|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | RIZA GÜNAYDIN (rzgnydn@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Reklam, reklamcılığın tanıtımı, türleri, amaçları, grafik sanatlarla ilişkileri, reklamlar, reklam ortamları ve analiz etme yöntemlerini kavratmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Tanım olarak reklamı, Türkiye’de ve dünyada reklamın tarihini, reklamın amaçlarını, reklamcılığın diğer bilim dallarıyla ilişkisini, reklamın ekonomik ve toplumsal etkilerini bilir. |
PÇ-1 Bu programı başarı ile tamamlayan öğrenciler;
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanındaki kavramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibidir. PÇ-2 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlayabilir, sentezleyebilir, analiz edebilir, yorumlayabilir ve değerlendirebilir. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | Reklamın fonksiyonlarını, reklamın sınıflandırılmasını (türleri), reklamın yararlarını, reklam sürecini bilir |
PÇ-1 Bu programı başarı ile tamamlayan öğrenciler;
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanındaki kavramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibidir. PÇ-2 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlayabilir, sentezleyebilir, analiz edebilir, yorumlayabilir ve değerlendirebilir. PÇ-3 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri geliştirir. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Reklam ortamlarını, reklam ortamı seçimini, reklam ortamı türlerini ve özelliklerini bilir. |
PÇ-1 Bu programı başarı ile tamamlayan öğrenciler;
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanındaki kavramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibidir. PÇ-2 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlayabilir, sentezleyebilir, analiz edebilir, yorumlayabilir ve değerlendirebilir. PÇ-3 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri geliştirir. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-4 | Reklam ve yaratıcılık, reklam kampanyalarında kullanılan temel yaratıcı stratejileri bilir. |
PÇ-1 Bu programı başarı ile tamamlayan öğrenciler;
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanındaki kavramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibidir. PÇ-2 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlayabilir, sentezleyebilir, analiz edebilir, yorumlayabilir ve değerlendirebilir. PÇ-3 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri geliştirir. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-5 | Reklam etkinliğinin ölçümlenmesi, reklam öncesi etkinlik ölçümleme yöntemlerini ve reklam sonrası etkinlik ölçümleme yöntemlerini bilir. |
PÇ-1 Bu programı başarı ile tamamlayan öğrenciler;
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanındaki kavramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibidir. PÇ-2 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlayabilir, sentezleyebilir, analiz edebilir, yorumlayabilir ve değerlendirebilir. PÇ-3 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri geliştirir. PÇ-17 Hem temel hem de alanıyla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini ve yazılımlarını ileri düzeyde kullanabilir. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Tanım olarak reklam, Türkiye’de ve dünyada reklamın tarihi, reklamın amaçları, reklamcılığın diğer bilim dallarıyla ilişkisi, reklamın ekonomik ve toplumsal etkileri, reklamın fonksiyonları, reklamın sınıflandırılması (türleri), reklamın yararları, reklam süreci, reklam ortamları, reklam ortamı seçimi, reklam ortamı türleri ve özellikleri, reklam kampanyası kavramı, reklam kampanyası oluşum süreci, reklam kampanyası oluşum sürecinde araştırma ve durum analizi, kampanya amaçlarının saptanması, kampanya stratejisinin saptanması, kampanya bütçesinin belirlenmesi, reklam bütçesi belirleme yöntemleri, reklam kampanyasındaki yaratıcı çalışmalar ve öğeleri ( mesaj, başlık, slogan, metin ), reklam kampanyasının uygulanması ve değerlendirilmesi, reklam ve yaratıcılık, reklam kampanyalarında kullanılan temel yaratıcı stratejiler, basılı reklam araçlarında prodüksiyon çalışmaları, basılı reklam ortamları için reklam metni hazırlamak, yayın yapan reklam araçlarında prodüksiyon çalışmaları, yayın yapan reklam araçları için reklam metni yazmak, reklam etkinliğinin ölçümlenmesi, reklam öncesi etkinlik ölçümleme yöntemleri, reklam sonrası etkinlik ölçümleme yöntemleri, reklamla ilgili kurum ve kuruluşlar (reklam veren, reklam ajansları, medya reklam bölümleri, reklam kurulu), uluslararası reklam uygulama esasları. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Tanım olarak reklam, Türkiye’de ve dünyada reklamın tarihi, reklamın amaçları, reklamcılığın diğer bilim dallarıyla ilişkisi, reklamın ekonomik ve toplumsal etkileri | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Kaynak Tarama, Bireysel Çalışma Yöntemi |
2 | Reklamın fonksiyonları, reklamın sınıflandırılması (türleri), reklamın yararları, reklam süreci | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Kaynak Tarama, Bireysel Çalışma Yöntemi |
3 | Reklam ortamları, reklam ortamı seçimi, reklam ortamı türleri ve özellikleri | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Kaynak Tarama, Bireysel Çalışma Yöntemi |
4 | Reklam ortamları, reklam ortamı seçimi, reklam ortamı türleri ve özellikleri | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Kaynak Tarama, Bireysel Çalışma Yöntemi |
5 | Reklam kampanyası oluşum sürecinde araştırma ve durum analizi, kampanya amaçlarının saptanması | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Kaynak Tarama, Bireysel Çalışma Yöntemi |
6 | Kampanya stratejisinin saptanması | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Kaynak Tarama, Bireysel Çalışma Yöntemi |
7 | Kampanya bütçesinin belirlenmesi, reklam bütçesi belirleme yöntemleri | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Kaynak Tarama, Bireysel Çalışma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Reklam kampanyasındaki yaratıcı çalışmalar ve öğeleri ( mesaj, başlık, slogan, metin ), reklam kampanyasının uygulanması ve değerlendirilmesi. | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Kaynak Tarama, Bireysel Çalışma Yöntemi |
10 | Reklam ve yaratıcılık, reklam kampanyalarında kullanılan temel yaratıcı stratejiler. | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Kaynak Tarama, Bireysel Çalışma Yöntemi |
11 | Basılı reklam araçlarında prodüksiyon çalışmaları, basılı reklam ortamları için reklam metni hazırlamak. | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Kaynak Tarama, Bireysel Çalışma Yöntemi |
12 | Yayın yapan reklam araçlarında prodüksiyon çalışmaları, yayın yapan reklam araçları için reklam metni yazmak. | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Kaynak Tarama, Bireysel Çalışma Yöntemi |
13 | Reklam etkinliğinin ölçümlenmesi, reklam öncesi etkinlik ölçümleme yöntemleri, reklam sonrası etkinlik ölçümleme yöntemleri. | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Kaynak Tarama, Bireysel Çalışma Yöntemi |
14 | Reklamla ilgili kurum ve kuruluşlar (reklam veren, reklam ajansları, medya reklam bölümleri, reklam kurulu). | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Kaynak Tarama, Bireysel Çalışma Yöntemi |
15 | Uluslararası reklam uygulama esasları | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Kaynak Tarama, Bireysel Çalışma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Atatürk, Ü. (2013). Reklam analizleri. Erzurum: Açıköğretim Fakültesi Yayınları. | |
2 | Book, A. (1998). Reklamcılıkta metin ve taslağın ilkeleri. İstanbul: Yayınevi Yayıncılık. | |
3 | Tayfur, Gıyasettin, T. (2008). Reklamcılık. Ankara: Nobel Yayıncılık. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, projeksiyon, kalem, kâğıt. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 4 | 2 | 8 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 1 | 4 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 6 | 1 | 6 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |