|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TURİZM ANİMASYONU | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | TÜLAY AVCI TAŞKIRAN (tulayavci@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
GÖKHAN ALKAN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Turizm sektöründe rekreasyonel ve özellikle animasyon hizmetlerinin gerçek yönlerini sentezci bir yaklaşımla ve işletmecilik disiplini içerisinde ortaya koyarak turizm endüstrisine katkıda bulunmak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | rekreasyon ve yönetimi ile ilgili temel kavramları açıklayabilir. |
PÇ-1 Turizm animasyonu ile ilgili temel kavramları tanımlar. PÇ-4 Otel işletmelerinde verilen rekreasyon, animasyon, eğlence, spor aktiviteleri gibi hizmetlerin nasıl organize edildiğini ve sunulduğunu bilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Animasyon kavramı ve animasyon yönetimi ile ilgili temel kavramları açıklayabilir. |
PÇ-1 Turizm animasyonu ile ilgili temel kavramları tanımlar. PÇ-4 Otel işletmelerinde verilen rekreasyon, animasyon, eğlence, spor aktiviteleri gibi hizmetlerin nasıl organize edildiğini ve sunulduğunu bilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Rekreasyon ve animasyona dair uygulamaları yapabilir. |
PÇ-4 Otel işletmelerinde verilen rekreasyon, animasyon, eğlence, spor aktiviteleri gibi hizmetlerin nasıl organize edildiğini ve sunulduğunu bilir. PÇ-9 İletişim gücü yüksektir ve ekip çalışmasına uyum sağlar. PÇ-12 Otel işletmelerinde animasyon departmanı altında yapılan, dans, tiyatro, çocuk oyunları, havuz oyunları ve diğer spor aktiviteleri uygulamalarını bilir ve bu uygulamalarda aktif görev alır |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders rekreasyon yönetimini turizm bakış açısıyla öğretmek için planlanmıştır. Rekreasyon ve animasyon hizmetleri boş zaman değerlendirme etkinlikleriyle ilgili olması sebebiyle oldukça detaylı konuları kapsamaktadır. Cazibe, faydalık ve kolay elde edilebilirlik özelliklerine sahip rekreasyon liderlerinin ve animasyon hizmetlerini sunabilecek uzman animatörlerin yetiştirilmesi, işletmecilerin ve yöneticilerin bilgilendirilmesi, kuramsal-beşeri ve teknik bilgi ve becerilere dayalı kapsamlı bir eğitimi içermektedir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Zaman, boş zaman ve boş zaman değerlendirmeyle ilgili temel kavramlar | sözlü anlatım ve uygulama |
2 | Zaman, boş zaman ve boş zaman değerlendirmeyle ilgili temel kavramlar | sözlü anlatım ve uygulama |
3 | Rekreasyon kavramı, gelişimi, çeşitleri | sözlü anlatım ve uygulama |
4 | Rekreasyon ve turizm arasındaki ilişki, rekreasyonun kişisel ve toplumsal etkileri | sözlü anlatım ve uygulama |
5 | Rekreasyonel katılımı etkileyen faktörler | sözlü anlatım ve uygulama |
6 | Kent planlamasında rekreasyon alanlarının yeri ve rekreasyon endüstrisi | sözlü anlatım ve uygulama |
7 | Rekreasyon yönetimi | sözlü anlatım ve uygulama |
8 | Ara Sınav | |
9 | Rekreasyon Eğitimi | sözlü anlatım ve uygulama |
10 | Animasyon kavramı, çeşitleri, temel özellikleri | sözlü anlatım ve uygulama |
11 | Animasyon hizmetlerinin maliyetleri, sistem işleyişi, ilkeleri | sözlü anlatım ve uygulama |
12 | Animasyon hizmetlerinin yönetimi | sözlü anlatım ve uygulama |
13 | Animasyon hizmetlerinin yönetimi (devam) | sözlü anlatım ve uygulama |
14 | Rekreasyon ve animasyon etkinliği olarak geleneksel kültür canlandırması | sözlü anlatım ve uygulama |
15 | Rekreasyon ve animasyon uygulamaları | sözlü anlatım ve uygulama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Atilla Hazar, Rekreasyon ve Animasyon, Detay yayıncılık,2003 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı vb. yazılı kaynaklar ve internet |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 40 | |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 3 | 6 |
c) Performans Ödevi | 2 | 3 | 6 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 4 | 12 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 4 | 8 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 92 |