|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | KÜLTÜREL MİRAS VE KÜLTÜR YÖNETİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ADEM ÖGER (adem.oger@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Küreselleşmenin kent politikaları, kültür endüstrileri, kimlik, çokkültürlülük, vatandaşlık ve kültür politikaları üzerine etkilerini kavratmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Küreselleşme hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-2 Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür. PÇ-3 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır. PÇ-8 Alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir. PÇ-10 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer. PÇ-15 Kalite yönetim ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | Küreselleşmenin kent üzerindeki etkilerini yorumlayabilir. |
PÇ-6 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri toplumun eğitim, kültür ve sanat seviyesinin yükseltilmesi yönünde kullanır. PÇ-8 Alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir. PÇ-10 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Küreselleşmenin kültür ve kültürel miras üzerindeki etkilerini çözümleyebilir. |
PÇ-6 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri toplumun eğitim, kültür ve sanat seviyesinin yükseltilmesi yönünde kullanır. PÇ-7 Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. PÇ-8 Alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir. PÇ-9 Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesinde liderlik yapar; kişisel, kurumsal ve takım çalışmalarını uzmanlık düzeyinde organize eder. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Küreselleşme ve kent; kültür-odaklı kent politikaları; küreselleşme ve kültür endüstrileri; küreselleşme ve kimlik; küreselleşme ve çokkültürlülük, vatandaşlık. Küreselleşmenin kültür politikalarına yansıması. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Küreselleşme | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösteri |
2 | Küreselleşme | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösteri |
3 | Kent | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösteri |
4 | Kültür | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösteri |
5 | Kültür | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösteri |
6 | Somut ve somut olmayan miras | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösteri |
7 | Somut ve somut olmayan miras | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösteri |
8 | Ara Sınav | |
9 | Öğrenci çalışmalarının sunumu ve tartışılması | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösteri |
10 | Öğrenci çalışmalarının sunumu ve tartışılması | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösteri |
11 | Öğrenci çalışmalarının sunumu ve tartışılması | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösteri |
12 | Öğrenci çalışmalarının sunumu ve tartışılması | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösteri |
13 | Öğrenci çalışmalarının sunumu ve tartışılması | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösteri |
14 | Öğrenci çalışmalarının sunumu ve tartışılması | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösteri |
15 | Öğrenci çalışmalarının sunumu ve tartışılması | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösteri |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Adorno W., Theodor, (2008/3. Baskı), Kültür Endüstrisi, Kültür Yönetimi, İletişim Yay., (Çev.: N.Ünler, M.Tüzel, E.Gen), Ankara. | |
2 | Scott, A. J. (2000). The Cultural Economy of Cities. London: SAGE. | |
3 | Özdemir, N. (2012). Kültür ekonomisi ve yönetimi (seçki). Ankara: Hacettepe Yayıncılık. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, kitaplar, projeksiyon, CD |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 6 | 7 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 7 | 6 | 42 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 4 | 20 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 8 | 4 | 32 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |