|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | MATEMATİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SAMED ÖZKAN (ozkans@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, küme kavramını ve bazı temel kavramları açıklamak, kümeler teorisinin matematik biliminin temelini oluşturduğunu göstermek, matematiksel düşünme ve yorum yapma yeteneği kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Küme kavramını ve özelliklerini anlar. Tümevarım gibi temel ispat tekniklerini öğrenir ve uygulayabilir. |
PÇ-1 Matematiğin temel alanlarından Analiz, Geometri ve Cebirin temel kavramlarını bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla tanımlar. PÇ-2 Matematiksel verileri yorumlar, çözümler, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Bağıntı kavramını ve özelliklerini, denklik ve sıralama bağıntılarını bilir. Kısmi sıralı bir kümenin maksimal ve minimal elemanlarını bulabilir. |
PÇ-1 Matematiğin temel alanlarından Analiz, Geometri ve Cebirin temel kavramlarını bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla tanımlar. PÇ-2 Matematiksel verileri yorumlar, çözümler, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Kartezyen çarpım ve fonksiyon kavramlarını anlar. |
PÇ-1 Matematiğin temel alanlarından Analiz, Geometri ve Cebirin temel kavramlarını bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla tanımlar. PÇ-2 Matematiksel verileri yorumlar, çözümler, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendirir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Küme Kavramı, Küme İşlemleri, Mantıksal Aksiyomlar, Peano Aksiyomları ve Doğal Sayılar, Doğal Sayıların Aritmetiği, İspat Teknikleri, Tümevarım, Bağıntılar, Denklik ve Sıralama Bağıntıları, Maksimal ve Minimal Elemanlar, Sıralama Türleri, Kartezyen Çarpım, Fonksiyonlar, İzdüşüm Fonksiyonları, Grafikler. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Küme Kavramı | Anlatım |
2 | Küme İşlemleri | Anlatım |
3 | Mantıksal Aksiyomlar | Anlatım |
4 | Peano Aksiyomları ve Doğal Sayılar | Anlatım |
5 | Doğal Sayıların Aritmetiği | Anlatım |
6 | İspat Teknikleri | Anlatım |
7 | Tümevarım | Anlatım |
8 | Ara Sınav | |
9 | Bağıntılar | Anlatım |
10 | Denklik ve Sıralama Bağıntıları | Anlatım |
11 | Maksimal ve Minimal Elemanlar | Anlatım |
12 | Sıralama Türleri | Anlatım |
13 | Kartezyen Çarpım | Anlatım |
14 | Fonksiyonlar | Anlatım |
15 | İzdüşüm Fonksiyonları, Grafikler | Anlatım |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | A. Nesin, Sezgisel Kümeler Kuramı, Nesin Yayınevi, 2015. | |
2 | N. Ergun, Kümeler Teorisine Giriş, Nobel Yayın, Ankara, 2005. | |
3 | A. Nesin, Aksiyomatik Kümeler Kuramı, Ders Notları, 2010. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 14 | 56 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 4 | 20 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |