|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | KÜLTÜREL MİRAS VE KÜLTÜR YÖNETİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ŞENAY MANTAŞ (senaymantas@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Kimlik, bellek ve kültür kavramları arasındaki ilişkiyi kavratmak.Dersin amacı kimliğin belirlenmesinde “bellek” ve “kültür” kavramlarını değerlendirmek ve bu duruma bağlı olarak oluşan yargıları sorgulamak, eleştirel ve çözümleyici çalışmalar ile yeni kuram ve yöntem arayışları ortaya koyabilmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Bellek ve kültür kavramlarını öğrenir |
PÇ-3 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır. PÇ-6 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri toplumun eğitim, kültür ve sanat seviyesinin yükseltilmesi yönünde kullanır. PÇ-10 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Konuyla ilgili eleştirel ve çözümleyici çalışmalar ile yeni kuram ve yöntem ortaya koyabilir. |
PÇ-4 Alanla ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. PÇ-6 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri toplumun eğitim, kültür ve sanat seviyesinin yükseltilmesi yönünde kullanır. PÇ-15 Kalite yönetim ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Konuyla ilgili disiplinler arası çalışmalar yapabilir. |
PÇ-9 Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesinde liderlik yapar; kişisel, kurumsal ve takım çalışmalarını uzmanlık düzeyinde organize eder. PÇ-11 Alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri nicel ve nitel verilerle destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara uygun iletişim araçlarıyla aktarır. PÇ-14 Alanıyla ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve duyurulması aşamalarında bilimsel, kültürel, sanatsal, toplumsal ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri anlatır. PÇ-16 Alanıyla ilgili bilgileri uzmanlık düzeyinde kavrar ve ikinci kişilere normlara uygun olarak aktarır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Kimlik, bellek ve kültür kavramları ve bu kavramlar arasındaki ilişkiler. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Kimlik, bellek ve kültür kavramları üzerine | Anlatma, Makale Eleştirisi, Soru Cevap. |
2 | Teorik temeller: Toplumsal bellek | Anlatma, Makale Eleştirisi, Soru Cevap. |
3 | Teorik temeller: Toplumsal bellek | Anlatma, Makale Eleştirisi, Soru Cevap. |
4 | Teorik temeller: Hatırlama kültürü | Anlatma, Makale Eleştirisi, Soru Cevap. |
5 | Teorik temeller: Hatırlama kültürü | Anlatma, Makale Eleştirisi, Soru Cevap. |
6 | Toplumsal hatırlamanın biçimleri: İletişimsel ve kültürel bellek | Anlatma, Makale Eleştirisi, Soru Cevap. |
7 | Toplumsal hatırlamanın biçimleri: İletişimsel ve kültürel bellek | Anlatma, Makale Eleştirisi, Soru Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Anma törenleri | Anlatma, Makale Eleştirisi, Soru Cevap |
10 | Anma törenleri | Anlatma, Makale Eleştirisi, Soru Cevap |
11 | Bedensel pratikler | Anlatma, Makale Eleştirisi, Soru Cevap |
12 | Bedensel pratikler | Anlatma, Makale Eleştirisi, Soru Cevap |
13 | Yazılı kültür: Ritüel bağdaşıklıktan metinsel bağdaşıklığa | Anlatma, Makale Eleştirisi, Soru Cevap |
14 | Kültürel kimlik | Anlatma, Makale Eleştirisi, Soru Cevap |
15 | Kimlik, bilinç ve farkındalık | Anlatma, Makale Eleştirisi, Soru Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | ASSMANN, Jan, Kültürel Bellek, (çev.: Ayşe Tekin), Ayrıntı Yay., İstanbul 2015. | |
2 | BAUMAN, Zymunt, Akışkan Modern Dünyada Kültür, (çev.: İhsan Çapcıoğlu – Fatih Ömek), Atıf Yay., Ankara 2015. | |
3 | Bir Varmış Bir Yokmuş: Toplumsal Bellek, Mekân ve Kimlik Üzerine Araştırmalar, (der.: Tahire Erman, Serpil Özaloğlu), Koç Üviversitesi Yay., İstanbul 2017: | |
4 | BOYER, Pascal ve James V. WERTSCH, Zihinde ve Kültürde Bellek, (çev.: Yonca Aşçı Dalar), Türkiye İş Bankası Kültür Yay., İstanbul 2015 | |
5 | DRAAISMA, Douwe, Sıla Hasreti Fabrikası / Bellek Yaşlılıkta Nasıl İşler, (çev.: Dürrin Tunç), Yapı Kredi Yay., İstanbul 2008. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, kitaplar, projeksiyon, CD |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 7 | 6 | 42 |
c) Performans Ödevi | 6 | 7 | 42 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 4 | 20 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 8 | 4 | 32 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |