|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | KÜLTÜREL MİRAS VE KÜLTÜR YÖNETİMİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ADEM ÖGER (adem.oger@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Küreselleşmenin kent politikaları, kültür endüstrileri, kimlik, çokkültürlülük, vatandaşlık ve kültür politikaları üzerine etkilerini kavratmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Küreselleşme hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-2 Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür. PÇ-3 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır. PÇ-8 Alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir. PÇ-10 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer. PÇ-15 Kalite yönetim ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
| DÖÇ-2 | Küreselleşmenin kent üzerindeki etkilerini yorumlayabilir. |
PÇ-6 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri toplumun eğitim, kültür ve sanat seviyesinin yükseltilmesi yönünde kullanır. PÇ-8 Alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir. PÇ-10 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
| DÖÇ-3 | Küreselleşmenin kültür ve kültürel miras üzerindeki etkilerini çözümleyebilir. |
PÇ-6 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri toplumun eğitim, kültür ve sanat seviyesinin yükseltilmesi yönünde kullanır. PÇ-7 Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. PÇ-8 Alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir. PÇ-9 Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesinde liderlik yapar; kişisel, kurumsal ve takım çalışmalarını uzmanlık düzeyinde organize eder. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Küreselleşme ve kent; kültür-odaklı kent politikaları; küreselleşme ve kültür endüstrileri; küreselleşme ve kimlik; küreselleşme ve çokkültürlülük, vatandaşlık. Küreselleşmenin kültür politikalarına yansıması. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Küreselleşme | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösteri |
| 2 | Küreselleşme | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösteri |
| 3 | Kent | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösteri |
| 4 | Kültür | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösteri |
| 5 | Kültür | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösteri |
| 6 | Somut ve somut olmayan miras | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösteri |
| 7 | Somut ve somut olmayan miras | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösteri |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Öğrenci çalışmalarının sunumu ve tartışılması | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösteri |
| 10 | Öğrenci çalışmalarının sunumu ve tartışılması | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösteri |
| 11 | Öğrenci çalışmalarının sunumu ve tartışılması | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösteri |
| 12 | Öğrenci çalışmalarının sunumu ve tartışılması | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösteri |
| 13 | Öğrenci çalışmalarının sunumu ve tartışılması | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösteri |
| 14 | Öğrenci çalışmalarının sunumu ve tartışılması | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösteri |
| 15 | Öğrenci çalışmalarının sunumu ve tartışılması | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösteri |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Adorno W., Theodor, (2008/3. Baskı), Kültür Endüstrisi, Kültür Yönetimi, İletişim Yay., (Çev.: N.Ünler, M.Tüzel, E.Gen), Ankara. | |
| 2 | Scott, A. J. (2000). The Cultural Economy of Cities. London: SAGE. | |
| 3 | Özdemir, N. (2012). Kültür ekonomisi ve yönetimi (seçki). Ankara: Hacettepe Yayıncılık. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Bilgisayar, kitaplar, projeksiyon, CD | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 6 | 7 | 42 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 7 | 6 | 42 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 4 | 20 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 8 | 4 | 32 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 180 | ||