|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | MATEMATİK | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | MEHMET ŞENOL (msenol@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
MEHMET ŞENOL, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Mathematica programının temel yapısını ve kullanımını öğrenmek. Mathematica programlama dilinin komutlarını ve yazılım kurallarını öğrenmek. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Alanıyla ilgili öğrenme ihtiyaçlarını belirler. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır. |
PÇ-2 Matematiksel verileri yorumlar, çözümler, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendirir. PÇ-3 Günlük hayattaki bazı problemlerin Matematiksel modellerini tanımlar, eleştirel bir açı ile değerlendirir, teorik ve uygulamalı bilgilerle analiz eder. PÇ-7 Alanıyla ilgili öğrenme ihtiyaçlarını belirler. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Mathematica programının kurulumu, komutları öğrenme ve bir dökümanı ana hatları ile oluşturma. Mathematica'nın yapısı ve Mathematica kullanarak cebirsel işlemlerin yapılması. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Mathematica ile ilgili bilgi ve programın kurulumu. | Anlatma Yöntemi, Grup çalışması, Soru Cevap. |
| 2 | Liste işlemleri. | Anlatma Yöntemi, Grup çalışması, Soru Cevap. |
| 3 | Grafik ve Görsel Araçlar hazırlama. | Anlatma Yöntemi, Grup çalışması, Soru Cevap. |
| 4 | Mathematica ile limit, türev, integral . | Anlatma Yöntemi, Grup çalışması, Soru Cevap. |
| 5 | Mathematica ile diferansiyel denklem çözümü. | Anlatma Yöntemi, Grup çalışması, Soru Cevap. |
| 6 | Mathematica ile matris işlemleri. | Anlatma Yöntemi, Grup çalışması, Soru Cevap. |
| 7 | Mathematica ile lineer cebir ve lineer programlama. | Anlatma Yöntemi, Grup çalışması, Soru Cevap. |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Mathematica ile istatistik. | Anlatma Yöntemi, Grup çalışması, Soru Cevap. |
| 10 | Mathematica ile istatistik. | Anlatma Yöntemi, Grup çalışması, Soru Cevap. |
| 11 | Mathematica ile programlama: Atamalar ve dönüşümler. | Anlatma Yöntemi, Grup çalışması, Soru Cevap. |
| 12 | Do, For ve While döngüleri. | Anlatma Yöntemi, Grup çalışması, Soru Cevap. |
| 13 | If, Which ve Switch komutları. | Anlatma Yöntemi, Grup çalışması, Soru Cevap. |
| 14 | Programlama uygulamaları. | Anlatma Yöntemi, Grup çalışması, Soru Cevap. |
| 15 | Programlama uygulamaları. | Anlatma Yöntemi, Grup çalışması, Soru Cevap. |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Matematik ve İstatistik Uygulamalarıyla Mathematica, E. Sınıksaran-A. Aktütün, Türkmen Kitabevi | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 6 | 14 | 84 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 8 | 2 | 16 |
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 8 | 2 | 16 |
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 190 | ||