Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / İŞLTZİÖ547 - İŞLETME TEZSİZ (YÜKSEK LİSANS) (İKİNCİ ÖĞRETİM)

Kodu: İŞLTZİÖ547 Adı: OPTİMİZASYON Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü İŞLETME TEZSİZ (YÜKSEK LİSANS) (İKİNCİ ÖĞRETİM)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı NURİ ÖZGÜR DOĞAN (nodogan@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
NURİ ÖZGÜR DOĞAN,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Staj Yok
Dersin Amacı
Bu ders öğrencilere temel yöneylem araştırması modellerini anlama ve işletmelerin üretim, finans, pazarlama gibi alanlarında uygulama becerisi kazandırmayı amaçlar.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Ortalama başarılı bir öğrenci; - optimizasyon ve modelleme kavramlarını anlayabilir. PÇ-2 Modern yönetim perspektifi ile örgütsel düzeyde analiz yapma ve tasarlama, işletme yönetiminin; planlama, örgütleme, yürütme, koordinasyon ve denetim işlevlerini kavrama, anlatma ve uygulama konusunda bilgi sahibi olur.
PÇ-12 Matematik, istatistik ve ekonometri alanlarında beceri kazanma, sayısal verilerden faydalanarak geliştirilecek olan istatistiksel ve ekonometrik çözümlemeler ile daha etkin kararlar alabilme, alınacak kararların sonuçlarını öngörebilme ve doğru tahminlerde bulunabilme ve sebep-sonuç ilişkilerini yorumlama becerisi kazanır.
PÇ-13 Öğrencilerin gerçek hayata ilişkin karar verme problemlerini, doğrusal programlama tekniklerini kullanarak modelleyebilme, simpleks ve ulaştırma problemlerini kullanarak çözebilme ve elde edilen sonuçları teknik ve ekonomik açıdan yorumlayabilme becerilerini kazanmalarını sağlar.
Yazılı Sınav
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-2 Doğrusal ve tamsayı programlama ile karar problemlerini modelleyebilir PÇ-2 Modern yönetim perspektifi ile örgütsel düzeyde analiz yapma ve tasarlama, işletme yönetiminin; planlama, örgütleme, yürütme, koordinasyon ve denetim işlevlerini kavrama, anlatma ve uygulama konusunda bilgi sahibi olur.
PÇ-12 Matematik, istatistik ve ekonometri alanlarında beceri kazanma, sayısal verilerden faydalanarak geliştirilecek olan istatistiksel ve ekonometrik çözümlemeler ile daha etkin kararlar alabilme, alınacak kararların sonuçlarını öngörebilme ve doğru tahminlerde bulunabilme ve sebep-sonuç ilişkilerini yorumlama becerisi kazanır.
PÇ-13 Öğrencilerin gerçek hayata ilişkin karar verme problemlerini, doğrusal programlama tekniklerini kullanarak modelleyebilme, simpleks ve ulaştırma problemlerini kullanarak çözebilme ve elde edilen sonuçları teknik ve ekonomik açıdan yorumlayabilme becerilerini kazanmalarını sağlar.
Yazılı Sınav
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-3 Veri zarflama analizini kullanabilir. PÇ-2 Modern yönetim perspektifi ile örgütsel düzeyde analiz yapma ve tasarlama, işletme yönetiminin; planlama, örgütleme, yürütme, koordinasyon ve denetim işlevlerini kavrama, anlatma ve uygulama konusunda bilgi sahibi olur.
PÇ-12 Matematik, istatistik ve ekonometri alanlarında beceri kazanma, sayısal verilerden faydalanarak geliştirilecek olan istatistiksel ve ekonometrik çözümlemeler ile daha etkin kararlar alabilme, alınacak kararların sonuçlarını öngörebilme ve doğru tahminlerde bulunabilme ve sebep-sonuç ilişkilerini yorumlama becerisi kazanır.
PÇ-13 Öğrencilerin gerçek hayata ilişkin karar verme problemlerini, doğrusal programlama tekniklerini kullanarak modelleyebilme, simpleks ve ulaştırma problemlerini kullanarak çözebilme ve elde edilen sonuçları teknik ve ekonomik açıdan yorumlayabilme becerilerini kazanmalarını sağlar.
Yazılı Sınav
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-4 Kritik yol ve proje değerlendirme tekniklerini uygulayabilir PÇ-1 İşletmeciliğin temel kavramları, işletmenin temel fonksiyonları, işletme biliminin tarihsel gelişimi, diğer bilim dallarıyla olan ilişkileri, işletmeler ve çevreleri, işletmenin amaçları, fizibilite etütleri, işletme işlevleri, firmalar arası işbirlikleri ve girişimcilik konularında ileri düzeyde bilgiye sahiptir ve bu konularda yönetsel kararları alır ve uygular.
PÇ-2 Modern yönetim perspektifi ile örgütsel düzeyde analiz yapma ve tasarlama, işletme yönetiminin; planlama, örgütleme, yürütme, koordinasyon ve denetim işlevlerini kavrama, anlatma ve uygulama konusunda bilgi sahibi olur.
PÇ-14 Üretimde kullanılan yeni yaklaşımlar, Üretim yönetiminin temelleri, üretim sistemleri, kuruluş yeri seçimi, dağıtım planlaması ve başa baş analizi, tesisat yerleşimi, üretim planlaması konularında bilgi sahibi olur.
Yazılı Sınav
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-5 Çok Kriterli Karar Verme yöntemlerini kullanabilir. PÇ-2 Modern yönetim perspektifi ile örgütsel düzeyde analiz yapma ve tasarlama, işletme yönetiminin; planlama, örgütleme, yürütme, koordinasyon ve denetim işlevlerini kavrama, anlatma ve uygulama konusunda bilgi sahibi olur.
PÇ-12 Matematik, istatistik ve ekonometri alanlarında beceri kazanma, sayısal verilerden faydalanarak geliştirilecek olan istatistiksel ve ekonometrik çözümlemeler ile daha etkin kararlar alabilme, alınacak kararların sonuçlarını öngörebilme ve doğru tahminlerde bulunabilme ve sebep-sonuç ilişkilerini yorumlama becerisi kazanır.
PÇ-15 Analitik düşünme, bilişim teknolojileri başta olmak üzere işletmeciliğin çağdaş yöntem ve teknolojilerini kullanır.
Yazılı Sınav
Dönem Ödevi - Proje
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Optimizasyon ve Modelleme, Doğrusal programlama, Tamsayı Programlama, Veri Zarflama Analizi, Kritik Yol ve Proje Değerlendirme Teknikleri, ÇKKV Yöntemleri.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Optimizasyon ve Modelleme Anlatma Yöntemi
2 Doğrusal Programlama I Anlatma Yöntemi
3 Doğrusal Programlama II Anlatma Yöntemi
4 Dualite ve Duyarlılık Analizi Anlatma Yöntemi
5 Doğrusal Programlama Uygulamaları I Anlatma Yöntemi
6 Doğrusal Programlama Uygulamaları II Anlatma Yöntemi
7 Tamsayı Programlama I Anlatma Yöntemi
8 Ara Sınav
9 Tamsayı Programlama II Anlatma Yöntemi
10 Veri Zarflama Analizi I Anlatma ve Uygulama Yöntemi
11 Veri Zarflama Analizi II Anlatma ve Uygulama Yöntemi
12 Veri Zarflama Analizi III Anlatma ve Uygulama Yöntemi
13 Çok Kriterli Karar Verme Yöntemleri I Anlatma ve Uygulama Yöntemi
14 Çok Kriterli Karar Verme Yöntemleri II Anlatma ve Uygulama Yöntemi
15 Çok Kriterli Karar Verme Yöntemleri III Anlatma ve Uygulama Yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Operations Research: Applications and Algorithms. W.L. Winston. Thomson / Brooks- Cole, 2004. Operations Research, An Introduction, Hamdy A. Taha, Sixth Edition, 1997.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Operations Research: Applications and Algorithms. W.L. Winston. Thomson / Brooks- Cole, 2004. Operations Research, An Introduction, Hamdy A. Taha, Sixth Edition, 1997,

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi 15 1
9.Proje
Final Sınavı

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 5 14 70
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 14 28
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 1 14 14
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 7 14
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 3 7 21
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 193