Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / MAT561 - MATEMATİK (YÜKSEK LİSANS)

Kodu: MAT561 Adı: FUZZY MANTIK I Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü MATEMATİK (YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ZARİFE ZARARSIZ (zarifezararsiz@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
ZARİFE ZARARSIZ,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Klasik kümelerden Bulanık kümelere geçerek fuzzy küme teorisinin uygulama alanlarına geçiş yapabilmek.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 PÇ-1 Analiz, Uygulamalı matematiğin, Geometri ve Cebirin bazı alt toerileri hakkındaki temel teoremleri yeni problemlere uygulayabilir.
PÇ-2 Matematik ile ilgili kavramları özümseyebilme ve bu kavramları ilişkilendirebilme.
PÇ-3 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahiptir ve bu alanlardaki teorik ve uygulamalı bilgileri jmatematik problemlerin çözümleri için kullanır.
PÇ-4 Bilimsel, matematiksel düşünme yeteneği kazanabilme ve ilgili alanlarda bu bilgiyi kullanabilme.
PÇ-5 Temel matematiksel beceriler (problem çözme, akıl yürütme, ilişkilendirme, genelleme) ve bu becerilere dayalı yetenekler edinebilme. (Rasyonel düşünme tekniği kazandırabilme)
PÇ-6 Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanabilme.
PÇ-7 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanlarını ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisine sahip olabilme.
PÇ-8 Çalışma hayatında etik sorumlulukların gereklerini yerine getirebilme.
PÇ-9 Bilim tarihi ve bilimsel bilginin üretimiyle ilgili bilgi edinebilme.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 PÇ-15 Gerçek dünya problemlerinde Matematiksel prensipleri uygulayabilme.
PÇ-17 Matematik alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Klasik kümelerden Bulanık kümelere geçiş, Bulanık kümeler üzerindeki İşlemler, Bulanık aritmetik, Bulanık bağıntılar, Bulanık bağıntıların denklemleri, Bulanık değişkenlerin fonksiyonları
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Ara Sınav
2 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 3 10 30
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav 3 10 30
2.Kısa Sınav (Quiz) 3 10 30
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum 2 5 10
5.Rapor 2 5 10
6.Seminer 2 5 10
7.Performans Ödevi 2 5 10
8.Dönem Ödevi
9.Proje 2 5 12
Final Sınavı 2 5 12

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 0
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 0
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 5 10 50
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 5 5 25
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 20 4 80
Ara Sınav 5 1 5
Final Sınavı İçin Hazırlık 5 4 20
Final Sınavı 0
0
0
Toplam İş Yükü 180