|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TURİZM ANİMASYONU | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | GÖKHAN ALKAN (gokhanalkan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
KÜRŞAT ÖZCAN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, geleneksel sporların turizm animasyonu endüstrisinde kullanımına yönelik bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Gelenksel Sporlar ile ilgili temel kavramları açıklayabilir. |
PÇ-1 Turizm animasyonu ile ilgili temel kavramları tanımlar. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Geleneksel spor aktivitelerini çeşitli gruplar için güvenli bir şekilde organize edebilir. |
PÇ-4 Otel işletmelerinde verilen rekreasyon, animasyon, eğlence, spor aktiviteleri gibi hizmetlerin nasıl organize edildiğini ve sunulduğunu bilir. PÇ-6 Okulda ve staj çalışmalarında edindiği teorik ve pratik bilgileri sektörde rahatlıkla uygular. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Faaliyetler sırasında ortaya çıkabilecek sorunları hızlıca çözebilir. |
PÇ-8 Edindiği teorik ve pratik deneyimle, sektörde karşılaştığı sorunları analiz eder ve çözüm üretir. PÇ-9 İletişim gücü yüksektir ve ekip çalışmasına uyum sağlar. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Geleneksel sporlarla ilgili temel kavramlar, Anadoluda geleneksel spor türleri, Dünyada geleneksel spor türleri, Geleneksel Sporların Animasyon olarak sunulması. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | geleneksel sporlara giriş, ekonomik, kültürel ve sosyolojik önemi, | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi |
2 | Matrak kuralları, Malzemeleri, temel teknikleri. güvenlik kuralları | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Bireysel Çalışma Yöntemi |
3 | Tomak kuralları, Malzemeleri, temel teknikleri. güvenlik kuralları | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Bireysel Çalışma Yöntemi |
4 | Yağlı Güreş kuralları, Malzemeleri, temel teknikleri. güvenlik kuralları | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi |
5 | Şalvar ve Aba Güreşi kuralları, Malzemeleri, temel teknikleri. güvenlik kuralları | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi |
6 | Geleneksel Binicilik Branşları, Malzemeleri, temel teknikleri. güvenlik kuralları | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi |
7 | Mangala kuralları Malzemeleri, temel teknikleri. güvenlik kuralları | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Bireysel Çalışma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Atlı Cirit kuralları, Malzemeleri, temel teknikleri. güvenlik kuralları | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi |
10 | Geleneksel Okçuluk branşları, Malzemeleri, temel teknikleri. güvenlik kuralları | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Bireysel Çalışma Yöntemi |
11 | Tepük kuralları, Malzemeleri, temel teknikleri. güvenlik kuralları | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Bireysel Çalışma Yöntemi |
12 | Sınıf içi Matrak - Tomak müsabakaları | Beyin Fırtınası Planlı Grup Çalışması Problem Çözme Yöntemi |
13 | Sınıf içi Şalvar ve Aba Güreşi müsabakaları | Beyin Fırtınası Planlı Grup Çalışması Problem Çözme Yöntemi |
14 | Sınıf içi Geleneksel Okçuluk müsabakaları | Beyin Fırtınası Planlı Grup Çalışması Problem Çözme Yöntemi |
15 | Kampüste Geleneksel Spor Festivali | Beyin Fırtınası Planlı Grup Çalışması Problem Çözme Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Yayınlanmamış Ders Notları | |
2 | REKREASYON: Boş Zamanları Değerlendirme, Suat KARAKÜÇÜK | |
3 | Türk spor tarihi, Doğan Yıldız | |
4 | Türk kültür tarihinde spor, Hasan Basri Öngel | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Matrak, Tomak, Atlı Spor Merkezleri, Güreş Alanı-Salonu |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 12 | 24 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 8 | 16 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 6 | 24 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 4 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |