Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / KMY 504 - KÜLTÜREL MİRAS VE KÜLTÜR YÖNETİMİ

Kodu: KMY 504 Adı: TÜRKİYE'NİN KÜLTÜREL MİRASI Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü KÜLTÜREL MİRAS VE KÜLTÜR YÖNETİMİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ADEM ÖGER (adem.oger@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Kültürel miras ve özelliklerini kavratmak.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Somut olmayan kültürel mirasın ne demek olduğunu ve kültürel miras çalışmalarının dünyadaki ve Türkiye’deki gelişimini öğrenir. PÇ-3 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır.
PÇ-6 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri toplumun eğitim, kültür ve sanat seviyesinin yükseltilmesi yönünde kullanır.
PÇ-8 Alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Sahip olduğumuz somut olmayan kültürel miras ürünleri hakkında bilgi sahibi olur. PÇ-5 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur.
PÇ-11 Alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri nicel ve nitel verilerle destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara uygun iletişim araçlarıyla aktarır.
PÇ-16 Alanıyla ilgili bilgileri uzmanlık düzeyinde kavrar ve ikinci kişilere normlara uygun olarak aktarır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Somut olmayan kültürel miras ürünlerinin korunması ve yaşatılması konusunda bilinçlenir. PÇ-5 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur.
PÇ-10 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Dersin temel amacı bu kültürel mirasları öğrencilere tanıtmak ve yukarıda adı geçen sözleşmeler ışında tanımlamaktır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Somut Olmayan Kültürel Miras Nedir? Anlatma, Tartışma Yöntemi
2 Somut olmayan kültürel miras ve Türkiye Anlatma, Tartışma Yöntemi
3 Sözlü Anlatımlar ve Gelenekler Anlatma, Tartışma Yöntemi
4 Sözlü Anlatımlar ve Gelenekler Anlatma, Tartışma Yöntemi
5 Gösteri Sanatları Anlatma, Tartışma Yöntemi
6 Gösteri Sanatları Anlatma, Tartışma Yöntemi
7 Toplumsal Uygulamalar, Ritüeller ve Şölenler Anlatma, Tartışma Yöntemi
8 Ara Sınav
9 Toplumsal Uygulamalar, Ritüeller ve Şölenler Anlatma, Tartışma Yöntemi
10 Doğa ve Evrenle İlgili Bilgi ve Uygulamalar Anlatma, Tartışma Yöntemi
11 Doğa ve Evrenle İlgili Bilgi ve Uygulamalar Anlatma, Tartışma Yöntemi
12 Doğa ve Evrenle İlgili Bilgi ve Uygulamalar Anlatma, Tartışma Yöntemi
13 Doğa ve Evrenle İlgili Bilgi ve Uygulamalar Anlatma, Tartışma Yöntemi
14 El Sanatları Geleneği Anlatma, Tartışma Yöntemi
15 El Sanatları Geleneği Anlatma, Tartışma Yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Oğuz, M.Öcal (2009) Somut Olmayan Kültürel Miras Nedir?, Ankara: Geleneksel Yay.
2 Oğuz, M.Öcal (2009) Türkiye’nin Kültürel Mirası, Ankara: Kültür ve Turizm Bakanlığı Yay.
3 Artun, Erman (2009) Anonim Türk Halk Edebiyatı Nesri, İstanbul: Kitabevi Yay.
4 Elçin, Şükrü (1991) Anadolu Köy Orta Oyunları, Ankara: Türk Kültürünü Araştırma Enstitüsü Yay.
5 Güven, Özbay (1992) Türklerde Spor Kültürü, Ankara: Atatürk Kültür Merkezi Yay.
6 Oğuz, M.Öcal; Ersoy, Petek (2009) Türkiye’de 2004 Yılında Yaşayan Geleneksel Çocuk Oyunları, Ankara: Gazi Üniv. THBMER Yay.
7 Naskali, Emine Gürsoy; Koç, Aylin (2007) Kültür Tarihimizde Çeyiz, İstanbul: Picos Yay.
8 Örnek, Sedat Veyis (2000) Türk Halk Bilimi, Ankara: Kültür Bakanlığı Yay.
9 Sever, Mustafa (2016) Mersin ve Yakın Çevresinde Halk İnançları ve Halk Hekimliği, Ankara: Barış Kitap.
10 Boratav, Pertev Naili (2003) 100 Soruda Türk Folkloru, İstanbul: K Kitap.
11 Araz, Rıfat (1995) Harput’ta Eski Türk İnançları ve Halk Hekimliği, Ankara: Atatürk Kültür Merkezi Yay.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Projektör

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 7 6 42
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 6 7 42
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 5 4 20
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 8 4 32
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 180