|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | KÜLTÜREL MİRAS VE KÜLTÜR YÖNETİMİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ADEM ÖGER (adem.oger@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Kültürel miras ve özelliklerini kavratmak. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Somut olmayan kültürel mirasın ne demek olduğunu ve kültürel miras çalışmalarının dünyadaki ve Türkiye’deki gelişimini öğrenir. |
PÇ-3 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır. PÇ-6 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri toplumun eğitim, kültür ve sanat seviyesinin yükseltilmesi yönünde kullanır. PÇ-8 Alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Sahip olduğumuz somut olmayan kültürel miras ürünleri hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-5 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur. PÇ-11 Alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri nicel ve nitel verilerle destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara uygun iletişim araçlarıyla aktarır. PÇ-16 Alanıyla ilgili bilgileri uzmanlık düzeyinde kavrar ve ikinci kişilere normlara uygun olarak aktarır. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Somut olmayan kültürel miras ürünlerinin korunması ve yaşatılması konusunda bilinçlenir. |
PÇ-5 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur. PÇ-10 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Dersin temel amacı bu kültürel mirasları öğrencilere tanıtmak ve yukarıda adı geçen sözleşmeler ışında tanımlamaktır. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Somut Olmayan Kültürel Miras Nedir? | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
| 2 | Somut olmayan kültürel miras ve Türkiye | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
| 3 | Sözlü Anlatımlar ve Gelenekler | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
| 4 | Sözlü Anlatımlar ve Gelenekler | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
| 5 | Gösteri Sanatları | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
| 6 | Gösteri Sanatları | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
| 7 | Toplumsal Uygulamalar, Ritüeller ve Şölenler | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Toplumsal Uygulamalar, Ritüeller ve Şölenler | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
| 10 | Doğa ve Evrenle İlgili Bilgi ve Uygulamalar | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
| 11 | Doğa ve Evrenle İlgili Bilgi ve Uygulamalar | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
| 12 | Doğa ve Evrenle İlgili Bilgi ve Uygulamalar | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
| 13 | Doğa ve Evrenle İlgili Bilgi ve Uygulamalar | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
| 14 | El Sanatları Geleneği | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
| 15 | El Sanatları Geleneği | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Oğuz, M.Öcal (2009) Somut Olmayan Kültürel Miras Nedir?, Ankara: Geleneksel Yay. | |
| 2 | Oğuz, M.Öcal (2009) Türkiye’nin Kültürel Mirası, Ankara: Kültür ve Turizm Bakanlığı Yay. | |
| 3 | Artun, Erman (2009) Anonim Türk Halk Edebiyatı Nesri, İstanbul: Kitabevi Yay. | |
| 4 | Elçin, Şükrü (1991) Anadolu Köy Orta Oyunları, Ankara: Türk Kültürünü Araştırma Enstitüsü Yay. | |
| 5 | Güven, Özbay (1992) Türklerde Spor Kültürü, Ankara: Atatürk Kültür Merkezi Yay. | |
| 6 | Oğuz, M.Öcal; Ersoy, Petek (2009) Türkiye’de 2004 Yılında Yaşayan Geleneksel Çocuk Oyunları, Ankara: Gazi Üniv. THBMER Yay. | |
| 7 | Naskali, Emine Gürsoy; Koç, Aylin (2007) Kültür Tarihimizde Çeyiz, İstanbul: Picos Yay. | |
| 8 | Örnek, Sedat Veyis (2000) Türk Halk Bilimi, Ankara: Kültür Bakanlığı Yay. | |
| 9 | Sever, Mustafa (2016) Mersin ve Yakın Çevresinde Halk İnançları ve Halk Hekimliği, Ankara: Barış Kitap. | |
| 10 | Boratav, Pertev Naili (2003) 100 Soruda Türk Folkloru, İstanbul: K Kitap. | |
| 11 | Araz, Rıfat (1995) Harput’ta Eski Türk İnançları ve Halk Hekimliği, Ankara: Atatürk Kültür Merkezi Yay. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Projektör | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 7 | 6 | 42 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 6 | 7 | 42 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 4 | 20 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 8 | 4 | 32 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 180 | ||