Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

MESLEK YÜKSEKOKULU / HİT224 - HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM

Kodu: HİT224 Adı: TÜKETİCİ DAVRANIŞI Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 2 / Bahar
Ders Düzeyi Önlisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı NEŞE ACAR (neseacar@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Tüketici davranışları ile ilgili konularda bilgi ve beceri kazandırmak, tüketici olarak farklı ortamlarda nasıl davrandığımızı ve satın alma kararını nasıl verdiğimizi göstermek.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Tüketici davranışı kavramını açıklayabilir. PÇ-1 Bu programı başarı ile tamamlayan öğrenciler; Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanındaki kavramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibidir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Tüketici davranışını etkileyen faktörleri açıklayabilir. PÇ-1 Bu programı başarı ile tamamlayan öğrenciler; Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanındaki kavramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibidir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-3 Tüketici davranışının özelliklerini söyleyebilir. PÇ-1 Bu programı başarı ile tamamlayan öğrenciler; Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanındaki kavramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibidir.
PÇ-2 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlayabilir, sentezleyebilir, analiz edebilir, yorumlayabilir ve değerlendirebilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Tüketici satınalma karar sürecini açıklayabilir. PÇ-1 Bu programı başarı ile tamamlayan öğrenciler; Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanındaki kavramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibidir.
PÇ-11 İşletme, iktisat, muhasebe, hukuk ve yönetim alanındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibidir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu ders, tüketici davranışı kavramı ve özellikleri, tüketici davranışının pazarlamadaki önemi, tüketici davranışı genel modeli, tüketici davranışını etkileyen faktörler ve tüketici satın alma karar süreci konularını içermektedir.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Tüketici Davranışının Pazarlamadaki Önemi. Anlatım, soru-cevap.
2 Tüketici Davranışı Kavramı ve Özellikleri. Anlatım, tartışma.
3 Tüketici Davranışı Genel Modeli. Anlatım, soru-cevap.
4 Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejisi İlişkisi Anlatım, tartışma.
5 Tüketici Davranışını Etkileyen Psikolojik Faktörler Öğrenme Anlatım, tartışma.
6 Güdülenme Anlatım, tartışma.
7 Algılama Anlatım, tartışma.
8 Ara Sınav
9 Tutum Anlatım, tartışma.
10 Kişilik Anlatım, tartışma.
11 Tüketici Davranışını Etkileyen Sosyo-Kültürel Faktörler. Grup Anlatım, soru-cevap.
12 Aile Anlatım, soru-cevap.
13 Kültür Anlatım, soru-cevap.
14 Tüketici Satın Alma Karar Süreci Anlatım, soru-cevap.
15 Tüketici Satın Alma Karar Süreci Anlatım, soru-cevap.
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Odabaşı, Y.(2013). Tüketim kültürü, Sistem Yayıncılık.
2 Odabaşı, Y., Barış, G.(2019). Tüketici davranışı, MediaCat
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Öğretim üyesinin hazırlamış olduğu ders notu, projeksiyon

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 13 13
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 4 12
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 3 3 9
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 3 2 6
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 3 2 6
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 90