Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / KMY 507 - KÜLTÜREL MİRAS VE KÜLTÜR YÖNETİMİ

Kodu: KMY 507 Adı: KÜRESELLEŞME: KENT, KÜLTÜR, MİRAS Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü KÜLTÜREL MİRAS VE KÜLTÜR YÖNETİMİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ADEM ÖGER (adem.oger@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Küreselleşmenin kent politikaları, kültür endüstrileri, kimlik, çokkültürlülük, vatandaşlık ve kültür politikaları üzerine etkilerini kavratmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Küreselleşme hakkında bilgi sahibi olur. PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
PÇ-2 Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür.
PÇ-3 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır.
PÇ-8 Alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir.
PÇ-10 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer.
PÇ-15 Kalite yönetim ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
DÖÇ-2 Küreselleşmenin kent üzerindeki etkilerini yorumlayabilir. PÇ-6 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri toplumun eğitim, kültür ve sanat seviyesinin yükseltilmesi yönünde kullanır.
PÇ-8 Alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir.
PÇ-10 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer.
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
DÖÇ-3 Küreselleşmenin kültür ve kültürel miras üzerindeki etkilerini çözümleyebilir. PÇ-6 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri toplumun eğitim, kültür ve sanat seviyesinin yükseltilmesi yönünde kullanır.
PÇ-7 Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
PÇ-8 Alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir.
PÇ-9 Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesinde liderlik yapar; kişisel, kurumsal ve takım çalışmalarını uzmanlık düzeyinde organize eder.
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Küreselleşme ve kent; kültür-odaklı kent politikaları; küreselleşme ve kültür endüstrileri; küreselleşme ve kimlik; küreselleşme ve çokkültürlülük, vatandaşlık. Küreselleşmenin kültür politikalarına yansıması.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Küreselleşme Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösteri
2 Küreselleşme Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösteri
3 Kent Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösteri
4 Kültür Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösteri
5 Kültür Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösteri
6 Somut ve somut olmayan miras Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösteri
7 Somut ve somut olmayan miras Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösteri
8 Ara Sınav
9 Öğrenci çalışmalarının sunumu ve tartışılması Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösteri
10 Öğrenci çalışmalarının sunumu ve tartışılması Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösteri
11 Öğrenci çalışmalarının sunumu ve tartışılması Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösteri
12 Öğrenci çalışmalarının sunumu ve tartışılması Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösteri
13 Öğrenci çalışmalarının sunumu ve tartışılması Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösteri
14 Öğrenci çalışmalarının sunumu ve tartışılması Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösteri
15 Öğrenci çalışmalarının sunumu ve tartışılması Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösteri
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Adorno W., Theodor, (2008/3. Baskı), Kültür Endüstrisi, Kültür Yönetimi, İletişim Yay., (Çev.: N.Ünler, M.Tüzel, E.Gen), Ankara.
2 Scott, A. J. (2000). The Cultural Economy of Cities. London: SAGE.
3 Özdemir, N. (2012). Kültür ekonomisi ve yönetimi (seçki). Ankara: Hacettepe Yayıncılık.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Bilgisayar, kitaplar, projeksiyon, CD

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 6 7 42
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 7 6 42
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 5 4 20
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 8 4 32
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 180