|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | RIZA GÜNAYDIN (rzgnydn@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı insanların davranışlarını anlamaya, geleceğe dönük tahminler yapmaya ve insanların davranışlarını kontrol etmeye yönelik bir perspektif kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Davranış ve yöntemlerini açıklayabilir. |
PÇ-1 Bu programı başarı ile tamamlayan öğrenciler;
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanındaki kavramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibidir. PÇ-2 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlayabilir, sentezleyebilir, analiz edebilir, yorumlayabilir ve değerlendirebilir. PÇ-3 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri geliştirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Davranışın tarihsel gelişimini açıklayabilir. |
PÇ-1 Bu programı başarı ile tamamlayan öğrenciler;
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanındaki kavramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibidir. PÇ-7 Halkla İlişkiler ve Tanıtım ile ilgili ulusal ve uluslar arası hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular. PÇ-11 İşletme, iktisat, muhasebe, hukuk ve yönetim alanındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibidir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | İnsan davranışlarını belirleyen kavramları açıklayabilir. |
PÇ-1 Bu programı başarı ile tamamlayan öğrenciler;
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanındaki kavramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibidir. PÇ-2 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlayabilir, sentezleyebilir, analiz edebilir, yorumlayabilir ve değerlendirebilir. PÇ-3 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri geliştirir. PÇ-4 Görevi ile ilgili raporlar hazırlar ve üstlerine sunar. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders kapsamında; Davranış Bilimleri, Davranış ve Bireysel Davranış Modeli, İhtiyaçlar Hiyerarşisi, Davranış Düzlemi-Statü ve Rol Davranışları, Sosyal Kurumlar, kültür, kişilik, öğrenme, motivasyon, stres, çatışma, tutumlar ve liderlik anlatılmaya çalışılacaktır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Davranış Bilimleri ve diğer sosyal bilimler ile ilişkisi | Anlatım,tartışma,soru-cevap |
2 | Davranış Bilimleri ve diğer sosyal bilimler ile ilişkisi | Anlatım,tartışma,soru-cevap |
3 | Güdülenme ve Güdülenme Kuramları | Anlatım,tartışma,soru-cevap |
4 | Statü-Rol Davranışı ve Sosyal Kurumlar | Anlatım,tartışma,soru-cevap |
5 | Tutumlar ve Davranış | Anlatım,tartışma,soru-cevap |
6 | Kültür ve Davranış İlişkisi | Anlatım,tartışma,soru-cevap |
7 | Öğrenme ve Öğrenme Kuramlar | Anlatım,tartışma,soru-cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Duygular ve Heyecanlar | Anlatım,tartışma,soru-cevap |
10 | İletişim | Anlatım,tartışma,soru-cevap |
11 | Gruplar | Anlatım,tartışma,soru-cevap |
12 | Sosyal Etki, Uyum ve İtaat | Anlatım,tartışma,soru-cevap |
13 | Sosyal Tabakalaşma ve Sosyal Değişme | Anlatım,tartışma,soru-cevap |
14 | Sosyal Tabakalaşma ve Sosyal Değişme | Anlatım,tartışma,soru-cevap |
15 | Stres ve Stresin Yönetimi | Anlatım,tartışma,soru-cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Eroğlu, F. (2004). Davranış bilimleri. İstanbul: Beta Yayınları. | |
2 | Güney, S. (2017). Davranış bilimleri. Ankara: Nobel Yayınları. | |
3 | Yılmazer, A., Eroğlu, C. (2008). Davranış bilimleri ve örgütsel davranış. Ankara: Detay Yayıncılık. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
projeksiyon, cd, kitap |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 6 | 18 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |