaşımları seçer PÇ-13 Bilimsel gelişmelere araştırma ve geliştirme yetileri ile katkılarda bulunur |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bitki Doku Kültürü, Hastalıksız Bitki Üretimi ile Mikroçoğaltım, Organogenesis ve Somatik Embriyogenesis, Haploid Bitki Üretimi, Protoplast Kültürü ve Somatik Melezleme, Embriyo Kültürü, Büyüme Kontrol ve Hormonları, Bitki Doku Mühendisliği Teknikleri, Protoplast Kültürleri, Transformasyon ve Rejenarasyon Tekniklerieri, Soğuğa ve Kuraklığa Dayanıklı Bitki Geliştirilmesi, Biyoreaktörlerin Kullanılması İle Protein, Antijen ve Antikor üretimi konularına yer verilecektir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Biyoteknolojinin Tanımı ve Uygulama Alanları, | Sözlü Anlatım |
2 | Biyoreaktörlerin Kullanılması İle Protein, Antijen ve Antikor üretimi | Sözlü Anlatım |
3 | Biyoreaktörlerin Kullanılması İle Protein, Antijen ve Antikor üretimi | Sözlü Anlatım |
4 | Transformasyon ve Rejenarasyon Teknikleri, Soğuğa ve Kuraklığa Dayanıklı Bitki Geliştirilmesi | Sözlü Anlatım |
5 | Transformasyon ve Rejenarasyon Teknikleri, Soğuğa ve Kuraklığa Dayanıklı Bitki Geliştirilmesi | Sözlü Anlatım |
6 | Bitki Doku Mühendisliği Teknikleri, | Sözlü Anlatım |
7 | Bitki Doku Mühendisliği Teknikleri, | Sözlü Anlatım |
8 | Ara Sınav | |
9 | Protoplast Kültürleri, | Sözlü Anlatım |
10 | Büyüme Kontrol ve Hormonları, | Sözlü Anlatım |
11 | Haploid Bitki Üretimi, Protoplast Kültürü ve Somatik Melezleme, Embriyo Kültürü, | Sözlü Anlatım |
12 | Haploid Bitki Üretimi, Protoplast Kültürü ve Somatik Melezleme, Embriyo Kültürü, | Sözlü Anlatım |
13 | Hastalıksız Bitki Üretimi ile Mikroçoğaltım, Organogenesis ve Somatik Embriyogenesis, | Sözlü Anlatım |
14 | Hastalıksız Bitki Üretimi ile Mikroçoğaltım, Organogenesis ve Somatik Embriyogenesis, | Sözlü Anlatım |
15 | Bitki Doku Kültürü, | Sözlü Anlatım |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Bitki Biyoteknolojisi ve Genetik,İlkeler, Teknikler ve Uygulamalar, Çeviri editörleri Prof. Dr. Hüseyin Avni Öktem ve Prof. Dr. Meral Yücel, 2012, Nobel Yayınevi | |
2 | Basra A. 2000. Plant Growth Regulators in Agriculture and Horticulture: Their Role in and Commercial Uses, The Haworth Pres, USA | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bitki Biyoteknolojisi ve Genetik,İlkeler, Teknikler ve Uygulamalar, Çeviri editörleri Prof. Dr. Hüseyin Avni Öktem ve Prof. Dr. Meral Yücel, 2012, Nobel Yayınevi Basra A. 2000. Plant Growth Regulators in Agriculture and Horticulture: Their Role in and Commercial Uses, The Haworth Pres, USA |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 20 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | 3 | 2 | 5 |
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 6 | 2 | 5 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 10 | 2 | 10 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 10 | 20 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 3 | 8 | 24 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 6 | 18 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 3 | 6 | 18 |
Kısa Sınav (Quiz) | 3 | 6 | 18 |
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 8 | 24 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 8 | 24 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 192 |