|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | NEŞE ACAR (neseacar@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
RIZA GÜNAYDIN, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Tüketici davranışları ile ilgili konularda bilgi ve beceri kazandırmak, tüketici olarak farklı ortamlarda nasıl davrandığımızı ve satın alma kararını nasıl verdiğimizi göstermek. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Tüketici davranışı kavramını açıklayabilir. |
PÇ-1 Bu programı başarı ile tamamlayan öğrenciler;
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanındaki kavramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibidir. PÇ-2 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlayabilir, sentezleyebilir, analiz edebilir, yorumlayabilir ve değerlendirebilir. PÇ-3 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri geliştirir. PÇ-7 Halkla İlişkiler ve Tanıtım ile ilgili ulusal ve uluslar arası hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular. PÇ-10 İşletme, iktisat, muhasebe, hukuk ve yönetim alanındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibidir. PÇ-11 Okulda edindiği teorik ve pratik bilgileri sektörde rahatlıkla uygular. PÇ-13 İngilizcede en az Avrupa Dil Portföyü A2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Tüketici davranışını etkileyen faktörleri açıklayabilir. |
PÇ-1 Bu programı başarı ile tamamlayan öğrenciler;
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanındaki kavramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibidir. PÇ-2 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlayabilir, sentezleyebilir, analiz edebilir, yorumlayabilir ve değerlendirebilir. PÇ-5 Kendini mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir. PÇ-7 Halkla İlişkiler ve Tanıtım ile ilgili ulusal ve uluslar arası hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular. PÇ-10 İşletme, iktisat, muhasebe, hukuk ve yönetim alanındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibidir. PÇ-11 Okulda edindiği teorik ve pratik bilgileri sektörde rahatlıkla uygular. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-3 | Tüketici davranışının özelliklerini söyleyebilir. |
PÇ-1 Bu programı başarı ile tamamlayan öğrenciler;
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanındaki kavramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibidir. PÇ-2 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlayabilir, sentezleyebilir, analiz edebilir, yorumlayabilir ve değerlendirebilir. PÇ-3 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri geliştirir. PÇ-4 Görevi ile ilgili raporlar hazırlar ve üstlerine sunar. PÇ-7 Halkla İlişkiler ve Tanıtım ile ilgili ulusal ve uluslar arası hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular. PÇ-10 İşletme, iktisat, muhasebe, hukuk ve yönetim alanındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibidir. PÇ-11 Okulda edindiği teorik ve pratik bilgileri sektörde rahatlıkla uygular. PÇ-12 Hem temel hem de alanıyla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini ve yazılımlarını ileri düzeyde kullanabilir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Tüketici satınalma karar sürecini açıklayabilir. |
PÇ-1 Bu programı başarı ile tamamlayan öğrenciler;
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanındaki kavramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibidir. PÇ-2 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlayabilir, sentezleyebilir, analiz edebilir, yorumlayabilir ve değerlendirebilir. PÇ-3 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri geliştirir. PÇ-5 Kendini mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir. PÇ-7 Halkla İlişkiler ve Tanıtım ile ilgili ulusal ve uluslar arası hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular. PÇ-10 İşletme, iktisat, muhasebe, hukuk ve yönetim alanındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibidir. PÇ-11 Okulda edindiği teorik ve pratik bilgileri sektörde rahatlıkla uygular. PÇ-12 Hem temel hem de alanıyla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini ve yazılımlarını ileri düzeyde kullanabilir. PÇ-13 İngilizcede en az Avrupa Dil Portföyü A2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Bu ders, tüketici davranışı kavramı ve özellikleri, tüketici davranışının pazarlamadaki önemi, tüketici davranışı genel modeli, tüketici davranışını etkileyen faktörler ve tüketici satın alma karar süreci konularını içermektedir. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Tüketici Davranışının Pazarlamadaki Önemi. | Anlatım, soru-cevap. |
| 2 | Tüketici Davranışı Kavramı ve Özellikleri. | Anlatım, soru-cevap. |
| 3 | Tüketici Davranışı Modeli. | Anlatım, soru-cevap. |
| 4 | Tüketici hakları | Sunum, Anlatım, Soru cevap |
| 5 | Tüketici Davranışını Etkileyen Psikolojik Faktörler Öğrenme | Anlatım, Sunum, soru-cevap. |
| 6 | Güdülenme | Anlatım, Sunum, soru-cevap. |
| 7 | Algılama | Anlatım, Sunum, soru-cevap. |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Tutum | Anlatım, Sunum, soru-cevap. |
| 10 | Kişilik | Anlatım, Sunum, soru-cevap. |
| 11 | Tüketici Davranışını Etkileyen Sosyo-Kültürel Faktörler. Grup | Anlatım, soru-cevap. |
| 12 | Aile | Anlatım, Sunum, soru-cevap. |
| 13 | Kültür | Anlatım, Sunum, soru-cevap. |
| 14 | Tüketici Satın Alma Karar Süreci | Anlatım, soru-cevap. |
| 15 | Tüketici Satın Alma Karar Süreci | Anlatım, soru-cevap. |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Odabaşı, Y.(2013). Tüketim kültürü, Sistem Yayıncılık. | |
| 2 | Odabaşı, Y., Barış, G.(2019). Tüketici davranışı, MediaCat | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Kitap, projeksiyon | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 1 | 13 | 13 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 4 | 12 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 3 | 9 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 2 | 6 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 2 | 6 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 90 | ||