| 
 | |||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK Y.L. | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | MUSA KAR (musa.kar@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları | |||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı öğrencilere hücre iskeletinin yapısal ve moleküler özelliklerini, hücre döngüsünü ve hücre bölünmesinin moleküler mekanizmalarını, hücreler arası iletişimi, bir organizmanın gelişimini öğretmektir. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Hücre moleküler biyolojisini ileri düzeyde tanımlar. | PÇ-1 Temel Moleküler Biyoloji bilgisi edinir PÇ-2 Moleküler biyoloji ve genetik alanındaki güncel konular hakkında bilgi sahibi olur PÇ-9 Diğer disiplinlerin problemleri içindeki moleküler biyoloji ve genetik ögelerini tanır ve açıklar | Yazılı Sınav | 
| DÖÇ-2 | Hücrenin çoğalmasının gerçekleştiği hücre döngüsünün moleküler mekanizmasını açıklar. Hücrenin yaşamı ve ölümünün hücresel mekanizmalarını tarif eder. | PÇ-1 Temel Moleküler Biyoloji bilgisi edinir PÇ-2 Moleküler biyoloji ve genetik alanındaki güncel konular hakkında bilgi sahibi olur PÇ-10 Dünya çapındaki moleküler biyoloji ve moleküler genetik literatürünü okur ve eleştirel tartışır | Yazılı Sınav | 
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi | |||
| Dersin İçeriği | ||
| Hücre iskeleti, hücre döngüsü, hücre bölünmesi, hücre kavşakları, hücre yapışması, hücre iletişimi, eşey hücrelerin oluşumu, döllenme, gelişim. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
| 1 | Hücre iskeleti | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi | 
| 2 | Hücre döngüsünün genel stratejisi, embriyonik hücre döngüsü ve MPF'nin rolü | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi | 
| 3 | Hücre döngüsü kontrolünün moleküler genetiği ve çok hücreli organizmalarda hücre bölünme kontrolleri | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi | 
| 4 | Hücre bölünmesinin mekaniği | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi | 
| 5 | Hücre yapışması | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi | 
| 6 | Hayvan hücrelerinde hücre dışı matriks, hayvan hücrelerinde hücre dışı matriks proteinleri, integrinler | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi | 
| 7 | Eşey hücreleri ve döllenme | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi | 
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Gelişimin hücresel mekanizmaları: Morfojen hareketleri ve vücut planının oluşumu, hayvan embriyosunda hücre farklılaşması | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi | 
| 10 | Hücre hafızası, hücre tanımlanması ve konum kavramı | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi | 
| 11 | Gelişimi kontrol eden genler, hücre davranışının kuralları ve kalıp oluşumunun moleküler genetiği | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi | 
| 12 | Homeotik genler, vucut kısımlarının oluşumu ve sinir gelişimi | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi | 
| 13 | Farklılaşmış hücreler ve dokuların korunumu I: Plüripotent kök hücreler tarafından yenilenme ve kan hücrelesi oluşumu | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi | 
| 14 | Fibroblastlar ve transformasyonu: Bağ dokusu ailesi | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi | 
| 15 | Ders tekrarı | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi | 
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Hücrenin moleküler biyolojisi, TÜBA, 2008 | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) | 
| Ara Sınav | 8 | 2 | 40 | 
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 2 | 60 | 
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü | 
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 | 
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 10 | 30 | 
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 | 
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 14 | 42 | 
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 | 
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 | 
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 | 
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 | 
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 180 | ||