|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | KÜLTÜREL MİRAS VE KÜLTÜR YÖNETİMİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | YENER BEKTAŞ (yenerbektas@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Kültür mirası yönetimi ile ilgili temel bilgiyi kazandırmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Kültür mirası yönetimi alanında disiplinlerarası düşünme ve bütünsel bir yaklaşıma sahip olur. |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-9 Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesinde liderlik yapar; kişisel, kurumsal ve takım çalışmalarını uzmanlık düzeyinde organize eder. PÇ-11 Alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri nicel ve nitel verilerle destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara uygun iletişim araçlarıyla aktarır. PÇ-15 Kalite yönetim ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-2 | Kültür mirası yönetimi alanında uygulanan bilimsel araştırma yöntemlerini kullanabilir. |
PÇ-6 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri toplumun eğitim, kültür ve sanat seviyesinin yükseltilmesi yönünde kullanır. PÇ-9 Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesinde liderlik yapar; kişisel, kurumsal ve takım çalışmalarını uzmanlık düzeyinde organize eder. PÇ-11 Alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri nicel ve nitel verilerle destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara uygun iletişim araçlarıyla aktarır. PÇ-14 Alanıyla ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve duyurulması aşamalarında bilimsel, kültürel, sanatsal, toplumsal ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri anlatır. |
|
| DÖÇ-3 | Kültür mirası yönetimi alanında disiplinlerarası düşünme ve bütünsel bir yaklaşıma sahip olabilir. |
PÇ-8 Alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir. PÇ-16 Alanıyla ilgili bilgileri uzmanlık düzeyinde kavrar ve ikinci kişilere normlara uygun olarak aktarır. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Bu derste kültür mirasıyla ilgili ulusal ve uluslararası kurumlar ve organizasyonlar, kültür mirası kavramı ve yönetimini şekillendiren teorik ve metodolojik yaklaşımlar ile sosyal, kültürel, ekonomik ve siyasal etkenler; kültür politikaları ve konuyla ilgili ulusal, uluslararası yasal düzenlemeler incelenecektir. Ayrica derse, kültür mirası olarak tanımlanan kaynakların korunması, yorumlanması, tanıtılması ve yönetilmesi, kültür mirası yönetim biçimleri; yönetim planı hazırlık süreci ve yönetim planının sürdürülebilirliği; kültür mirası yönetim modellerinden örnekleri ve UNESCO Dünya Miras Listesi ve Dünya Miras alanlarının yönetimi; en iyi uygulama örnekleri detaylıca incelenecektir. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Sunum ve araştırma konularının atanması Derse giriş, temel kavramlar; kültür mirasıyla ilgili ulusal ve uluslararası kurumlar ve organizasyonlar. | Tartışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Proje Sunumu Anlatma Yöntemi |
| 2 | Kültür mirası kavramı ve yönetimini şekillendiren teorik ve metodolojik yaklaşımlar ile sosyal, kültürel, ekonomik ve siyasal etkenler | Tartışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Proje Sunumu Anlatma Yöntemi |
| 3 | Kültür mirası kavramı ve yönetimini şekillendiren teorik ve metodolojik yaklaşımlar ile sosyal, kültürel, ekonomik ve siyasal etkenler | Tartışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Proje Sunumu Anlatma Yöntemi |
| 4 | Kültür politikaları, kültür mirası yönetimi algısı ile konuyla ilgili ulusal ve uluslararası yasal düzenlemelerin Türkiye ve yurt dışından örnekler verilerek karşılaştırılması | Tartışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Proje Sunumu Anlatma Yöntemi |
| 5 | Kültür politikaları, kültür mirası yönetimi algısı ile konuyla ilgili ulusal ve uluslararası yasal düzenlemelerin Türkiye ve yurt dışından örnekler verilerek karşılaştırılması | Tartışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Proje Sunumu Anlatma Yöntemi |
| 6 | Kültür mirası yönetimi yolları; yönetim planı hazırlanması ve süreci, yönetim planlarının sürdürülebilirliği ve kültürel miras yönetim planları örnekleri | Tartışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Proje Sunumu Anlatma Yöntemi |
| 7 | Kültür mirası yönetimi yolları; yönetim planı hazırlanması ve süreci, yönetim planlarının sürdürülebilirliği ve kültürel miras yönetim planları örnekleri | Tartışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Proje Sunumu Anlatma Yöntemi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Kültür mirası olarak tanımlanan kaynakların yorumlanması, tanıtılması ve yönetilmesi. | Tartışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Proje Sunumu Anlatma Yöntemi |
| 10 | Kültür mirası olarak tanımlanan kaynakların yorumlanması, tanıtılması ve yönetilmesi. | Tartışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Proje Sunumu Anlatma Yöntemi |
| 11 | Kültür mirası olarak tanımlanan kaynakların yorumlanması, tanıtılması ve yönetilmesi. | Tartışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Proje Sunumu Anlatma Yöntemi |
| 12 | UNESCO Dünya Miras Listesi ve Dünya Miras alanlarının yönetimi; en iyi uygulama örnekleri | Tartışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Proje Sunumu Anlatma Yöntemi |
| 13 | UNESCO Dünya Miras Listesi ve Dünya Miras alanlarının yönetimi; en iyi uygulama örnekleri | Tartışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Proje Sunumu Anlatma Yöntemi |
| 14 | Yönetim planlarının sürdürülebilirliği ve kültürel miras yönetim planları örnekleri | Tartışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Proje Sunumu Anlatma Yöntemi |
| 15 | Yönetim planlarının sürdürülebilirliği ve kültürel miras yönetim planları örnekleri | Tartışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Proje Sunumu Anlatma Yöntemi |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Ahunbay, Z., Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon. İstanbul: Yem Yayınları, 1996. | |
| 2 | Topuz, Hıfız, Türkiye’de ve Dünyada Kültür Politikaları. İstanbul: Adam Yayıncılık, 1998. | |
| 3 | Koçak, D. Ö. and Koçak, Orhan Kemal, İstanbul Kimin Şehri? Kültür, Tasarım, Seyirlik ve Sermaye. İstanbul: Metis Yayınları, 2015. | |
| 4 | Ertürk, N. and Karakul, Özlem (edit.), UNESCO World Heritage in Turkey 2016. Ankara: Turkish National Commission for UNESCO, 2016. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 7 | 4 | 28 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 7 | 4 | 28 |
| c) Performans Ödevi | 7 | 4 | 28 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 4 | 20 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 8 | 4 | 32 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 180 | ||