Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / KMY 506 - KÜLTÜREL MİRAS VE KÜLTÜR YÖNETİMİ

Kodu: KMY 506 Adı: SOMUT OLMAYAN KÜLTÜREL MİRAS VE MÜZECİLİK Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü KÜLTÜREL MİRAS VE KÜLTÜR YÖNETİMİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ADEM ÖGER (adem.oger@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
UNESCO somut olmayan kültürel miras sürecini anlamak ve müzecilik ile SOKÜM arasındaki ilişkiyi kavramak.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Somut olmayan kültürel mirasın ne demek olduğunu ve müzecilik çalışmalarının dünyadaki ve Türkiye’deki gelişimini öğrenir. PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
PÇ-5 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur.
PÇ-6 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri toplumun eğitim, kültür ve sanat seviyesinin yükseltilmesi yönünde kullanır.
PÇ-9 Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesinde liderlik yapar; kişisel, kurumsal ve takım çalışmalarını uzmanlık düzeyinde organize eder.
PÇ-10 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 Somut olmayan kültürel miras ürünlerinin korunması ve yaşatılması konusunda bilinçlenir. PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
PÇ-2 Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür.
PÇ-6 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri toplumun eğitim, kültür ve sanat seviyesinin yükseltilmesi yönünde kullanır.
PÇ-11 Alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri nicel ve nitel verilerle destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara uygun iletişim araçlarıyla aktarır.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Somut olmayan kültürel mirasın korunması sözleşmesi bağlamında uygulamalı halkbilimi müzeciliği arasındaki ilişkiyi kavrar.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Somut Olmayan Kültürel Miras Nedir? Anlatma, Tartışma Yöntemi
2 Somut olmayan kültürel miras ve Türkiye Anlatma, Tartışma Yöntemi
3 Somut olmayan kültürel miras ve müzecilik. Anlatma, Tartışma Yöntemi
4 Somut olmayan kültürel miras ve müzecilik. Anlatma, Tartışma Yöntemi
5 Sözlü Anlatımlar ve Gelenekler ve müzecilik Anlatma, Tartışma Yöntemi
6 Sözlü Anlatımlar ve Gelenekler ve müzecilik Anlatma, Tartışma Yöntemi
7 Gösteri sanatları ve müzecilik Anlatma, Tartışma Yöntemi
8 Ara Sınav
9 Toplumsal Uygulamalar, Ritüeller ve Şölenler ve müzecilik Anlatma, Tartışma Yöntemi
10 Toplumsal Uygulamalar, Ritüeller ve Şölenler ve müzecilik Anlatma, Tartışma Yöntemi
11 Doğa ve Evrenle İlgili Bilgi ve Uygulamalar ve müzecilik Anlatma, Tartışma Yöntemi
12 Doğa ve Evrenle İlgili Bilgi ve Uygulamalar ve müzecilik Anlatma, Tartışma Yöntemi
13 Dünyada somut olmayan kültürel miras müzeleri Anlatma, Tartışma Yöntemi
14 Türkiye'de somut olmayan kültürel miras müzeleri Anlatma, Tartışma Yöntemi
15 Türkiye'de somut olmayan kültürel miras müzeleri Anlatma, Tartışma Yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 M. Öcal OĞUZ,(2002), Küreselleşme ve Uygulamalı Halk Bilimi, Akçağ.
2 Bekir ONUR,(2012), Çağdaş Müze Eğitim ve Gelişimi, İmge Kitapevi.
3 M. Öcal OĞUZ,(2018), Somut Olmayan Kültürel Miras Nedir?, Geleneksel Yay.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Projektör

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 6 7 42
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 7 6 42
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 5 4 20
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 8 4 32
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 180