Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

MESLEK YÜKSEKOKULU / HİT130 - HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM

Kodu: HİT130 Adı: REKLAMCILIK Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Önlisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı NEŞE ACAR (neseacar@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
RIZA GÜNAYDIN,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Öğrencilere, reklamcılık hakkında genel bilgiler vermek, bu konuda yaratıcı projeler ortaya koymaya çalışmak ve Türkiye'deki reklam sektörünü tanımak.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Reklam ile ilgili temel kavramları tanımlayabilir PÇ-1 Bu programı başarı ile tamamlayan öğrenciler; Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanındaki kavramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibidir.
PÇ-2 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlayabilir, sentezleyebilir, analiz edebilir, yorumlayabilir ve değerlendirebilir.
PÇ-3 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri geliştirir.
PÇ-7 Halkla İlişkiler ve Tanıtım ile ilgili ulusal ve uluslar arası hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular.
PÇ-10 İşletme, iktisat, muhasebe, hukuk ve yönetim alanındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibidir.
PÇ-11 Okulda edindiği teorik ve pratik bilgileri sektörde rahatlıkla uygular.
PÇ-12 Hem temel hem de alanıyla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini ve yazılımlarını ileri düzeyde kullanabilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Reklam ile ilgili stratejileri uygulayabilir PÇ-1 Bu programı başarı ile tamamlayan öğrenciler; Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanındaki kavramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibidir.
PÇ-2 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlayabilir, sentezleyebilir, analiz edebilir, yorumlayabilir ve değerlendirebilir.
PÇ-3 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri geliştirir.
PÇ-4 Görevi ile ilgili raporlar hazırlar ve üstlerine sunar.
PÇ-7 Halkla İlişkiler ve Tanıtım ile ilgili ulusal ve uluslar arası hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular.
PÇ-10 İşletme, iktisat, muhasebe, hukuk ve yönetim alanındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibidir.
PÇ-11 Okulda edindiği teorik ve pratik bilgileri sektörde rahatlıkla uygular.
PÇ-12 Hem temel hem de alanıyla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini ve yazılımlarını ileri düzeyde kullanabilir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-3 Reklam araçlarını açıklayabilir PÇ-1 Bu programı başarı ile tamamlayan öğrenciler; Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanındaki kavramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibidir.
PÇ-2 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlayabilir, sentezleyebilir, analiz edebilir, yorumlayabilir ve değerlendirebilir.
PÇ-3 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri geliştirir.
PÇ-4 Görevi ile ilgili raporlar hazırlar ve üstlerine sunar.
PÇ-7 Halkla İlişkiler ve Tanıtım ile ilgili ulusal ve uluslar arası hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular.
PÇ-10 İşletme, iktisat, muhasebe, hukuk ve yönetim alanındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibidir.
PÇ-11 Okulda edindiği teorik ve pratik bilgileri sektörde rahatlıkla uygular.
PÇ-12 Hem temel hem de alanıyla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini ve yazılımlarını ileri düzeyde kullanabilir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu ders; reklamın tanımı, reklam mecraları, yaratıcı ve etkili reklamının özellikleri, reklam ve senaryo incelemeleri, temel yapım teknikleri (kamera, oyunculuk, aydınlatma, kurgu, müzik vb.), reklamın yapım öncesi, yapım ve yapım sonrası aşamaları, dünyadan ve ülkemizden örneklerin incelenmesi konularını içermektedir.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Reklamın tanımı Anlatım,soru-cevap
2 İletişim ve Reklam Anlatım,soru-cevap
3 Reklamın sınıflandırılması Anlatım,soru-cevap
4 Reklam yönetimi Anlatım,soru-cevap
5 İletişim Planlaması Anlatım,soru-cevap
6 Reklam Araçları: Televizyon Anlatım,soru-cevap, sunum
7 Reklam Araçları: Radyo Anlatım,soru-cevap, sunum
8 Ara Sınav
9 Reklam Araçları: İnternet Anlatım,soru-cevap, sunum
10 Reklam Araçları: Sosyal Medya Anlatım,soru-cevap, sunum
11 Reklam Araçları: Niş Reklam Anlatım,soru-cevap, sunum
12 Reklam Araçları: Dış reklam Anlatım,soru-cevap, sunum
13 Reklam Araçları: Gazete Anlatım,soru-cevap, sunum
14 Reklam Araçları: Dergi Anlatım,soru-cevap, sunum
15 Reklam ve Halkla İlişkiler Anlatım,soru-cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Tayfur, Gıyasettin, (2008), Reklamcılık, Ankara, Nobel Yayın Dağıtım.
2 Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını. ‘Reklamcılığa Giriş’. Erzurum, 2020
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Kitap, projeksiyon

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 4 5 20
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 5 15
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 15 3 45
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 4 1 4
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 4 1 4
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 118