Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
DÖÇ-1 |
Öğrenciler sanat ve kültür yönetimi alanlarında meydana gelebilecek muhtemel yasal mevzuları tartışabilir. |
PÇ-5 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur. PÇ-11 Alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri nicel ve nitel verilerle destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara uygun iletişim araçlarıyla aktarır.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 |
Öğrenciler genel/ticaret hukuku ile sanat ve kültür hukuku fikri arasındaki teorik ve pratik farkları bilirler. |
PÇ-2 Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür. PÇ-7 Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği |
Bu ders, öğrencileri kültür ve sanat yöneticiliği alanlarında gerekli olan temel hukuki kavramlarla tanıştırmayı hedefler. Dersin kapsamında sanatçıları, sanat ve kültür yöneticilerini ilgilendiren telif ve fikri mülkiyet, sözleşme hukuku ve sözleşmeler, sanatçı ve kurumlar arasındaki iş ilişkileri, sanatçıların hakları vb. gibi sanat alanında çalışan ve görev alan tüm paydaşları yakından ilgilendiren konular üzerinde durulacaktır. Dersin bitiminde öğrencilerin, genel/ticari hukuk ve sanat hukuku arasındaki farklara ve sanat ve kültür yöneticiliğinin hukuki boyutlarına hâkim olmaları beklenmektedir. |
Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Bir kültür kurumu olarak üniversite. |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi
Kaynak Tarama
Kavram Haritası Yapma |
2 |
Batı hegemonyasını belirleyen konseptler. Oriens ve Occidens. Culture - Cultures farkı ve kültürün tanımları |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi
Kaynak Tarama
Kavram Haritası Yapma |
3 |
Kültürel bir değişim aracı olarak Protestan Reformu. Dönemin dini ve entellektüel figürü olarak Luther |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi
Kaynak Tarama
Kavram Haritası Yapma |
4 |
Erasmus İngiltere Kilisesi |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi
Kaynak Tarama
Kavram Haritası Yapma |
5 |
Kitap, öğrenme, kütüphane |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi
Kaynak Tarama
|
6 |
Ortaçağ. Sözlü gelenekler ve Troubadour, Haçlılar |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi
Kaynak Tarama
Kavram Haritası Yapma |
7 |
Skolastik düşünce ve Katolik Bilim'in sınırları Sanat ve beşeri bilimler, |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi
Kaynak Tarama
Kavram Haritası Yapma |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Ütopya. "Eutopia" olarak Ütopya ve öforiye referans (Euphoria) |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi
Kaynak Tarama
Kavram Haritası Yapma |
10 |
Siyaset teorisinin kuruluşu, Machievelli (Vico) |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi
Kaynak Tarama
Kavram Haritası Yapma |
11 |
Rabelais ve Montaigne |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi
Kaynak Tarama
Kavram Haritası Yapma |
12 |
Türkiye'de kültür politikaları |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi
Kaynak Tarama
Kavram Haritası Yapma |
13 |
Türkiye'de kültür politikaları |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi
Kaynak Tarama
Kavram Haritası Yapma |
14 |
Türkiye'de kültür politikaları |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi
Kaynak Tarama
Kavram Haritası Yapma |
15 |
Türkiye'de kültür politikaları |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi
Kaynak Tarama
Kavram Haritası Yapma |
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
1 |
From Dawn to Decadence (1500 to the Present - 500 Years of Western Cultural Life), Jacques Barzun. First edition: Harper Collins Publishers, 2001. |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
|