|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | İKTİSAT(DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SERDAR ÖZTÜRK (serdarozturk@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrencinin davranışsal karar modelleri, refah ekonomileri, sosyal tercihler, pazar ve saha deneyleri gibi davranışsal iktisadın temel konuları hakkında bilgi edinmelerini sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | bireylerin kayıp ve kazanç karşısındaki tutum farklılıklarını fark eder. |
PÇ-4 Bir ekonomideki karar birimlerinin, tüketicilerin ve firmaların, nasıl karar aldıkları ve piyasada birbirlerini nasıl etkilediklerini analiz edebilmek için gerekli bilgilere kuramsal ve uygulama düzeyinde sahiptir. |
|
DÖÇ-2 | karar vermede sezgisel yöntemlerin nasıl kullanıldığını fark eder. |
PÇ- |
|
DÖÇ-3 | laboratuar ortamında parasal teşviklerin piyasanın işleyişine nasıl etki ettiğini test eder |
PÇ- |
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Giriş | Anlatım |
2 | Zaman Tutarsızlığı: Teori ve Uygulamalar | Anlatım |
3 | Davranışsal Refah Ekonomileri | Anlatım |
4 | Deney ve Dinamik Tutarsızlık, Iskonto ve Alan Sonuçları | Anlatım |
5 | Davranışsal Karar Modelleri | Anlatım |
6 | Belirsizlik Altında Karar Alma | Anlatım |
7 | Referansa Bağımlı Tercihler | Anlatım |
8 | Ara Sınav | |
9 | Ön yargılı İnançlar | Anlatım |
10 | Sosyal Tercihler | Anlatım |
11 | Özendirici Mekanizmalar ve Kurumlar | Anlatım |
12 | Pazar Deneyleri | Anlatım |
13 | Saha Deneyleri | Anlatım |
14 | Nöro İktisada Giriş | Anlatım |
15 | Genel Değerlendirme | Anlatım |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | 1-C.F.CAMERER - G. LOEWENSTEIN - M. RABIN (ed.), Advances in Behavioral Economics, Princeton University Press. 2004. | |
2 | 2-Ch. A. HOLT, Markets, Games, & Strategic Behavior, Prentice Hall, 2006. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
der kitapları |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 8 | 10 | 80 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 11 | 22 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 5 | 20 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 5 | 25 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 191 |