|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | KÜLTÜREL MİRAS VE KÜLTÜR YÖNETİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ADEM ÖGER (adem.oger@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Kültürel miras ve özelliklerini kavratmak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Somut olmayan kültürel mirasın ne demek olduğunu ve kültürel miras çalışmalarının dünyadaki ve Türkiye’deki gelişimini öğrenir. |
PÇ-3 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır. PÇ-6 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri toplumun eğitim, kültür ve sanat seviyesinin yükseltilmesi yönünde kullanır. PÇ-8 Alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Sahip olduğumuz somut olmayan kültürel miras ürünleri hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-5 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur. PÇ-11 Alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri nicel ve nitel verilerle destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara uygun iletişim araçlarıyla aktarır. PÇ-16 Alanıyla ilgili bilgileri uzmanlık düzeyinde kavrar ve ikinci kişilere normlara uygun olarak aktarır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Somut olmayan kültürel miras ürünlerinin korunması ve yaşatılması konusunda bilinçlenir. |
PÇ-5 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur. PÇ-10 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Dersin temel amacı bu kültürel mirasları öğrencilere tanıtmak ve yukarıda adı geçen sözleşmeler ışında tanımlamaktır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Somut Olmayan Kültürel Miras Nedir? | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
2 | Somut olmayan kültürel miras ve Türkiye | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
3 | Sözlü Anlatımlar ve Gelenekler | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
4 | Sözlü Anlatımlar ve Gelenekler | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
5 | Gösteri Sanatları | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
6 | Gösteri Sanatları | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
7 | Toplumsal Uygulamalar, Ritüeller ve Şölenler | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Toplumsal Uygulamalar, Ritüeller ve Şölenler | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
10 | Doğa ve Evrenle İlgili Bilgi ve Uygulamalar | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
11 | Doğa ve Evrenle İlgili Bilgi ve Uygulamalar | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
12 | Doğa ve Evrenle İlgili Bilgi ve Uygulamalar | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
13 | Doğa ve Evrenle İlgili Bilgi ve Uygulamalar | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
14 | El Sanatları Geleneği | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
15 | El Sanatları Geleneği | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Oğuz, M.Öcal (2009) Somut Olmayan Kültürel Miras Nedir?, Ankara: Geleneksel Yay. | |
2 | Oğuz, M.Öcal (2009) Türkiye’nin Kültürel Mirası, Ankara: Kültür ve Turizm Bakanlığı Yay. | |
3 | Artun, Erman (2009) Anonim Türk Halk Edebiyatı Nesri, İstanbul: Kitabevi Yay. | |
4 | Elçin, Şükrü (1991) Anadolu Köy Orta Oyunları, Ankara: Türk Kültürünü Araştırma Enstitüsü Yay. | |
5 | Güven, Özbay (1992) Türklerde Spor Kültürü, Ankara: Atatürk Kültür Merkezi Yay. | |
6 | Oğuz, M.Öcal; Ersoy, Petek (2009) Türkiye’de 2004 Yılında Yaşayan Geleneksel Çocuk Oyunları, Ankara: Gazi Üniv. THBMER Yay. | |
7 | Naskali, Emine Gürsoy; Koç, Aylin (2007) Kültür Tarihimizde Çeyiz, İstanbul: Picos Yay. | |
8 | Örnek, Sedat Veyis (2000) Türk Halk Bilimi, Ankara: Kültür Bakanlığı Yay. | |
9 | Sever, Mustafa (2016) Mersin ve Yakın Çevresinde Halk İnançları ve Halk Hekimliği, Ankara: Barış Kitap. | |
10 | Boratav, Pertev Naili (2003) 100 Soruda Türk Folkloru, İstanbul: K Kitap. | |
11 | Araz, Rıfat (1995) Harput’ta Eski Türk İnançları ve Halk Hekimliği, Ankara: Atatürk Kültür Merkezi Yay. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Projektör |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 7 | 6 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 6 | 7 | 42 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 4 | 20 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 8 | 4 | 32 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |