|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | RIZA GÜNAYDIN (rzgnydn@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Dersin amacı, öğrencileri medya ve iletişim araçları konusunda bilgilendirmek ve etkin bir medya planlamasının amaçlarını, esaslarını, prosedürlerini ve planlama yöntemlerini tanıtmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Medya kavramını ve medyanın işlevlerini açıklayabilir |
PÇ-1 Bu programı başarı ile tamamlayan öğrenciler;
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanındaki kavramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibidir. PÇ-2 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlayabilir, sentezleyebilir, analiz edebilir, yorumlayabilir ve değerlendirebilir. PÇ-3 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri geliştirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Etkin bir medya planlaması ve uygulaması yapabilir |
PÇ-1 Bu programı başarı ile tamamlayan öğrenciler;
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanındaki kavramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibidir. PÇ-2 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlayabilir, sentezleyebilir, analiz edebilir, yorumlayabilir ve değerlendirebilir. PÇ-4 Görevi ile ilgili raporlar hazırlar ve üstlerine sunar. PÇ-15 Edindiği teorik ve pratik deneyimle sektörde karşılaştığı sorunları analiz eder ve çözüm üretir. PÇ-17 Hem temel hem de alanıyla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini ve yazılımlarını ileri düzeyde kullanabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Medya planı için planlama sürecini geliştirebilir ve uygulayabilir. |
PÇ-2 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlayabilir, sentezleyebilir, analiz edebilir, yorumlayabilir ve değerlendirebilir. PÇ-4 Görevi ile ilgili raporlar hazırlar ve üstlerine sunar. PÇ-15 Edindiği teorik ve pratik deneyimle sektörde karşılaştığı sorunları analiz eder ve çözüm üretir. PÇ-17 Hem temel hem de alanıyla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini ve yazılımlarını ileri düzeyde kullanabilir. PÇ-19 Toplumsal ve mesleki etik değerleri bilir, bunları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilir ve uygun davranışları geliştirebilir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Medya planlamasının tanımı, medya araçlarını seçerken uyulması gereken ilkeler, medya reklam ve tüketici arasındaki ilişki, medya planlama faaliyetleri, reklam zamanlamasında strateji türleri, basılı medyada traj ve okuyucu ölçümü, ölçümlerinde kullanılan temel kavramlar, kitle iletişim araçlarının dünyadaki ve Türkiye'deki gelişimi, farklı medya araçlarının kuvvetli ve zayıf yönleri, yeni medya araçlarının medya planlamasındaki rolü, medya planının organizasyonu | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Medya planlamasının tanımı | Anlatım,tartışma,soru,yanıt |
2 | Medya araçlarını seçerken uyulması gereken ilkeler | Anlatım,tartışma,soru,yanıt |
3 | Medya reklam ve tüketici arasındaki ilişki | Anlatım,tartışma,soru,yanıt |
4 | Medya planlama faaliyetleri | Anlatım,tartışma,soru,yanıt |
5 | Reklam zamanlamasında strateji türleri | Anlatım,tartışma,soru,yanıt |
6 | Basılı medyada traj ve okuyucu ölçümü | Anlatım,tartışma,soru,yanıt |
7 | Ölçümlerde kullanılan temel kavramlar | Anlatım,tartışma,soru,yanıt |
8 | Ara Sınav | |
9 | Etkin frekans ve erişim seviyesinin belirlenmesi | Anlatım,tartışma,soru,yanıt |
10 | Kitle iletişim araçlarının dünyadaki ve Türkiye'deki gelişimi | Anlatım,tartışma,soru,yanıt |
11 | Farklı medya araçlarının kuvvetli ve zayıf yönleri | Anlatım,tartışma,soru,yanıt |
12 | Farklı medya araçlarının kuvvetli ve zayıf yönleri | Anlatım,tartışma,soru,yanıt |
13 | Yeni medya araçlarının medya planlamasındaki rolü | Anlatım,tartışma,soru,yanıt |
14 | Yeni medya planlama modelleri | Anlatım,tartışma,soru,yanıt |
15 | Medya planının organizasyonu | Anlatım,tartışma,soru,yanıt |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Başal, B. (1998). Medya planlaması. İstanbul: Çantay Kitabevi. | |
2 | Dural,Ç., Dural, C. (1999). Medya planlaması ve reklam verenin ajans seçimi. İstanbul: Türkiye Gazeteciler Cemiyeti Yayıncılık. | |
3 | Gülbuğ, E. (2007). Reklam ve medya planlaması. İstanbul: Beta Basım Yayım Dağıtım. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı, bilgisayar, internet, sunum cihazları, ses sistemi. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 5 | 15 |
c) Performans Ödevi | 2 | 5 | 10 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 5 | 15 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 5 | 10 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 5 | 20 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 5 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |