Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / KMY 519 - KÜLTÜREL MİRAS VE KÜLTÜR YÖNETİMİ

Kodu: KMY 519 Adı: KİMLİK, BELLEK VE KÜLTÜR Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü KÜLTÜREL MİRAS VE KÜLTÜR YÖNETİMİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ŞENAY MANTAŞ (senaymantas@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Kimlik, bellek ve kültür kavramları arasındaki ilişkiyi kavratmak.Dersin amacı kimliğin belirlenmesinde “bellek” ve “kültür” kavramlarını değerlendirmek ve bu duruma bağlı olarak oluşan yargıları sorgulamak, eleştirel ve çözümleyici çalışmalar ile yeni kuram ve yöntem arayışları ortaya koyabilmektir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Bellek ve kültür kavramlarını öğrenir PÇ-3 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır.
PÇ-6 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri toplumun eğitim, kültür ve sanat seviyesinin yükseltilmesi yönünde kullanır.
PÇ-10 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Konuyla ilgili eleştirel ve çözümleyici çalışmalar ile yeni kuram ve yöntem ortaya koyabilir. PÇ-4 Alanla ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
PÇ-6 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri toplumun eğitim, kültür ve sanat seviyesinin yükseltilmesi yönünde kullanır.
PÇ-15 Kalite yönetim ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Konuyla ilgili disiplinler arası çalışmalar yapabilir. PÇ-9 Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesinde liderlik yapar; kişisel, kurumsal ve takım çalışmalarını uzmanlık düzeyinde organize eder.
PÇ-11 Alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri nicel ve nitel verilerle destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara uygun iletişim araçlarıyla aktarır.
PÇ-14 Alanıyla ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve duyurulması aşamalarında bilimsel, kültürel, sanatsal, toplumsal ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri anlatır.
PÇ-16 Alanıyla ilgili bilgileri uzmanlık düzeyinde kavrar ve ikinci kişilere normlara uygun olarak aktarır.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Kimlik, bellek ve kültür kavramları ve bu kavramlar arasındaki ilişkiler.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Kimlik, bellek ve kültür kavramları üzerine Anlatma, Makale Eleştirisi, Soru Cevap.
2 Teorik temeller: Toplumsal bellek Anlatma, Makale Eleştirisi, Soru Cevap.
3 Teorik temeller: Toplumsal bellek Anlatma, Makale Eleştirisi, Soru Cevap.
4 Teorik temeller: Hatırlama kültürü Anlatma, Makale Eleştirisi, Soru Cevap.
5 Teorik temeller: Hatırlama kültürü Anlatma, Makale Eleştirisi, Soru Cevap.
6 Toplumsal hatırlamanın biçimleri: İletişimsel ve kültürel bellek Anlatma, Makale Eleştirisi, Soru Cevap.
7 Toplumsal hatırlamanın biçimleri: İletişimsel ve kültürel bellek Anlatma, Makale Eleştirisi, Soru Cevap
8 Ara Sınav
9 Anma törenleri Anlatma, Makale Eleştirisi, Soru Cevap
10 Anma törenleri Anlatma, Makale Eleştirisi, Soru Cevap
11 Bedensel pratikler Anlatma, Makale Eleştirisi, Soru Cevap
12 Bedensel pratikler Anlatma, Makale Eleştirisi, Soru Cevap
13 Yazılı kültür: Ritüel bağdaşıklıktan metinsel bağdaşıklığa Anlatma, Makale Eleştirisi, Soru Cevap
14 Kültürel kimlik Anlatma, Makale Eleştirisi, Soru Cevap
15 Kimlik, bilinç ve farkındalık Anlatma, Makale Eleştirisi, Soru Cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 ASSMANN, Jan, Kültürel Bellek, (çev.: Ayşe Tekin), Ayrıntı Yay., İstanbul 2015.
2 BAUMAN, Zymunt, Akışkan Modern Dünyada Kültür, (çev.: İhsan Çapcıoğlu – Fatih Ömek), Atıf Yay., Ankara 2015.
3 Bir Varmış Bir Yokmuş: Toplumsal Bellek, Mekân ve Kimlik Üzerine Araştırmalar, (der.: Tahire Erman, Serpil Özaloğlu), Koç Üviversitesi Yay., İstanbul 2017:
4 BOYER, Pascal ve James V. WERTSCH, Zihinde ve Kültürde Bellek, (çev.: Yonca Aşçı Dalar), Türkiye İş Bankası Kültür Yay., İstanbul 2015
5 DRAAISMA, Douwe, Sıla Hasreti Fabrikası / Bellek Yaşlılıkta Nasıl İşler, (çev.: Dürrin Tunç), Yapı Kredi Yay., İstanbul 2008.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Bilgisayar, kitaplar, projeksiyon, CD

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 0
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 7 6 42
       c) Performans Ödevi 6 7 42
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 5 4 20
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 8 4 32
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 180