Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / BYL 731 - BİYOLOJİ(DOKTORA)

Kodu: BYL 731 Adı: KİRLİ ALANLARIN İYİLEŞTİRİLMESİNDE BİTKİSEL TEKNOLOJİLER Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü BİYOLOJİ(DOKTORA)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı GENÇAY AKGÜL (akgul@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu ders kapsamında;Temel fizyolojik prosesler (mikrobiyal işlemler- biyo-katalizörler, bitki kökleriyle simbiyosis, bitki prosesleri-inorganik beslenme, su alımı ve transpirasyon, fitokimyasalların fotosentetik üretimi, biyolojik metobolizma), Temel fizyolojik mekanizmalar (bitki dışında sistem oluşturma- fitosekustrasyon (inorganik), rizodegredasyon (organik), Bitki içinde sistem oluşturma- fitoekstraksiyon (inorganik), fitodegredasyon (organik), Bitki sistemi oluşturma- fitovolatizasyon (inorganik-organik), evapotranspirasyon, Kirliliği kontrol altına alma uygulamaları, Yeraltı hidrolojik bariyerler-infiltrasyon kontrol örtüleri, erozyon kontrol ve toprak/sediment stabilizasyonu-, uygulama stratejileri, Yüzey toprağının temizlenmesi-sulak alanların sediment kontrolü/yüzey sularının temizlenmesi, Kirliliği kontrol altına alma ve uygulama statejileri, Yerinde yeraltı suyu ve yüzey altı toprak uygulamaları, laboratuarda yeraltı suyu rizofilitrasyonu, Fitoremidasyon Teknikleri ve Fenolik bileşiklerin fitoremidasyonu konularına yer verilecektir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Fitoremidasyon Teknikleri konularında bilgi sahibi olur PÇ-1 Biyoloji alanındaki güncel ve en iyi uygulamaları da içeren ileri bilgiye sahiptir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar
PÇ-3 Sahip olduğu bilgiyi analiz ederek, karşılaştırarak ve sorgulayarak problemlerin çözümünde kullanır ve ilgili alanda orijinal bir araştırmayı bağımsız olarak yürütür
PÇ-6 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
Performans Ödevi
DÖÇ-2 Temel fizyolojik prosesleri kavrar. PÇ-1 Biyoloji alanındaki güncel ve en iyi uygulamaları da içeren ileri bilgiye sahiptir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar
PÇ-3 Sahip olduğu bilgiyi analiz ederek, karşılaştırarak ve sorgulayarak problemlerin çözümünde kullanır ve ilgili alanda orijinal bir araştırmayı bağımsız olarak yürütür
PÇ-7 Biyoloji alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
Performans Ödevi
DÖÇ-3 Ağır metal Kirliliğini kontrol altına alma ve uygulama stratejilerini öğrenir PÇ-1 Biyoloji alanındaki güncel ve en iyi uygulamaları da içeren ileri bilgiye sahiptir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar
PÇ-2 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, kontrollü deneyler planlar ve ilgili alanda orijinal araştırmalar gerçekleştirir
PÇ-3 Sahip olduğu bilgiyi analiz ederek, karşılaştırarak ve sorgulayarak problemlerin çözümünde kullanır ve ilgili alanda orijinal bir araştırmayı bağımsız olarak yürütür
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
Performans Ödevi
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Temel fizyolojik mekanizmalar (bitki dışında sistem oluşturma- fitosekustrasyon (inorganik), rizodegredasyon (organik), Bitki içinde sistem oluşturma- fitoekstraksiyon (inorganik), fitodegredasyon (organik), Bitki sistemi oluşturma- fitovolatizasyon (inorganik-organik), evapotranspirasyon, Kirliliği kontrol altına alma uygulamaları, Yeraltı hidrolojik bariyerler-infiltrasyon kontrol örtüleri, erozyon kontrol ve toprak/sediment stabilizasyonu-, uygulama stratejileri, Yüzey toprağının temizlenmesi-sulak alanların sediment kontrolü/yüzey sularının temizlenmesi, Kirliliği kontrol altına alma ve uygulama statejileri, Yerinde yeraltı suyu ve yüzey altı toprak uygulamaları, laboratuarda yeraltı suyu rizofilitrasyonu, Fitoremidasyon Teknikleri ve Fenolik bileşiklerin fitoremidasyonu konularına yer verilecektir.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Ara Sınav
2 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Samsunlu, A., Atıksuların Arıtımı, 2011. birsen Yayınevi, s 647.
2 Kestioğlu, K., 2001. Atıksu arıtımında biyokimyasal prosesler, Uludağ Üniversitesi Yayınları, Bursa.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Samsunlu, A., Atıksuların Arıtımı, 2011. birsen Yayınevi, s 647. Kestioğlu, K., 2001. Atıksu arıtımında biyokimyasal prosesler, Uludağ Üniversitesi Yayınları, Bursa.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 20
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav 5 2 5
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum 10 2 5
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi 12 2 10
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 6 18
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 8 24
       c) Performans Ödevi 3 8 24
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 3 6 18
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 3 8 24
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 3 8 24
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 178