|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | MATEMATİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MEHMET ŞENOL (msenol@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
MEHMET ŞENOL, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Mathematica programının temel yapısını ve kullanımını öğrenmek. Mathematica programlama dilinin komutlarını ve yazılım kurallarını öğrenmek. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Alanıyla ilgili öğrenme ihtiyaçlarını belirler. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır. |
PÇ-2 Matematiksel verileri yorumlar, çözümler, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendirir. PÇ-3 Günlük hayattaki bazı problemlerin Matematiksel modellerini tanımlar, eleştirel bir açı ile değerlendirir, teorik ve uygulamalı bilgilerle analiz eder. PÇ-7 Alanıyla ilgili öğrenme ihtiyaçlarını belirler. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Mathematica programının kurulumu, komutları öğrenme ve bir dökümanı ana hatları ile oluşturma. Mathematica'nın yapısı ve Mathematica kullanarak cebirsel işlemlerin yapılması. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Mathematica ile ilgili bilgi ve programın kurulumu. | Anlatma Yöntemi, Grup çalışması, Soru Cevap. |
2 | Liste işlemleri. | Anlatma Yöntemi, Grup çalışması, Soru Cevap. |
3 | Grafik ve Görsel Araçlar hazırlama. | Anlatma Yöntemi, Grup çalışması, Soru Cevap. |
4 | Mathematica ile limit, türev, integral . | Anlatma Yöntemi, Grup çalışması, Soru Cevap. |
5 | Mathematica ile diferansiyel denklem çözümü. | Anlatma Yöntemi, Grup çalışması, Soru Cevap. |
6 | Mathematica ile matris işlemleri. | Anlatma Yöntemi, Grup çalışması, Soru Cevap. |
7 | Mathematica ile lineer cebir ve lineer programlama. | Anlatma Yöntemi, Grup çalışması, Soru Cevap. |
8 | Ara Sınav | |
9 | Mathematica ile istatistik. | Anlatma Yöntemi, Grup çalışması, Soru Cevap. |
10 | Mathematica ile istatistik. | Anlatma Yöntemi, Grup çalışması, Soru Cevap. |
11 | Mathematica ile programlama: Atamalar ve dönüşümler. | Anlatma Yöntemi, Grup çalışması, Soru Cevap. |
12 | Do, For ve While döngüleri. | Anlatma Yöntemi, Grup çalışması, Soru Cevap. |
13 | If, Which ve Switch komutları. | Anlatma Yöntemi, Grup çalışması, Soru Cevap. |
14 | Programlama uygulamaları. | Anlatma Yöntemi, Grup çalışması, Soru Cevap. |
15 | Programlama uygulamaları. | Anlatma Yöntemi, Grup çalışması, Soru Cevap. |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Matematik ve İstatistik Uygulamalarıyla Mathematica, E. Sınıksaran-A. Aktütün, Türkmen Kitabevi | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 6 | 14 | 84 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 8 | 2 | 16 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 8 | 2 | 16 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 190 |