|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TURİZM ANİMASYONU | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | GÖKHAN ALKAN (gokhanalkan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
TÜLAY AVCI TAŞKIRAN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, öğrencilerin performans sporunun temelini oluşturacak kuvvet ve esneklik becerilerinin kazandırılmasını, gurupla birlikte disiplinli, düzenli ve ekonomik olarak hareket etme yeteneklerinin (düzen alıştırmalarının) öğretilmesini hedefleyerek beden eğitimi öğretmenliğine hazırlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Genel akrobasi branşının temel kurallarını kavrar. |
PÇ-21 Mesleği ile ilgili yenilikleri sürekli takip eder ve kendini sürekli geliştirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Genel akrobatik becerilerine ait öğretim metotlarını uıygular. |
PÇ-21 Mesleği ile ilgili yenilikleri sürekli takip eder ve kendini sürekli geliştirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Genel akrobatik branşına ait kişisel ve grupla yapılan egzersizleri uygular. |
PÇ-21 Mesleği ile ilgili yenilikleri sürekli takip eder ve kendini sürekli geliştirir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Tanım; Tarihçe; Cimnastik Duruşları; Tören Yürüyüşleri; Düzen Alıştırmaları; Ritim Duygusu Gelişimi; Genel Cimnastikte Kullanılan Küçük El Araçları; Yaş Gruplarına Göre Alet Seçimi; Halatla Çalışmalar; Halat ile Eğitsel Oyunlar; Streching; Step, Sağlık Topu ile Bireysel ve Eşli Hareketler; Cimnastik İpi ile Bireysel ve Grup Çalışmaları; Cimnastik Sopası ile Ritim Çalışmaları; Parmaklıkta Kuvvet ve Esneklik Çalışmaları; Cimnastik Sırasının Çok Yönlü Kullanımı; Kasa Çalışmaları; Eşli Alıştırmalar. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Tanım ve tarihçe,ısınma ve türlerini yapabilme. | |
2 | Düzen alıştırmalarının amaçları ,duruşlar ve yerinde dönüşleri yapabilme. | |
3 | Sıralanmalar,dönüşleri yapabilme. | |
4 | Yürüyüş ve koşular hakkında teknik bilgiler edinme, sıralanmaları yapabilme. | |
5 | Yürürken durma,çeşitleri hakkında bilgi edinme, yürüyüşleri yapabilme. | |
6 | Yürürken dönüşler yapabilme, yürürken durma hakkında bilgi edinme. | |
7 | Çarklar hakkında bilgi edinme, yürürken dönüşleri yapabilme. | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Dizilmeler hakkında bilgi edinme ve dizilmeleri yapabilme. | |
10 | Çarkları yapabilme. | |
11 | Yürürken iç dönüşleri yapabilme. Yürüme çalışmaları. | |
12 | Yürürken iç dönüşleri yapabilme. Yürüme çalışmaları. | |
13 | Tören geçitlerini yapabilme ,komutları doğru zamanda verebilme. | |
14 | Temel duruşları yapabilme. | |
15 | İp atlama ile ilgili aliştırmaları yapabilme. | |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Cimnastik araç ve gereçleri |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 2 | 4 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 5 | 2 | 10 |
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 5 | 20 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |