|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | NEŞE ACAR (neseacar@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, öğrencilere bilimsel kamuoyu araştırmalarının hangi aşamalardan oluştuğunu ve konu seçiminden verilerin analizine kadar bir araştırmanın nasıl hazırlanması gerektiğini öğretmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Araştırma sürecini öğrenebilir |
PÇ-1 Bu programı başarı ile tamamlayan öğrenciler;
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanındaki kavramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibidir. PÇ-2 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlayabilir, sentezleyebilir, analiz edebilir, yorumlayabilir ve değerlendirebilir. PÇ-3 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri geliştirir. PÇ-4 Görevi ile ilgili raporlar hazırlar ve üstlerine sunar. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Veri analizi yapabilir |
PÇ-2 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlayabilir, sentezleyebilir, analiz edebilir, yorumlayabilir ve değerlendirebilir. PÇ-3 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri geliştirir. PÇ-4 Görevi ile ilgili raporlar hazırlar ve üstlerine sunar. PÇ-17 Hem temel hem de alanıyla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini ve yazılımlarını ileri düzeyde kullanabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Rapor hazırlayabilir |
PÇ-2 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlayabilir, sentezleyebilir, analiz edebilir, yorumlayabilir ve değerlendirebilir. PÇ-3 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri geliştirir. PÇ-4 Görevi ile ilgili raporlar hazırlar ve üstlerine sunar. PÇ-17 Hem temel hem de alanıyla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini ve yazılımlarını ileri düzeyde kullanabilir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Tanımlar, kamuoyu araştırmalarında konu ve yöntem seçimi, kamuoyu araştırmalarında evren ve örneklem seçimi, veri kavramı ve veri toplama teknikleri, veri analizinde kullanılacak istatistiksel tekniğin seçimi, SPSS programının kurulumu ve genel olarak incelenmesi, Anket çalışmalarında kodlama ve SPSS programına veri girişi ve veri tanımlamaları, Frekans analizi, Frekans tablolarının yorumlanması, Çapraz tablo analizi, Tabloların yorumlanması, Grafiklerin çizilmesi, Ki kare analizi ve yorumlanması, Korelasyon analizi ve yorumlanması, T-testi ve yorumlanması | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Tanımlar, Kamuoyu araştırmalarında konu ve yöntem seçimi | Anlatım, Soru-Yanıt, Grup Çalışması, Örnek Olay İncelemesi, Problem Çözme, Beyin Fırtınası |
2 | Kamuoyu araştırmalarında Evren ve Örneklem seçimi, | Anlatım, Soru-Yanıt, Grup Çalışması, Örnek Olay İncelemesi, Problem Çözme, Beyin Fırtınası |
3 | Veri Kavrama ve Veri Toplama Teknikleri | Anlatım, Soru-Yanıt, Grup Çalışması, Örnek Olay İncelemesi, Problem Çözme, Beyin Fırtınası |
4 | SPSS programının kurulumu ve genel olarak incelenmesi | Anlatım, Soru-Yanıt, Grup Çalışması, Örnek Olay İncelemesi, Problem Çözme, Beyin Fırtınası |
5 | Anket çalışmalarında kodlama, SPSS programına veri girişi ve veri tanımlamaları | Anlatım, Soru-Yanıt, Grup Çalışması, Örnek Olay İncelemesi, Problem Çözme, Beyin Fırtınası |
6 | Frekans analizi | Anlatım, Soru-Yanıt, Grup Çalışması, Örnek Olay İncelemesi, Problem Çözme, Beyin Fırtınası |
7 | Frekans tablolarının yorumlanması | Anlatım, Soru-Yanıt, Grup Çalışması, Örnek Olay İncelemesi, Problem Çözme, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | |
9 | Çapraz tablo analizi | Anlatım, Soru-Yanıt, Grup Çalışması, Örnek Olay İncelemesi, Problem Çözme, Beyin Fırtınası |
10 | Tabloların yorumlanması | Anlatım, Soru-Yanıt, Grup Çalışması, Örnek Olay İncelemesi, Problem Çözme, Beyin Fırtınası |
11 | Grafiklerin çizilmesi | Anlatım, Soru-Yanıt, Grup Çalışması, Örnek Olay İncelemesi, Problem Çözme, Beyin Fırtınası |
12 | T testi | Anlatım, Soru-Yanıt, Grup Çalışması, Örnek Olay İncelemesi, Problem Çözme, Beyin Fırtınası |
13 | T testi tablolarını yorumlamak | Anlatım, Soru-Yanıt, Grup Çalışması, Örnek Olay İncelemesi, Problem Çözme, Beyin Fırtınası |
14 | Ki kare analizi ve yorumlanması | Anlatım, Soru-Yanıt, Grup Çalışması, Örnek Olay İncelemesi, Problem Çözme, Beyin Fırtınası |
15 | Korelasyon analizi ve yorumlanması | Anlatım, Soru-Yanıt, Grup Çalışması, Örnek Olay İncelemesi, Problem Çözme, Beyin Fırtınası |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Nakip, M.,Yaraş, E. (2016).Pazarlama araştırmalarına giriş, Seçkin Yayıncılık. | |
2 | Altunışık, R., Coşkun, R., Bayraktaroğlu, S., Yıldırım, E. (2012).Araştırma yöntemleri, Sakarya Kitabevi | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Projeksiyon, ders kitabı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 8 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 10 | 20 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 5 | 10 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |