|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | MATEMATİK (YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MEHMET ŞENOL (msenol@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Perturbasyon metotları yardımıyla fiziksel problemlerin çözümünü araştırmak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 |
PÇ-1 Analiz, Uygulamalı matematiğin, Geometri ve Cebirin bazı alt toerileri hakkındaki temel teoremleri yeni problemlere uygulayabilir. PÇ-3 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahiptir ve bu alanlardaki teorik ve uygulamalı bilgileri jmatematik problemlerin çözümleri için kullanır. PÇ-10 Eleştirel ve yaratıcı düşünmenin ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve tekniklerle etkinlikler düzenleyebilme. PÇ-16 Farklı disiplinlerin yaklaşım ve bilgilerini Matematikte kullanabilme. PÇ-17 Matematik alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Perturbasyon metotları, Çok ölçekli metot, sınır tabaka problemleri, serbest salınım. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Genel olarak zayıf doğrusal olmayan sistemler: Direkt açılım, Renormalizasyon Yöntemi | Anlatma Yöntemi, Grup çalışması, Soru Cevap. |
2 | Genel zayıf doğrusal olmayan sistemler: Çoklu Ölçek Yöntemi, Ortalama Yöntem | Anlatma Yöntemi, Grup çalışması, Soru Cevap. |
3 | Duffing denklemlerinin zorlanmış salınımları: Direkt açılım, Çoklu Ölçek Metodu | Anlatma Yöntemi, Grup çalışması, Soru Cevap. |
4 | Duffing denklemlerinin zorlanmış salınımları: Ortalama alma yöntemi | Anlatma Yöntemi, Grup çalışması, Soru Cevap. |
5 | Çok Frekans Uyarımları: Direkt açılım, Çoklu Ölçek Yöntemi | Anlatma Yöntemi, Grup çalışması, Soru Cevap. |
6 | Çok Frekans Uyarımları: Ortalama Alma Yöntemi | Anlatma Yöntemi, Grup çalışması, Soru Cevap. |
7 | Mathieu Denklemi: Direkt açılım, Floquet Teorisi | Anlatma Yöntemi, Grup çalışması, Soru Cevap. |
8 | Ara Sınav | |
9 | Mathieu Denklemi: Süzülmüş Parametre Yöntemi, Whittaker Yöntemi. | Anlatma Yöntemi, Grup çalışması, Soru Cevap. |
10 | Sınır tabaka problemleri: Çoklu Ölçek Yöntemi, Eşleşmiş Asimptotik Açılımlar Yöntemi. | Anlatma Yöntemi, Grup çalışması, Soru Cevap. |
11 | Sınır tabaka problemleri: Yüksek Yaklaşımlar, İki Sınır Tabaka Problemleri. | Anlatma Yöntemi, Grup çalışması, Soru Cevap. |
12 | Değişken katsayılı lineer denklemler: Birinci mertebeden Skaler Denklemler. | Anlatma Yöntemi, Grup çalışması, Soru Cevap. |
13 | Değişken katsayılı lineer denklemler: İkinci Dereceden Denklemler. | Anlatma Yöntemi, Grup çalışması, Soru Cevap. |
14 | Büyük parametreli diferansiyel denklemler: WKB Yaklaşımı, Liouville-Green Dönüşümü. | Anlatma Yöntemi, Grup çalışması, Soru Cevap. |
15 | Çözülebilirlik şartları. | Anlatma Yöntemi, Grup çalışması, Soru Cevap. |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 6 | 14 | 84 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 8 | 2 | 16 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 8 | 2 | 16 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 190 |