|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | İŞLETME TEZSİZ (YÜKSEK LİSANS) (İKİNCİ ÖĞRETİM) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | METİN KAPLAN (mkaplan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ŞEVKİ ÖZGENER, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrencilerin iş ve yönetsel becerilerini geliştirmek Stres ve çatışmayı öğrenmek. Liderlik ve kişilik testlerini uygulamak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Kişilik, Duygusal Zeka ve Johari Penceresi testlerini uygulayabilir. |
PÇ-1 İşletmeciliğin temel kavramları, işletmenin temel fonksiyonları, işletme biliminin tarihsel gelişimi, diğer bilim dallarıyla olan ilişkileri, işletmeler ve çevreleri, işletmenin amaçları, fizibilite etütleri, işletme işlevleri, firmalar arası işbirlikleri ve girişimcilik konularında ileri düzeyde bilgiye sahiptir ve bu konularda yönetsel kararları alır ve uygular. PÇ-2 Modern yönetim perspektifi ile örgütsel düzeyde analiz yapma ve tasarlama, işletme yönetiminin; planlama, örgütleme, yürütme, koordinasyon ve denetim işlevlerini kavrama, anlatma ve uygulama konusunda bilgi sahibi olur. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | Yönetsel becerilerini geliştirebilir. |
PÇ-5 Organizasyonlardaki insan ve insan davranışı ile algı, tutum ve kişilik gibi konuların yanı sıra son yıllarda örgütsel davranış alanında ortaya çıkan yeni kavram teknik ve uygulamalara ilişkin ileri düzeyde akademik bilgi ve birikime sahip olur. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Kısa Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Bir işletmeyi yönetme becerilerini uygulamalı olarak öğrenebilir. |
PÇ-2 Modern yönetim perspektifi ile örgütsel düzeyde analiz yapma ve tasarlama, işletme yönetiminin; planlama, örgütleme, yürütme, koordinasyon ve denetim işlevlerini kavrama, anlatma ve uygulama konusunda bilgi sahibi olur. PÇ-5 Organizasyonlardaki insan ve insan davranışı ile algı, tutum ve kişilik gibi konuların yanı sıra son yıllarda örgütsel davranış alanında ortaya çıkan yeni kavram teknik ve uygulamalara ilişkin ileri düzeyde akademik bilgi ve birikime sahip olur. PÇ-15 Analitik düşünme, bilişim teknolojileri başta olmak üzere işletmeciliğin çağdaş yöntem ve teknolojilerini kullanır. PÇ-17 En az bir yabancı dilde, meslektaşlarıyla ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilir ve akademik tartışmalara katılabilir. PÇ-19 İşletme ve İktisat alanlarındaki meslekî İngilizce teknik terimleri ve kelimeleri kapsayan metinleri analiz edebilme ve yazabilme becerisine sahip olur. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders, toplantı yönetimi, liderlik, kişilik testleri, zaman yönetimi, etkin iletişim, stres yönetimi, etkin iletişim, stres yönetimi, vaka çalışmaları, Johari Penceresi ve çeşitli yönetsel becerileri geliştirmeyi kapsar. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Giriş | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi |
2 | Yönetim, yönetimin fonksiyonları, yönetici, yöneticinin rolleri | Beceri Geliştirme Çalışması Rol Yapma Planlı Grup Çalışması |
3 | Sosyal Davranış Kuralları | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması |
4 | Sosyal Davranış Kuralları | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması |
5 | Algılama | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması |
6 | Motivasyon | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması |
7 | Liderlik | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması |
8 | Ara Sınav | |
9 | İletişim | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi |
10 | Karar Verme | tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi |
11 | Çatışma Yönetimi | artışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi |
12 | Stres Yönetimi | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması |
13 | Toplantı Yönetimi | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması |
14 | Tutum ve Tutum Değiştirme Teknikleri | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması |
15 | Görüşme ve Sunum Yöntemleri | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Rol Yapma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Prof. Dr. Şevki ÖZGENER Ders Notları, NVHBÜ İİBF İşletme, 2018 | |
2 | Whetten, D.A. ve Cameron, K.S. (2018). Developing Management Skills. (9th Edition). Prentice Hall. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Personality and ability Inventories Johari Window |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 3 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 15 | 45 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 6 | 6 | 36 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 6 | 6 | 36 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 6 | 30 |
Ara Sınav | 3 | 1 | 3 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 7 | 28 |
Final Sınavı | 3 | 1 | 3 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 181 |