Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

MESLEK YÜKSEKOKULU / HİT106 - HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM

Kodu: HİT106 Adı: REKLAMCILIK Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Önlisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı RIZA GÜNAYDIN (rzgnydn@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Öğrencilere, reklamcılık hakkında genel bilgiler vermek, bu konuda yaratıcı projeler ortaya koymaya çalışmak ve Türkiye'deki reklam sektörünü tanımak.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Reklam ve reklam mecralarını açıklayabilir. PÇ-1 Bu programı başarı ile tamamlayan öğrenciler; Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanındaki kavramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibidir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Reklamların temel yapım tekniklerini açıklayabilir. PÇ-17 Hem temel hem de alanıyla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini ve yazılımlarını ileri düzeyde kullanabilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Reklamın yapım öncesi aşamalarını açıklayabilir. PÇ-3 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri geliştirir.
PÇ-4 Görevi ile ilgili raporlar hazırlar ve üstlerine sunar.
PÇ-17 Hem temel hem de alanıyla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini ve yazılımlarını ileri düzeyde kullanabilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Reklamın yapım aşamalarını açıklayabilir PÇ-1 Bu programı başarı ile tamamlayan öğrenciler; Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanındaki kavramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibidir.
PÇ-3 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri geliştirir.
PÇ-4 Görevi ile ilgili raporlar hazırlar ve üstlerine sunar.
PÇ-14 Okulda edindiği teorik ve pratik bilgileri sektörde rahatlıkla uygular.
Yazılı Sınav
DÖÇ-5 Reklamın yapım sonrası aşamalarını açıklayabilir. PÇ-1 Bu programı başarı ile tamamlayan öğrenciler; Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanındaki kavramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibidir.
PÇ-3 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri geliştirir.
PÇ-4 Görevi ile ilgili raporlar hazırlar ve üstlerine sunar.
PÇ-14 Okulda edindiği teorik ve pratik bilgileri sektörde rahatlıkla uygular.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu ders; reklamın tanımı, reklam mecraları, yaratıcı ve etkili reklamının özellikleri, reklam ve senaryo incelemeleri, temel yapım teknikleri (kamera, oyunculuk, aydınlatma, kurgu, müzik vb.), reklamın yapım öncesi, yapım ve yapım sonrası aşamaları, dünyadan ve ülkemizden örneklerin incelenmesi konularını içermektedir.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Reklamın tanımı Anlatım,soru-cevap,tartışma.
2 Reklam mecraları. Anlatım,soru-cevap,tartışma.
3 Yaratıcı ve etkili reklamlarının özellikleri. Anlatım,soru-cevap,tartışma.
4 Yaratıcı strateji süreci. Anlatım,soru-cevap,tartışma.
5 Reklam formatları. Anlatım,soru-cevap,tartışma.
6 Reklamlarda temel yapım teknikleri Anlatım,soru-cevap,tartışma.
7 Reklamlarda temel yapım teknikleri Anlatım,soru-cevap,tartışma.
8 Ara Sınav
9 Reklamın yapım öncesi, yapım ve yapım sonrası aşamaları. Anlatım,soru-cevap,tartışma.
10 Reklamın yapım öncesi, yapım ve yapım sonrası aşamaları. Anlatım,soru-cevap,tartışma.
11 Reklamın yapım öncesi, yapım ve yapım sonrası aşamaları. Anlatım,soru-cevap,tartışma.
12 Reklam ve senaryo incelemeleri. Anlatım,soru-cevap,tartışma.
13 Reklam ve senaryo incelemeleri. Anlatım,soru-cevap,tartışma.
14 Dünyadan ve ülkemizden reklam örneklerinin incelenmesi. Anlatım,soru-cevap,tartışma.
15 Dünyadan ve ülkemizden reklam örneklerinin incelenmesi. Anlatım,soru-cevap,tartışma.
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 AVŞAR, Zakir, Müge ELDEN, (2005), Reklam ve Reklam Mevzuatı, Ankara: Piramit Yayıncılık.
2 KOCABAŞ, Füsun, Müge ELDEN, (2004), Reklamcılık-Kavramlar, Kararlar, Kurumlar, İstanbul: İletişim Yayınları.
3 DILLON, Jack, (1998), Reklamcı, Ankara: MediaCat Yayınları.
4 Tayfur, Gıyasettin, (2008), Reklamcılık, Ankara, Nobel Yayın Dağıtım.
5 Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını. ‘Reklamcılığa Giriş’. Erzurum, 2020
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
ders notu, projeksiyon cihazı.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 8 16
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 4 5 20
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 3 4 12
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 3 4 12
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 90