|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | AYNUR KARAKOÇ (a.karakoc@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
NEŞE ACAR, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu ders, kriz iletişimini global bir bakış açısıyla inceler ve kriz yönetimi sürecini kurumun yaşamsal bileşeni olarak değerlendir. Bu derste elde edilecek bilgiler, öğrencilere kriz durumlarının ve genel olarak da iletişim kariyerlerinin nasıl yönetileceği konusunda yardımcı olacaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Krizi yönetebilecek bilgi donanımına sahip olabilir. |
PÇ-1 Bu programı başarı ile tamamlayan öğrenciler;
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanındaki kavramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibidir. PÇ-2 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlayabilir, sentezleyebilir, analiz edebilir, yorumlayabilir ve değerlendirebilir. PÇ-3 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri geliştirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Kriz yönetimi ve temel yaklaşımları kavrayabilir. |
PÇ-1 Bu programı başarı ile tamamlayan öğrenciler;
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanındaki kavramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibidir. PÇ-3 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri geliştirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Kriz sürecini,nedenlerini ve çözüm önerilerini analiz edebilir. |
PÇ-3 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri geliştirir. PÇ-4 Görevi ile ilgili raporlar hazırlar ve üstlerine sunar. PÇ-11 Okulda edindiği teorik ve pratik bilgileri sektörde rahatlıkla uygular. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Kriz planlaması yapabilir. |
PÇ-3 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri geliştirir. PÇ-4 Görevi ile ilgili raporlar hazırlar ve üstlerine sunar. PÇ-5 Kendini mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir. PÇ-6 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışabilir. PÇ-7 Halkla İlişkiler ve Tanıtım ile ilgili ulusal ve uluslar arası hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular. PÇ-8 İletişim gücü yüksektir ve ekip çalışmasına uyum sağlar |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Kriz yönetimi, evreleri, işletmeleri krize sürükleyen faktörler, kriz öncesi yönetim, kriz döneminin yönetimi ve aşamaları, kriz iletişim planları, kriz öncesi, kriz zamanı ve kriz sonrası halkla ilişkiler, kriz döneminde insan kaynakları yönetimi, kriz dönemlerinde halkla ilişkiler ve iletişim | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Krizin tarihsel gelişimi | Anlatım,Tartışma,Soru-Yanıt,Uygulama-alıştırma,Örnek olay incelemesi |
2 | Kriz Tanımı ve Özellikleri | Anlatım,Tartışma,Soru-Yanıt,Uygulama-alıştırma,Örnek olay incelemesi |
3 | Kriz Türleri | Anlatım,Tartışma,Soru-Yanıt,Uygulama-alıştırma,Örnek olay incelemesi |
4 | İşletmeleri krize sürükleyen faktörler | Anlatım,Tartışma,Soru-Yanıt,Uygulama-alıştırma,Örnek olay incelemesi |
5 | Süreç olarak kriz yönetimi | Anlatım,Tartışma,Soru-Yanıt,Uygulama-alıştırma,Örnek olay incelemesi |
6 | Krizin aşamaları | Anlatım,Tartışma,Soru-Yanıt,Uygulama-alıştırma,Örnek olay incelemesi |
7 | Krizin sonuçları | Anlatım,Tartışma,Soru-Yanıt,Uygulama-alıştırma,Örnek olay incelemesi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kriz yönetimi ve boyutları | Anlatım,Tartışma,Soru-Yanıt,Uygulama-alıştırma,Örnek olay incelemesi |
10 | Kriz yönetiminin amacı ve özellikleri | Anlatım,Tartışma,Soru-Yanıt,Uygulama-alıştırma,Örnek olay incelemesi |
11 | Kriz yönetimi ilkeleri | Anlatım,Tartışma,Soru-Yanıt,Uygulama-alıştırma,Örnek olay incelemesi |
12 | Tarihi süreç içerisinde kriz yönetimi ve örnek olaylar | Anlatım,Tartışma,Soru-Yanıt,Uygulama-alıştırma,Örnek olay incelemesi |
13 | Kriz iletişiminde yeni medya | Anlatım,Tartışma,Soru-Yanıt,Uygulama-alıştırma,Örnek olay incelemesi |
14 | Yeni medyada kriz örnekleri | Anlatım,Tartışma,Soru-Yanıt,Uygulama-alıştırma,Örnek olay incelemesi |
15 | Yeni medya ve yeni halkla ilişkiler anlayışı | Anlatım,Tartışma,Soru-Yanıt,Uygulama-alıştırma,Örnek olay incelemesi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Tutar, H.(2011). Kriz ve stres yönetimi. Seçkin Yayıncılık. | |
2 | Aylin Pira, Ç.S.(2004). Kriz yönetimi. İletişim Yayınevi. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı, bilgisayar, internet, sunum cihazları, ses sistemi. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 5 | 15 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 5 | 15 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 5 | 15 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 5 | 15 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |