|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | MATEMATİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | DİFERANSİYEL DENKLEMLER II, DİFERANSİYEL DENKLEMLER I, | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MEHMET ŞENOL (msenol@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Lisans ve yüksek lisans öğrenimi boyunca öğrencinin gereksinim duyacağı, kısmi diferensiyel denklemlerle ilgili temel bilgilerin verilmesi. Ayrıca karşılaşacağı problemlerin çözümünde nasıl bir yol izleyeceğinin kavratılması. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 |
PÇ-1 Matematiğin temel alanlarından Analiz, Geometri ve Cebirin temel kavramlarını bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla tanımlar. PÇ-2 Matematiksel verileri yorumlar, çözümler, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendirir. PÇ-3 Günlük hayattaki bazı problemlerin Matematiksel modellerini tanımlar, eleştirel bir açı ile değerlendirir, teorik ve uygulamalı bilgilerle analiz eder. PÇ-4 Öğrenme süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımı analitik olarak kullanır. PÇ-11 Kazanacağı bilgi birikimi ile sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirler, lisansüstü eğitimin gereklerini yerine getirir. |
Yazılı Sınav |
|
DÖÇ-2 | Kısmi Türevli Denklemlerin oluşumunu açıklar ve bu denklemleri sınıflandırır |
PÇ- |
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Temel kavramlar, Kısmi türevli denklemlerin genel sınıflandırılması, Kısmi türevli denklemlerin elde edilmesi, Teğet düzlemler, Uzayda doğrular, kesişen yüzeyler, dik ve teğet yüzeyler, Birinci basamaktan lineer denklemler, Birinci basamaktan yarı-lineer denklemler, Lagrange yöntemi, Verilen bir eğriden geçen integral yüzeyin bulunması, Birinci basamaktan lineer olmayan denklemler, Bağdaşabilir sistemler, Lagrange-Charpit yöntemi, Birinci basamaktan lineer olmayan denklemlerin özel tipleri, Standart forma dönüştürülebilen lineer olmayan denklemler | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Temel kavramlar | |
2 | Kısmi türevli denklemlerin genel sınıflandırılması | |
3 | Kısmi türevli denklemlerin elde edilmesi | |
4 | Teğet düzlemler | |
5 | Uzayda doğrular, kesişen yüzeyler, dik ve teğet yüzeyler | |
6 | Birinci basamaktan lineer denklemler | |
7 | Birinci basamaktan yarı-lineer denklemler | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Lagrange yöntemi | |
10 | Lagrange yöntemi Verilen bir eğriden geçen integral yüzeyin bulunması | |
11 | Birinci basamaktan lineer olmayan denklemler | |
12 | Bağdaşabilir sistemler | |
13 | Lagrange-Charpit yöntemi | |
14 | Birinci basamaktan lineer olmayan denklemlerin özel tipleri | |
15 | Standart forma dönüştürülebilen lineer olmayan denklemler | |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | M. Çağlayan, O. Çelebi, Kısmi diferensiyel denklemler, Nadir Kitap, 2012. | |
2 | Evans, L.C.,2010. Partial Differential Equations (Graduate Studies In Mathematics). American Mathematical Society | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |