Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

MESLEK YÜKSEKOKULU / HİT120 - HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM

Kodu: HİT120 Adı: MEDYA PLANLAMASI Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Önlisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı RIZA GÜNAYDIN (rzgnydn@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Dersin amacı, öğrencileri medya ve iletişim araçları konusunda bilgilendirmek ve etkin bir medya planlamasının amaçlarını, esaslarını, prosedürlerini ve planlama yöntemlerini tanıtmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Medya kavramını ve medyanın işlevlerini açıklayabilir PÇ-1 Bu programı başarı ile tamamlayan öğrenciler; Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanındaki kavramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibidir.
PÇ-2 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlayabilir, sentezleyebilir, analiz edebilir, yorumlayabilir ve değerlendirebilir.
PÇ-3 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri geliştirir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Etkin bir medya planlaması ve uygulaması yapabilir PÇ-1 Bu programı başarı ile tamamlayan öğrenciler; Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanındaki kavramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibidir.
PÇ-2 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlayabilir, sentezleyebilir, analiz edebilir, yorumlayabilir ve değerlendirebilir.
PÇ-4 Görevi ile ilgili raporlar hazırlar ve üstlerine sunar.
PÇ-15 Edindiği teorik ve pratik deneyimle sektörde karşılaştığı sorunları analiz eder ve çözüm üretir.
PÇ-17 Hem temel hem de alanıyla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini ve yazılımlarını ileri düzeyde kullanabilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Medya planı için planlama sürecini geliştirebilir ve uygulayabilir. PÇ-2 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlayabilir, sentezleyebilir, analiz edebilir, yorumlayabilir ve değerlendirebilir.
PÇ-4 Görevi ile ilgili raporlar hazırlar ve üstlerine sunar.
PÇ-15 Edindiği teorik ve pratik deneyimle sektörde karşılaştığı sorunları analiz eder ve çözüm üretir.
PÇ-17 Hem temel hem de alanıyla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini ve yazılımlarını ileri düzeyde kullanabilir.
PÇ-19 Toplumsal ve mesleki etik değerleri bilir, bunları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilir ve uygun davranışları geliştirebilir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Medya planlamasının tanımı, medya araçlarını seçerken uyulması gereken ilkeler, medya reklam ve tüketici arasındaki ilişki, medya planlama faaliyetleri, reklam zamanlamasında strateji türleri, basılı medyada traj ve okuyucu ölçümü, ölçümlerinde kullanılan temel kavramlar, kitle iletişim araçlarının dünyadaki ve Türkiye'deki gelişimi, farklı medya araçlarının kuvvetli ve zayıf yönleri, yeni medya araçlarının medya planlamasındaki rolü, medya planının organizasyonu
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Medya planlamasının tanımı Anlatım,tartışma,soru,yanıt
2 Medya araçlarını seçerken uyulması gereken ilkeler Anlatım,tartışma,soru,yanıt
3 Medya reklam ve tüketici arasındaki ilişki Anlatım,tartışma,soru,yanıt
4 Medya planlama faaliyetleri Anlatım,tartışma,soru,yanıt
5 Reklam zamanlamasında strateji türleri Anlatım,tartışma,soru,yanıt
6 Basılı medyada traj ve okuyucu ölçümü Anlatım,tartışma,soru,yanıt
7 Ölçümlerde kullanılan temel kavramlar Anlatım,tartışma,soru,yanıt
8 Ara Sınav
9 Etkin frekans ve erişim seviyesinin belirlenmesi Anlatım,tartışma,soru,yanıt
10 Kitle iletişim araçlarının dünyadaki ve Türkiye'deki gelişimi Anlatım,tartışma,soru,yanıt
11 Farklı medya araçlarının kuvvetli ve zayıf yönleri Anlatım,tartışma,soru,yanıt
12 Farklı medya araçlarının kuvvetli ve zayıf yönleri Anlatım,tartışma,soru,yanıt
13 Yeni medya araçlarının medya planlamasındaki rolü Anlatım,tartışma,soru,yanıt
14 Yeni medya planlama modelleri Anlatım,tartışma,soru,yanıt
15 Medya planının organizasyonu Anlatım,tartışma,soru,yanıt
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Başal, B. (1998). Medya planlaması. İstanbul: Çantay Kitabevi.
2 Dural,Ç., Dural, C. (1999). Medya planlaması ve reklam verenin ajans seçimi. İstanbul: Türkiye Gazeteciler Cemiyeti Yayıncılık.
3 Gülbuğ, E. (2007). Reklam ve medya planlaması. İstanbul: Beta Basım Yayım Dağıtım.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders kitabı, bilgisayar, internet, sunum cihazları, ses sistemi.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 0
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 5 15
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 3 3 9
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 4 4 16
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 4 5 20
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 90