Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN- EDEBİYAT FAKÜLTESİ / MAT448 - MATEMATİK

Kodu: MAT448 Adı: MATEMATİK TARİHİ II Teorik+Uygulama: 4+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 4 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü MATEMATİK
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı SEYDİ BATTAL GAZİ KARAKOÇ (sbgkarakoc@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
SEYDİ BATTAL GAZİ KARAKOÇ,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu ders, tarih öncesi dönemlerden başlayarak matematiğin ortaya çıkmasını ve zaman içinde gelişiminin anlatılması amacını taşımaktadır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Rönesans Dönemi matematiğinden başlayarak 20. yüzyıla kadar olan dönemde matematiğin hangi aşamalardan geçtiğini kavrar. PÇ-6 Kendini bir birey olarak tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır, kişisel ve kurumsal iletişim ve etkileşim kurar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Rönesans Dönemi matematiğinden başlayarak 20. yüzyıla kadar olan dönemdeki matematikçileri ve matematiğe yaptıkları katkıları anlar. PÇ-8 Yaşam boyu öğrenme ve kalite yönetim süreçlerini öğrenir ve uygular; alanındaki sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 PÇ-4 Öğrenme süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımı analitik olarak kullanır.
PÇ-8 Yaşam boyu öğrenme ve kalite yönetim süreçlerini öğrenir ve uygular; alanındaki sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Matematiğin Avrupaya geçişi.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Rönesans Dönemi Anlatma Yöntemi
2 Modern Matematiğe Giriş Dönemi Anlatma Yöntemi
3 Modern Matematiğe Giriş Dönemi Anlatma Yöntemi
4 Fermat ve Descartes Dönemi Anlatma Yöntemi
5 Geçiş Dönemi Matematiği Anlatma Yöntemi
6 Newton ve Leibnitz Dönemi Anlatma Yöntemi
7 Bernoulli Dönemi Anlatma Yöntemi
8 Ara Sınav
9 Euler Dönemi Anlatma Yöntemi
10 Fransız Devrimi Dönemi Anlatma Yöntemi
11 Gauss ve Cauchy Dönemi Anlatma Yöntemi
12 Gauss ve Cauchy Dönemi Anlatma Yöntemi
13 Analizin aritmetikleştirilmesi Dönemi Anlatma Yöntemi
14 Cebirin Yükselişi Dönemi Anlatma Yöntemi
15 20. Yüzyıl Matematiğine Bakış Anlatma Yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 1. Carl B. Boyer, ' A History of Mathematics', John Wiley and Sons, Inc, New York, 1968.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 4 14 56
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 5 15 75
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 8 2 16
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 8 2 16
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 167