|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | NEŞE ACAR (neseacar@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, pazarlama temellerini ve pazarlama sürecini, pazarlama programını etkileyen çevresel faktörleri, pazarlama bilgi sistemi ve pazarlama araştırmasını, pazar çeşitlerini, pazar bölümlemeyi, konumlandırmayı ve hedef pazar seçimi ve pazarlamada etiğin rolünü anlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Pazarlama ilkeleri ile ilgili temel kavram ve ilkeleri tanımlayabilir. |
PÇ-1 Bu programı başarı ile tamamlayan öğrenciler;
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanındaki kavramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibidir. PÇ-5 Kendini mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir. PÇ-7 Halkla İlişkiler ve Tanıtım ile ilgili ulusal ve uluslar arası hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular. PÇ-15 Edindiği teorik ve pratik deneyimle sektörde karşılaştığı sorunları analiz eder ve çözüm üretir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Makro-mikro çevresel faktörler ile pazarlama arasındaki ilişkileri açıklayabilir. |
PÇ-2 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlayabilir, sentezleyebilir, analiz edebilir, yorumlayabilir ve değerlendirebilir. PÇ-5 Kendini mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir. PÇ-7 Halkla İlişkiler ve Tanıtım ile ilgili ulusal ve uluslar arası hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular. PÇ-14 Okulda edindiği teorik ve pratik bilgileri sektörde rahatlıkla uygular. PÇ-15 Edindiği teorik ve pratik deneyimle sektörde karşılaştığı sorunları analiz eder ve çözüm üretir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Pazar bölümleme, konumlandırma ve hedef pazarın seçilmesini açıklayabilir. |
PÇ-7 Halkla İlişkiler ve Tanıtım ile ilgili ulusal ve uluslar arası hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular. PÇ-14 Okulda edindiği teorik ve pratik bilgileri sektörde rahatlıkla uygular. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | Pazarlama yöneticilerinin uygulayabildiği pazarlama karması stratejilerini açıklayabilir. |
PÇ-1 Bu programı başarı ile tamamlayan öğrenciler;
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanındaki kavramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibidir. PÇ-7 Halkla İlişkiler ve Tanıtım ile ilgili ulusal ve uluslar arası hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular. PÇ-15 Edindiği teorik ve pratik deneyimle sektörde karşılaştığı sorunları analiz eder ve çözüm üretir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-5 | Pazarlama bilgi sistemleri ve pazarlama araştırması uygulamalarını tanıyabilir. |
PÇ-3 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri geliştirir. PÇ-8 İletişim gücü yüksektir ve ekip çalışmasına uyum sağlar PÇ-9 Astları ve üstleriyle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. PÇ-12 Birlikte çalıştığı arkadaşlarına yardım eder ve astlarını sürekli eğiterek gelişmelerini sağlar. PÇ-13 Üstlerine karşı saygılıdır ve onlardan aldığı görevleri eksiksiz yerine getirerek, kriz anlarında kendi çözümünü kendisi üretir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Pazarlama kavramı, pazar ve pazar çevresi, pazar bölümleme, konumlandırma ve hedef pazar seçimi, pazarlama yönetimi, stratejik pazarlama planlaması, tüketici davranışları, pazarlama bilgi sistemi ve pazarlama araştırması, ürün ve ürün yönetimi, fiyat, dağıtım, tutundurma, elektronik pazarlama, küresel pazarlama, hizmet pazarlaması, pazarlama etiği | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Pazarlama Kavramı | Anlatım, tartışma,soru-cevap |
2 | Pazar ve Pazar Çevresi | Anlatım, tartışma,soru-cevap |
3 | Tüketici Davranışları | Anlatım, tartışma,soru-cevap |
4 | Pazarlama Bilgi Sistemi ve Pazarlama Araştırması | Anlatım, tartışma,soru-cevap |
5 | Pazar Bölümleme, Konumlandırma ve Hedef Pazar Seçimi | Anlatım, tartışma,soru-cevap |
6 | Pazarlama Yönetimi, Stratejik Pazarlama Planlaması | Anlatım, tartışma,soru-cevap |
7 | Ürün ve Ürün Yönetimi | Anlatım, tartışma,soru-cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Fiyat | Anlatım, tartışma,soru-cevap |
10 | Tutundurma | Anlatım, tartışma,soru-cevap |
11 | Dağıtım | Anlatım, tartışma,soru-cevap |
12 | Toptancılık ve Perakendecilik | Anlatım, tartışma,soru-cevap |
13 | Küresel Pazarlama | Anlatım, tartışma,soru-cevap |
14 | Hizmet Pazarlaması | Anlatım, tartışma,soru-cevap |
15 | Elektronik Pazarlama | Anlatım, tartışma,soru-cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Nakip, M., Varinli, İ., & Gülmez, M. (2012). Güncel pazarlama yönetimi. Detay Yayıncılık. | |
2 | Altunışık, R., Özdemir, Ş., & Torlak, Ö. (2014). Pazarlama ilkeleri ve yönetimi. Beta. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Projeksiyon, ders kitabı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 3 | 9 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 5 | 15 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 4 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 4 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 92 |