|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | TURİZM ANİMASYONU | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | GÖKHAN ALKAN (gokhanalkan@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
TÜLAY AVCI TAŞKIRAN, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, öğrencilerin performans sporunun temelini oluşturacak kuvvet ve esneklik becerilerinin kazandırılmasını, gurupla birlikte disiplinli, düzenli ve ekonomik olarak hareket etme yeteneklerinin (düzen alıştırmalarının) öğretilmesini hedefleyerek beden eğitimi öğretmenliğine hazırlamaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Genel akrobasi branşının temel kurallarını kavrar. |
PÇ-21 Mesleği ile ilgili yenilikleri sürekli takip eder ve kendini sürekli geliştirir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Genel akrobatik becerilerine ait öğretim metotlarını uıygular. |
PÇ-21 Mesleği ile ilgili yenilikleri sürekli takip eder ve kendini sürekli geliştirir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Genel akrobatik branşına ait kişisel ve grupla yapılan egzersizleri uygular. |
PÇ-21 Mesleği ile ilgili yenilikleri sürekli takip eder ve kendini sürekli geliştirir. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Tanım; Tarihçe; Cimnastik Duruşları; Tören Yürüyüşleri; Düzen Alıştırmaları; Ritim Duygusu Gelişimi; Genel Cimnastikte Kullanılan Küçük El Araçları; Yaş Gruplarına Göre Alet Seçimi; Halatla Çalışmalar; Halat ile Eğitsel Oyunlar; Streching; Step, Sağlık Topu ile Bireysel ve Eşli Hareketler; Cimnastik İpi ile Bireysel ve Grup Çalışmaları; Cimnastik Sopası ile Ritim Çalışmaları; Parmaklıkta Kuvvet ve Esneklik Çalışmaları; Cimnastik Sırasının Çok Yönlü Kullanımı; Kasa Çalışmaları; Eşli Alıştırmalar. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Tanım ve tarihçe,ısınma ve türlerini yapabilme. | |
| 2 | Düzen alıştırmalarının amaçları ,duruşlar ve yerinde dönüşleri yapabilme. | |
| 3 | Sıralanmalar,dönüşleri yapabilme. | |
| 4 | Yürüyüş ve koşular hakkında teknik bilgiler edinme, sıralanmaları yapabilme. | |
| 5 | Yürürken durma,çeşitleri hakkında bilgi edinme, yürüyüşleri yapabilme. | |
| 6 | Yürürken dönüşler yapabilme, yürürken durma hakkında bilgi edinme. | |
| 7 | Çarklar hakkında bilgi edinme, yürürken dönüşleri yapabilme. | |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Dizilmeler hakkında bilgi edinme ve dizilmeleri yapabilme. | |
| 10 | Çarkları yapabilme. | |
| 11 | Yürürken iç dönüşleri yapabilme. Yürüme çalışmaları. | |
| 12 | Yürürken iç dönüşleri yapabilme. Yürüme çalışmaları. | |
| 13 | Tören geçitlerini yapabilme ,komutları doğru zamanda verebilme. | |
| 14 | Temel duruşları yapabilme. | |
| 15 | İp atlama ile ilgili aliştırmaları yapabilme. | |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Cimnastik araç ve gereçleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 0 | ||
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 2 | 4 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 5 | 2 | 10 |
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 5 | 20 |
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 90 | ||