|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK Y.L. | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ZÜBEYDE KUMBIÇAK (zkumbicak@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, hücre döngüsünü kontrol eden mekanizmaların neler olduğunu ve işlevlerini, hücre büyümesi, farklılaşması hakkında temel bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Hücre döngüsünün genetik kontrolü ile ilgili temel kavramları açıklayabilir. |
PÇ-1 Temel Moleküler Biyoloji bilgisi edinir PÇ-2 Moleküler biyoloji ve genetik alanındaki güncel konular hakkında bilgi sahibi olur PÇ-3 Moleküler Biyoloji ve genetik ile ilgili konularda problemleri saptama, problemlerin çözümüne yönelik hipotez kurma ve çeşitli gözlemsel ve deneysel yöntemler kullanarak hipotezi çözme becerisi kazanır PÇ-4 Moleküler Biyoloji ve genetik alanındaki uygulamalarda, toplumsal ve evrensel değerlere duyarlı, ülke öncelikli alanlarını gözeten, araştıran ve bu konularda üretim yapan ve katkı sağlayan, etik ve sorumluluk sahibi birey olur PÇ-9 Diğer disiplinlerin problemleri içindeki moleküler biyoloji ve genetik ögelerini tanır ve açıklar PÇ-10 Dünya çapındaki moleküler biyoloji ve moleküler genetik literatürünü okur ve eleştirel tartışır |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Hücre döngüsünün ve fonksiyonunun düzenlenmesi, yapı ve görevlerine göre hücrelerin farklılaşma mekanizmaları, gelişim süresince hücre tip ve çeşitlerini oluşumu | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Hücre döngüsüne giriş | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
2 | Ökaryotlarda hücre döngüsü denetim sistemi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
3 | Mayalarda hücre döngüsünün genetik açıdan incelenmesi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
4 | Hayvan embriyolarında hücre döngüsü denetik sisteminin biyokimyasal açıdan incelenmesi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
5 | Hücre döngüsü denetim sisteminin bileşenleri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
6 | Protein kinazlar | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
7 | Hücre döngüsü olaylarının hücre içi denetimi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Siklin Cdk karışımları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
10 | Siklin Cdk karışımları ve mitoz | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
11 | Kromozomların birbirinden ayrılması sırasında genetik kontrol | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
12 | İğ tutunma denetim noktası | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
13 | Mitozdan çıkış | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
14 | Hücre döngüsü ilerlemesi ve hücre büyümesi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
15 | DNA hasarı denetim noktaları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Klug W.S., Cummings M.R. and Spencer C.A. Genetik Kavramlar, Palme Yayıncılık, Ankara | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 7 | 35 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 8 | 40 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 6 | 30 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 6 | 30 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |