Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

MESLEK YÜKSEKOKULU / HİT204 - HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM

Kodu: HİT204 Adı: HALKLA İLİŞKİLERDE KRİZ YÖNETİMİ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 2 / Bahar
Ders Düzeyi Önlisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı AYNUR KARAKOÇ (a.karakoc@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
NEŞE ACAR,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu ders, kriz iletişimini global bir bakış açısıyla inceler ve kriz yönetimi sürecini kurumun yaşamsal bileşeni olarak değerlendir. Bu derste elde edilecek bilgiler, öğrencilere kriz durumlarının ve genel olarak da iletişim kariyerlerinin nasıl yönetileceği konusunda yardımcı olacaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Krizi yönetebilecek bilgi donanımına sahip olabilir. PÇ-1 Bu programı başarı ile tamamlayan öğrenciler; Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanındaki kavramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibidir.
PÇ-2 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlayabilir, sentezleyebilir, analiz edebilir, yorumlayabilir ve değerlendirebilir.
PÇ-3 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri geliştirir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Kriz yönetimi ve temel yaklaşımları kavrayabilir. PÇ-1 Bu programı başarı ile tamamlayan öğrenciler; Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanındaki kavramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibidir.
PÇ-3 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri geliştirir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Kriz sürecini,nedenlerini ve çözüm önerilerini analiz edebilir. PÇ-3 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri geliştirir.
PÇ-4 Görevi ile ilgili raporlar hazırlar ve üstlerine sunar.
PÇ-13 Üstlerine karşı saygılıdır ve onlardan aldığı görevleri eksiksiz yerine getirerek, kriz anlarında kendi çözümünü kendisi üretir.
PÇ-14 Okulda edindiği teorik ve pratik bilgileri sektörde rahatlıkla uygular.
PÇ-15 Edindiği teorik ve pratik deneyimle sektörde karşılaştığı sorunları analiz eder ve çözüm üretir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Kriz planlaması yapabilir. PÇ-3 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri geliştirir.
PÇ-4 Görevi ile ilgili raporlar hazırlar ve üstlerine sunar.
PÇ-5 Kendini mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir.
PÇ-6 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışabilir.
PÇ-7 Halkla İlişkiler ve Tanıtım ile ilgili ulusal ve uluslar arası hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular.
PÇ-8 İletişim gücü yüksektir ve ekip çalışmasına uyum sağlar
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Kriz yönetimi, evreleri, işletmeleri krize sürükleyen faktörler, kriz öncesi yönetim, kriz döneminin yönetimi ve aşamaları, kriz iletişim planları, kriz öncesi, kriz zamanı ve kriz sonrası halkla ilişkiler, kriz döneminde insan kaynakları yönetimi, kriz dönemlerinde halkla ilişkiler ve iletişim
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Krizin tanımı ve Kriz türleri Anlatım,Tartışma,Soru-Yanıt,Uygulama-alıştırma,Örnek olay incelemesi
2 Kriz Dönemleri, Kriz Dönemi Özellikleri Anlatım,Tartışma,Soru-Yanıt,Uygulama-alıştırma,Örnek olay incelemesi
3 İşletmeleri Krize Sürükleyen Faktörler Anlatım,Tartışma,Soru-Yanıt,Uygulama-alıştırma,Örnek olay incelemesi
4 Süreç Olarak Kriz Yönetimi Anlatım,Tartışma,Soru-Yanıt,Uygulama-alıştırma,Örnek olay incelemesi
5 Kriz Öncesi Yönetim Anlatım,Tartışma,Soru-Yanıt,Uygulama-alıştırma,Örnek olay incelemesi
6 Kriz Öncesi Yönetim Anlatım,Tartışma,Soru-Yanıt,Uygulama-alıştırma,Örnek olay incelemesi
7 Kriz Döneminin Yönetimi ve Aşamaları Anlatım,Tartışma,Soru-Yanıt,Uygulama-alıştırma,Örnek olay incelemesi
8 Ara Sınav
9 Kriz İletişim Planları Anlatım,Tartışma,Soru-Yanıt,Uygulama-alıştırma,Örnek olay incelemesi
10 Kriz Öncesi Kriz Zamanı ve Kriz Sonrası Halkla İlişkiler Anlatım,Tartışma,Soru-Yanıt,Uygulama-alıştırma,Örnek olay incelemesi
11 Kriz Döneminde İnsan Kaynakları Yönetimi Anlatım,Tartışma,Soru-Yanıt,Uygulama-alıştırma,Örnek olay incelemesi
12 Kriz Dönemlerinde Halkla İlişkiler ve İletişim Anlatım,Tartışma,Soru-Yanıt,Uygulama-alıştırma,Örnek olay incelemesi
13 Örnek Olay Çözümü Anlatım,Tartışma,Soru-Yanıt,Uygulama-alıştırma,Örnek olay incelemesi
14 Örnek Olay Çözümü Anlatım,Tartışma,Soru-Yanıt,Uygulama-alıştırma,Örnek olay incelemesi
15 Örnek Olay Çözümü Anlatım,Tartışma,Soru-Yanıt,Uygulama-alıştırma,Örnek olay incelemesi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Tutar, H.(2011). Kriz ve stres yönetimi. Seçkin Yayıncılık.
2 Aylin Pira, Ç.S.(2004). Kriz yönetimi. İletişim Yayınevi.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders kitabı, bilgisayar, internet, sunum cihazları, ses sistemi.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 5 15
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 5 15
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 3 5 15
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 3 5 15
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 90