|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK Y.L. | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ZELİHA LEBLEBİCİ (zleblebici@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu ders kapsamında;Temel fizyolojik prosesler (mikrobiyal işlemler- biyo-katalizörler, bitki kökleriyle simbiyosis, bitki prosesleri-inorganik beslenme, su alımı ve transpirasyon, fitokimyasalların fotosentetik üretimi, biyolojik metobolizma), Temel fizyolojik mekanizmalar (bitki dışında sistem oluşturma- fitosekustrasyon (inorganik), rizodegredasyon (organik), Bitki içinde sistem oluşturma- fitoekstraksiyon (inorganik), fitodegredasyon (organik), Bitki sistemi oluşturma- fitovolatizasyon (inorganik-organik), evapotranspirasyon, Kirliliği kontrol altına alma uygulamaları, Yeraltı hidrolojik bariyerler-infiltrasyon kontrol örtüleri, erozyon kontrol ve toprak/sediment stabilizasyonu-, uygulama stratejileri, Yüzey toprağının temizlenmesi-sulak alanların sediment kontrolü/yüzey sularının temizlenmesi, Kirliliği kontrol altına alma ve uygulama statejileri, Yerinde yeraltı suyu ve yüzey altı toprak uygulamaları, laboratuarda yeraltı suyu rizofilitrasyonu, Fitoremidasyon Teknikleri ve Fenolik bileşiklerin fitoremidasyonu konularına yer verilecektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Fitoremidasyon Teknikleri konularında bilgi sahibi olur |
PÇ-1 Temel Moleküler Biyoloji bilgisi edinir PÇ-6 Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir PÇ-13 Bilimsel gelişmelere araştırma ve geliştirme yetileri ile katkılarda bulunur |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | Temel fizyolojik prosesleri kavrar. |
PÇ-1 Temel Moleküler Biyoloji bilgisi edinir PÇ-6 Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir PÇ-13 Bilimsel gelişmelere araştırma ve geliştirme yetileri ile katkılarda bulunur |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Ağır metal Kirliliğini kontrol altına alma ve uygulama stratejilerini öğrenir |
PÇ-1 Temel Moleküler Biyoloji bilgisi edinir PÇ-2 Moleküler biyoloji ve genetik alanındaki güncel konular hakkında bilgi sahibi olur PÇ-12 Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Temel fizyolojik mekanizmalar (bitki dışında sistem oluşturma- fitosekustrasyon (inorganik), rizodegredasyon (organik), Bitki içinde sistem oluşturma- fitoekstraksiyon (inorganik), fitodegredasyon (organik), Bitki sistemi oluşturma- fitovolatizasyon (inorganik-organik), evapotranspirasyon, Kirliliği kontrol altına alma uygulamaları, Yeraltı hidrolojik bariyerler-infiltrasyon kontrol örtüleri, erozyon kontrol ve toprak/sediment stabilizasyonu-, uygulama stratejileri, Yüzey toprağının temizlenmesi-sulak alanların sediment kontrolü/yüzey sularının temizlenmesi, Kirliliği kontrol altına alma ve uygulama statejileri, Yerinde yeraltı suyu ve yüzey altı toprak uygulamaları, laboratuarda yeraltı suyu rizofilitrasyonu, Fitoremidasyon Teknikleri ve Fenolik bileşiklerin fitoremidasyonu konularına yer verilecektir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Temel fizyolojik prosesler (mikrobiyal işlemler- biyo-katalizörler, bitki kökleriyle simbiyosis, bitki prosesleri-inorganik beslenme, su alımı ve transpirasyon, fitokimyasalların fotosentetik üretimi, biyolojik metobolizma), | Anlatma Yöntemi |
2 | Fitoremidasyon Teknikleri ve Fenolik bileşiklerin fitoremidasyonu | Anlatma Yöntemi |
3 | Fitoremidasyon Teknikleri ve Fenolik bileşiklerin fitoremidasyonu | Anlatma Yöntemi |
4 | Yerinde yeraltı suyu ve yüzey altı toprak uygulamaları, laboratuarda yeraltı suyu rizofilitrasyonu, | Anlatma Yöntemi |
5 | Kirliliği kontrol altına alma ve uygulama statejileri, | Anlatma Yöntemi |
6 | Yüzey toprağının temizlenmesi-sulak alanların sediment kontrolü/yüzey sularının temizlenmesi, | Anlatma Yöntemi |
7 | Yeraltı hidrolojik bariyerler-infiltrasyon kontrol örtüleri, erozyon kontrol ve toprak/sediment stabilizasyonu-, uygulama stratejileri, | Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Bitki sistemi oluşturma- fitovolatizasyon (inorganik-organik), evapotranspirasyon, Kirliliği kontrol altına alma uygulamaları, | Anlatma Yöntemi |
10 | Bitki içinde sistem oluşturma- fitoekstraksiyon (inorganik), fitodegredasyon (organik), | Anlatma Yöntemi |
11 | Temel fizyolojik mekanizmalar (bitki dışında sistem oluşturma- fitosekustrasyon (inorganik), rizodegredasyon (organik), | Anlatma Yöntemi |
12 | Temel fizyolojik mekanizmalar (bitki dışında sistem oluşturma- fitosekustrasyon (inorganik), rizodegredasyon (organik), | Anlatma Yöntemi |
13 | Temel fizyolojik mekanizmalar (bitki dışında sistem oluşturma- fitosekustrasyon (inorganik), rizodegredasyon (organik), | Anlatma Yöntemi |
14 | Temel fizyolojik mekanizmalar (bitki dışında sistem oluşturma- fitosekustrasyon (inorganik), rizodegredasyon (organik), | Anlatma Yöntemi |
15 | Temel fizyolojik mekanizmalar (bitki dışında sistem oluşturma- fitosekustrasyon (inorganik), rizodegredasyon (organik), | Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Samsunlu, A., Atıksuların Arıtımı, 2011. birsen Yayınevi, s 647. Kestioğlu, K., 2001. Atıksu arıtımında biyokimyasal prosesler, Uludağ Üniversitesi Yayınları, Bursa. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Samsunlu, A., Atıksuların Arıtımı, 2011. birsen Yayınevi, s 647. Kestioğlu, K., 2001. Atıksu arıtımında biyokimyasal prosesler, Uludağ Üniversitesi Yayınları, Bursa. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 20 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | 4 | 2 | 5 |
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 10 | 2 | 5 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 11 | 2 | 10 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 8 | 24 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 8 | 24 |
c) Performans Ödevi | 3 | 8 | 24 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 3 | 6 | 18 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 8 | 24 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 8 | 24 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 184 |