Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

MESLEK YÜKSEKOKULU / HİT104 - HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM

Kodu: HİT104 Adı: PAZARLAMA İLKELERİ Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Önlisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı NEŞE ACAR (neseacar@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, pazarlama temellerini ve pazarlama sürecini, pazarlama programını etkileyen çevresel faktörleri, pazarlama bilgi sistemi ve pazarlama araştırmasını, pazar çeşitlerini, pazar bölümlemeyi, konumlandırmayı ve hedef pazar seçimi ve pazarlamada etiğin rolünü anlamaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Pazarlama ilkeleri ile ilgili temel kavram ve ilkeleri tanımlayabilir. PÇ-1 Bu programı başarı ile tamamlayan öğrenciler; Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanındaki kavramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibidir.
PÇ-5 Kendini mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir.
PÇ-7 Halkla İlişkiler ve Tanıtım ile ilgili ulusal ve uluslar arası hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular.
PÇ-15 Edindiği teorik ve pratik deneyimle sektörde karşılaştığı sorunları analiz eder ve çözüm üretir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 Makro-mikro çevresel faktörler ile pazarlama arasındaki ilişkileri açıklayabilir. PÇ-2 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlayabilir, sentezleyebilir, analiz edebilir, yorumlayabilir ve değerlendirebilir.
PÇ-5 Kendini mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir.
PÇ-7 Halkla İlişkiler ve Tanıtım ile ilgili ulusal ve uluslar arası hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular.
PÇ-14 Okulda edindiği teorik ve pratik bilgileri sektörde rahatlıkla uygular.
PÇ-15 Edindiği teorik ve pratik deneyimle sektörde karşılaştığı sorunları analiz eder ve çözüm üretir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-3 Pazar bölümleme, konumlandırma ve hedef pazarın seçilmesini açıklayabilir. PÇ-7 Halkla İlişkiler ve Tanıtım ile ilgili ulusal ve uluslar arası hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular.
PÇ-14 Okulda edindiği teorik ve pratik bilgileri sektörde rahatlıkla uygular.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-4 Pazarlama yöneticilerinin uygulayabildiği pazarlama karması stratejilerini açıklayabilir. PÇ-1 Bu programı başarı ile tamamlayan öğrenciler; Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanındaki kavramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibidir.
PÇ-7 Halkla İlişkiler ve Tanıtım ile ilgili ulusal ve uluslar arası hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular.
PÇ-15 Edindiği teorik ve pratik deneyimle sektörde karşılaştığı sorunları analiz eder ve çözüm üretir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-5 Pazarlama bilgi sistemleri ve pazarlama araştırması uygulamalarını tanıyabilir. PÇ-3 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri geliştirir.
PÇ-8 İletişim gücü yüksektir ve ekip çalışmasına uyum sağlar
PÇ-9 Astları ve üstleriyle etkili ve sağlıklı iletişim kurar.
PÇ-12 Birlikte çalıştığı arkadaşlarına yardım eder ve astlarını sürekli eğiterek gelişmelerini sağlar.
PÇ-13 Üstlerine karşı saygılıdır ve onlardan aldığı görevleri eksiksiz yerine getirerek, kriz anlarında kendi çözümünü kendisi üretir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Pazarlama kavramı, pazar ve pazar çevresi, pazar bölümleme, konumlandırma ve hedef pazar seçimi, pazarlama yönetimi, stratejik pazarlama planlaması, tüketici davranışları, pazarlama bilgi sistemi ve pazarlama araştırması, ürün ve ürün yönetimi, fiyat, dağıtım, tutundurma, elektronik pazarlama, küresel pazarlama, hizmet pazarlaması, pazarlama etiği
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Pazarlama Kavramı Anlatım, tartışma,soru-cevap
2 Pazar ve Pazar Çevresi Anlatım, tartışma,soru-cevap
3 Tüketici Davranışları Anlatım, tartışma,soru-cevap
4 Pazarlama Bilgi Sistemi ve Pazarlama Araştırması Anlatım, tartışma,soru-cevap
5 Pazar Bölümleme, Konumlandırma ve Hedef Pazar Seçimi Anlatım, tartışma,soru-cevap
6 Pazarlama Yönetimi, Stratejik Pazarlama Planlaması Anlatım, tartışma,soru-cevap
7 Ürün ve Ürün Yönetimi Anlatım, tartışma,soru-cevap
8 Ara Sınav
9 Fiyat Anlatım, tartışma,soru-cevap
10 Tutundurma Anlatım, tartışma,soru-cevap
11 Dağıtım Anlatım, tartışma,soru-cevap
12 Toptancılık ve Perakendecilik Anlatım, tartışma,soru-cevap
13 Küresel Pazarlama Anlatım, tartışma,soru-cevap
14 Hizmet Pazarlaması Anlatım, tartışma,soru-cevap
15 Elektronik Pazarlama Anlatım, tartışma,soru-cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Nakip, M., Varinli, İ., & Gülmez, M. (2012). Güncel pazarlama yönetimi. Detay Yayıncılık.
2 Altunışık, R., Özdemir, Ş., & Torlak, Ö. (2014). Pazarlama ilkeleri ve yönetimi. Beta.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Projeksiyon, ders kitabı

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 3 9
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 5 15
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 3 4 12
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 3 4 12
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 92