|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | NEŞE ACAR (neseacar@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, pazarlama iletişiminin önemini ve kapsamını yorumlamak, iletişim kavramı ve sürecini açıklamak, pazarlama iletişimi ve unsurlarını tanımlamaktır., |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Pazarlama iletişiminin önemini ve kapsamını yorumlayabilir. |
PÇ-1 Bu programı başarı ile tamamlayan öğrenciler;
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanındaki kavramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibidir. PÇ-3 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri geliştirir. PÇ-6 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışabilir. PÇ-8 İletişim gücü yüksektir ve ekip çalışmasına uyum sağlar PÇ-19 Toplumsal ve mesleki etik değerleri bilir, bunları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilir ve uygun davranışları geliştirebilir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Kurumlar ve tüketiciler için pazarlama iletişiminin önemini tanımlayabilir. |
PÇ-2 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlayabilir, sentezleyebilir, analiz edebilir, yorumlayabilir ve değerlendirebilir. PÇ-3 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri geliştirir. PÇ-4 Görevi ile ilgili raporlar hazırlar ve üstlerine sunar. PÇ-6 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışabilir. PÇ-8 İletişim gücü yüksektir ve ekip çalışmasına uyum sağlar PÇ-17 Hem temel hem de alanıyla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini ve yazılımlarını ileri düzeyde kullanabilir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Tutundurma karması olarak; reklam, halkla ilişkiler ve duyurum, satış tutundurma ve kişisel satışı tanımlayabilir. |
PÇ-1 Bu programı başarı ile tamamlayan öğrenciler;
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanındaki kavramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibidir. PÇ-4 Görevi ile ilgili raporlar hazırlar ve üstlerine sunar. PÇ-5 Kendini mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir. PÇ-6 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışabilir. PÇ-7 Halkla İlişkiler ve Tanıtım ile ilgili ulusal ve uluslar arası hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular. PÇ-8 İletişim gücü yüksektir ve ekip çalışmasına uyum sağlar PÇ-10 İş yoğunluğu, stres ve baskı altında çalışabilme yeteneğine sahiptir. PÇ-12 Birlikte çalıştığı arkadaşlarına yardım eder ve astlarını sürekli eğiterek gelişmelerini sağlar. PÇ-15 Edindiği teorik ve pratik deneyimle sektörde karşılaştığı sorunları analiz eder ve çözüm üretir. PÇ-16 Olağandışı durumlarda kendi görevi dışında kalan görevleri de yerine getirerek çalışma arkadaşlarına yardım eder. PÇ-17 Hem temel hem de alanıyla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini ve yazılımlarını ileri düzeyde kullanabilir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | Bütünleşik pazarlama iletişimini ve önemini tartışabilir. |
PÇ-5 Kendini mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir. PÇ-11 İşletme, iktisat, muhasebe, hukuk ve yönetim alanındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibidir. PÇ-15 Edindiği teorik ve pratik deneyimle sektörde karşılaştığı sorunları analiz eder ve çözüm üretir. PÇ-19 Toplumsal ve mesleki etik değerleri bilir, bunları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilir ve uygun davranışları geliştirebilir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
İletişim, pazarlama iletişimi, halkla ilişkiler, reklam, satış tutundurma, kişisel satış, doğrudan pazarlama, internette pazarlama, kurumsal kimlik, sponsorluk, medya planlaması, marka yönetimi, bütünleşik pazarlama iletişimi | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Pazarlama İletişimi | Anlatım/ Soru-Cevap |
2 | Tutundurma Kavramı | Anlatım/ Soru-Cevap |
3 | Reklam | Anlatım/ Soru-Cevap |
4 | Reklam | Anlatım/ Soru-Cevap |
5 | Kişisel Satış | Anlatım/ Soru-Cevap |
6 | Kişisel Satış | Anlatım/ Soru-Cevap |
7 | Halkla İlişkiler | Anlatım/ Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Satış Tutundurma | Anlatım, soru-cevap |
10 | İnternette Pazarlama | Anlatım/ Soru-Cevap |
11 | Doğrudan Pazarlama | Anlatım/ Soru-Cevap |
12 | Sponsorluk | Anlatım/ Soru-Cevap |
13 | Marka Yönetimi | Anlatım/ Soru-Cevap |
14 | Medya Planlaması | Anlatım/ Soru-Cevap |
15 | Bütünleşik Pazarlama İletişimi | Anlatım/ Soru-Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Odabaşı, Y., Oyman ,M. (2019); Pazarlama iletişimi yönetimi, Mediacat Yayınları. | |
2 | Paşalı Taşoğlu, N. (2009). Pazarlama iletişimi. Detay Yayıncılık. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitap,Ders notu |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 10 | 40 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |