|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | KÜLTÜREL MİRAS VE KÜLTÜR YÖNETİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ADEM ÖGER (adem.oger@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
UNESCO somut olmayan kültürel miras sürecini anlamak ve müzecilik ile SOKÜM arasındaki ilişkiyi kavramak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Somut olmayan kültürel mirasın ne demek olduğunu ve müzecilik çalışmalarının dünyadaki ve Türkiye’deki gelişimini öğrenir. |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-5 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur. PÇ-6 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri toplumun eğitim, kültür ve sanat seviyesinin yükseltilmesi yönünde kullanır. PÇ-9 Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesinde liderlik yapar; kişisel, kurumsal ve takım çalışmalarını uzmanlık düzeyinde organize eder. PÇ-10 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Somut olmayan kültürel miras ürünlerinin korunması ve yaşatılması konusunda bilinçlenir. |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-2 Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür. PÇ-6 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri toplumun eğitim, kültür ve sanat seviyesinin yükseltilmesi yönünde kullanır. PÇ-11 Alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri nicel ve nitel verilerle destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara uygun iletişim araçlarıyla aktarır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Somut olmayan kültürel mirasın korunması sözleşmesi bağlamında uygulamalı halkbilimi müzeciliği arasındaki ilişkiyi kavrar. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Somut Olmayan Kültürel Miras Nedir? | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
2 | Somut olmayan kültürel miras ve Türkiye | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
3 | Somut olmayan kültürel miras ve müzecilik. | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
4 | Somut olmayan kültürel miras ve müzecilik. | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
5 | Sözlü Anlatımlar ve Gelenekler ve müzecilik | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
6 | Sözlü Anlatımlar ve Gelenekler ve müzecilik | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
7 | Gösteri sanatları ve müzecilik | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Toplumsal Uygulamalar, Ritüeller ve Şölenler ve müzecilik | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
10 | Toplumsal Uygulamalar, Ritüeller ve Şölenler ve müzecilik | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
11 | Doğa ve Evrenle İlgili Bilgi ve Uygulamalar ve müzecilik | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
12 | Doğa ve Evrenle İlgili Bilgi ve Uygulamalar ve müzecilik | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
13 | Dünyada somut olmayan kültürel miras müzeleri | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
14 | Türkiye'de somut olmayan kültürel miras müzeleri | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
15 | Türkiye'de somut olmayan kültürel miras müzeleri | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | M. Öcal OĞUZ,(2002), Küreselleşme ve Uygulamalı Halk Bilimi, Akçağ. | |
2 | Bekir ONUR,(2012), Çağdaş Müze Eğitim ve Gelişimi, İmge Kitapevi. | |
3 | M. Öcal OĞUZ,(2018), Somut Olmayan Kültürel Miras Nedir?, Geleneksel Yay. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Projektör |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 6 | 7 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 7 | 6 | 42 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 4 | 20 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 8 | 4 | 32 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |