|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | AYNUR KARAKOÇ (a.karakoc@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Gelişen ve değişen dünyada önemi giderek aratan girişimcilik konusunda teorik ve pratik çalışmalar yaparak, öğrencilerde girişimcilik duygusunu yerleştirmek. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Girişimcilik ile ilgili kavramları açıklayabilir. |
PÇ-1 Bu programı başarı ile tamamlayan öğrenciler;
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanındaki kavramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibidir. PÇ-2 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlayabilir, sentezleyebilir, analiz edebilir, yorumlayabilir ve değerlendirebilir. PÇ-3 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri geliştirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Girişimcilikte başarı faktörlerini belirleyebilir. |
PÇ-2 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlayabilir, sentezleyebilir, analiz edebilir, yorumlayabilir ve değerlendirebilir. PÇ-3 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri geliştirir. PÇ-5 Kendini mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir. PÇ-14 Okulda edindiği teorik ve pratik bilgileri sektörde rahatlıkla uygular. PÇ-15 Edindiği teorik ve pratik deneyimle sektörde karşılaştığı sorunları analiz eder ve çözüm üretir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Girişimcilikle ilgili sorunları çözebilir. |
PÇ-5 Kendini mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir. PÇ-14 Okulda edindiği teorik ve pratik bilgileri sektörde rahatlıkla uygular. PÇ-15 Edindiği teorik ve pratik deneyimle sektörde karşılaştığı sorunları analiz eder ve çözüm üretir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Girişimcilik ile ilgili kavramlar; Girişimciliğin önemi ve gelişimi, Girişimcilerin özelliği, Girişimcilerin sorumlulukları, Girişimcilik türleri, Girişimci olma nedenleri, Girişimcilikte başarı ve başarısızlık nedenleri, İş kurma fikri ve alternatifleri, Franchising sistemi ve özellikleri, Türkiye'den ve dünyadan girişimcilik örnekleri | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Girişim ve girişimcilik ile ilgili temel kavramlar | Sözlü anlatım, uygulama, tartışma, sunum, ödev |
2 | Girişimciliğin Tarihsel Gelişimi | Sözlü anlatım, uygulama, tartışma, sunum, ödev |
3 | Girişimcinin özellikleri, amaçları ve girişimcilik yetenekleri | Sözlü anlatım, uygulama, tartışma, sunum, ödev |
4 | Girişimcilik türleri ve örnekleri | Sözlü anlatım, uygulama, tartışma, sunum, ödev |
5 | Girişimci olma nedenleri | Sözlü anlatım, uygulama, tartışma, sunum, ödev |
6 | Girişimcilikte yaratıcılık | Sözlü anlatım, uygulama, tartışma, sunum, ödev |
7 | Franchising Sistemi , Özellikleri ve Türleri | Sözlü anlatım, uygulama, tartışma, sunum, ödev |
8 | Ara Sınav | |
9 | Girişimciliğin avantajları | Sözlü anlatım, uygulama, tartışma, sunum, ödev |
10 | Girişimciliğin dezavantajları | Sözlü anlatım, uygulama, tartışma, sunum, ödev |
11 | Girişimcilikte başarı faktörleri | Sözlü anlatım, uygulama, tartışma, sunum, ödev |
12 | Girişim finansmanı | Sözlü anlatım, uygulama, tartışma, sunum, ödev |
13 | Girişimcilere sağlanan destekler | Sözlü anlatım, uygulama, tartışma, sunum, ödev |
14 | Gelişmiş ülkelerde girişimcilik | Sözlü anlatım, uygulama, tartışma, sunum, ödev |
15 | Gelişmekte olan ülkelerde girişimcilik | Sözlü anlatım, uygulama, tartışma, sunum, ödev |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi.(2019). Girişimcilik. Eskişehir. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
ders kitabı, projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 4 | 8 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 4 | 8 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 5 | 15 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 5 | 15 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |