Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

ÜRGÜP SEBAHAT ve EROL TOKSÖZ MESLEK YÜKSEKOKULU / TA131 - TURİZM ANİMASYONU

Kodu: TA131 Adı: İŞARET DİLİ Teorik+Uygulama: 2+1 AKTS: 5
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Önlisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü TURİZM ANİMASYONU
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı GÜLBİN İNCE (g.aytekin@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
GÜLBİN İNCE,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
İşitme engelli bireylerin kullandığı işaret dilini öğrenmek, öğretmek ve sosyal yaşam içerisinde gerektiğinde bu dili kullanma becerisi kazandırmak.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 İşaret dilini aktif kullanır ve kendi çalışmalarını alandaki ve dıştaki gruplara aktarır. PÇ-6 Okulda ve staj çalışmalarında edindiği teorik ve pratik bilgileri sektörde rahatlıkla uygular.
PÇ-9 İletişim gücü yüksektir ve ekip çalışmasına uyum sağlar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 şaret dilini kullanarak bilişim ve iletişime yönelik bilgi ve becerilerini geliştirir. PÇ-6 Okulda ve staj çalışmalarında edindiği teorik ve pratik bilgileri sektörde rahatlıkla uygular.
PÇ-9 İletişim gücü yüksektir ve ekip çalışmasına uyum sağlar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 İşaret dilini kullanarak alanında edindiği bilgi ve yetenekleri disiplinler arası çalışmalarda uygular. PÇ-6 Okulda ve staj çalışmalarında edindiği teorik ve pratik bilgileri sektörde rahatlıkla uygular.
PÇ-9 İletişim gücü yüksektir ve ekip çalışmasına uyum sağlar.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Türkçe işaret dili
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Türkçe işaret dili (TİD)in tanımı Görsel işitsel sunum, konuşma, okuma, uygulama
2 El ve parmak şekilleri, Ellerin vücuda göre konumu, Mimiklerin fonksiyonu Görsel işitsel sunum, konuşma, okuma, uygulama
3 Tek ve çift el kullanım, İşaretlerin Türkçe ile ilişkisi Görsel işitsel sunum, konuşma, okuma, uygulama
4 İşareti anlamlandırma Özgün anlatım biçimi Görsel işitsel sunum, konuşma, okuma, uygulama
5 El-beden uyumu Yüz ifadesi-mesaj uyumu Görsel işitsel sunum, konuşma, okuma, uygulama
6 İşaret diliyle sözlü dili beraber kullanma Dudak hareketlerini abartmama Görsel işitsel sunum, konuşma, okuma, uygulama
7 Selamlaşma Hal hatır sorma Görsel işitsel sunum, konuşma, okuma, uygulama
8 Ara Sınav
9 TİD kullanarak işitme engelli bireyle iletişim kurma Görsel işitsel sunum, konuşma, okuma, uygulama
10 TİD kullanarak işitme engelli bireyle iletişim kurma Görsel işitsel sunum, konuşma, okuma, uygulama
11 Duygu ve düşünceleri aktarma Görsel işitsel sunum, konuşma, okuma, uygulama
12 Duygu ve düşünceleri aktarma Görsel işitsel sunum, konuşma, okuma, uygulama
13 Karşı tarafı anlama Görsel işitsel sunum, konuşma, okuma, uygulama
14 Karşı tarafı anlama Görsel işitsel sunum, konuşma, okuma, uygulama
15 Sunum - Uygulama Görsel işitsel sunum, konuşma, okuma, uygulama
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Konuşan Eller - Temel İşaret Dili ,Murat Atilla, İlgi Kültür Sanat Yayınları
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Kitap, projeksiyon, CD

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 5 10 50
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 5 6 30
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 5 6 30
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 154