|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TURİST REHBERLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | KAYHAN KARAKAYA (kayhankarakaya@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
EMRAH KESKİN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bir organizasyonun rekabetini en üst seviyeye çıkarmak için ürünler, hizmetler, süreçler, çalışanlar ve çevreyi sürekli iyileştirme yaklaşımı olan toplam kalite yönetimi (TKY) ile ilgili konuları detaylı olarak anlatmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | TKY'nin teorik bilgilerini uygulama dökebilecek donanımlara sahip olacaklardır |
PÇ-6 Okulda ve staj çalışmalarında edindiği teorik ve pratik bilgileri sektörde rahatlıkla uygular. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Süreç Yönetimine sahip olacaklardır. |
PÇ-18 Üstlerine karşı saygılıdır ve onlardan aldığı görevleri eksiksiz yerine getirerek, kriz anlarında kendi çözümünü kendisi üretir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Müşteri odaklı düşünme yeteneğine sahip olacaktır. |
PÇ-9 İletişim gücü yüksektir ve ekip çalışmasına uyum sağlar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Kalite güvence sistemlerini uygulayabılır nıtelıkte olacaklardır. |
PÇ-7 Okulda ve staj çalışmalarında edindiği yabancı dil bilgisini sektörde kullanır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Toplam Kalite Yönetiminin içeriği, başarımıza katkıda bulunan, başarımızdan yarar bekleyen herkes; kendimiz, ailemiz, şirketimiz, yan sanayimiz, müşterilerimiz, hissedarlarımız ve genel olarak ülkemiz için mutluluk sağlamaktır, dolayısıyla sürekli iyileştirme çabalarında sosyal paydaşlar ile birlikte düşünülmelidir. Kuruluş içinde tutarlı, dürüst, açık ilişkilerin kurulması Toplam Kalite Yönetimi'nin verilere dayalı,katılımcı ve işbirliğini temel alan işleyiş tarzının gereği olup, bu ilişkileri iyileştirmek tüm çalışanların önceliği olmalıdır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Kalite Kavramı ve Toplam Kalite Yönetimine Giriş | Anlatma |
2 | TKY'nin amaçları, Unsurları, Süreç yönetimi,Kalite Ölçüm Yöntemleri | Anlatma |
3 | Liderlik ve Yöneticilik | Anlatma |
4 | Liderlerde Aranan Özellikler | Anlatma |
5 | Stratejik Planlama, Ödev Konularının öğrencilere teslimi | Anlatma |
6 | Performans Yönetim Kavramı | Anlatma |
7 | Kalite Çemberleri Kavramı | Anlatma |
8 | Ara Sınav | |
9 | TKY'nin Başarısında Rol Oynayan Faktörler | Anlatma |
10 | Ödev Sunumları | Sunum |
11 | Ödev Sunumları | Sunum |
12 | Ödev Sunumları | Sunum |
13 | Ödev Sunumları | Sunum |
14 | Ödev Sunumları | Sunum |
15 | Genel tekrar | Anlatma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Toplam Kalite Yönetimi, Dr.AHMET YATKIN NOBEL YAYIN EVİ | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Kitabı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 5 | 10 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 5 | 10 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 6 | 18 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |