|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | BİYOLOJİ(DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | GENÇAY AKGÜL (akgul@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu ders kapsamında;Temel fizyolojik prosesler (mikrobiyal işlemler- biyo-katalizörler, bitki kökleriyle simbiyosis, bitki prosesleri-inorganik beslenme, su alımı ve transpirasyon, fitokimyasalların fotosentetik üretimi, biyolojik metobolizma), Temel fizyolojik mekanizmalar (bitki dışında sistem oluşturma- fitosekustrasyon (inorganik), rizodegredasyon (organik), Bitki içinde sistem oluşturma- fitoekstraksiyon (inorganik), fitodegredasyon (organik), Bitki sistemi oluşturma- fitovolatizasyon (inorganik-organik), evapotranspirasyon, Kirliliği kontrol altına alma uygulamaları, Yeraltı hidrolojik bariyerler-infiltrasyon kontrol örtüleri, erozyon kontrol ve toprak/sediment stabilizasyonu-, uygulama stratejileri, Yüzey toprağının temizlenmesi-sulak alanların sediment kontrolü/yüzey sularının temizlenmesi, Kirliliği kontrol altına alma ve uygulama statejileri, Yerinde yeraltı suyu ve yüzey altı toprak uygulamaları, laboratuarda yeraltı suyu rizofilitrasyonu, Fitoremidasyon Teknikleri ve Fenolik bileşiklerin fitoremidasyonu konularına yer verilecektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Fitoremidasyon Teknikleri konularında bilgi sahibi olur |
PÇ-1 Biyoloji alanındaki güncel ve en iyi uygulamaları da içeren ileri bilgiye sahiptir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar PÇ-3 Sahip olduğu bilgiyi analiz ederek, karşılaştırarak ve sorgulayarak problemlerin çözümünde kullanır ve ilgili alanda orijinal bir araştırmayı bağımsız olarak yürütür PÇ-6 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | Temel fizyolojik prosesleri kavrar. |
PÇ-1 Biyoloji alanındaki güncel ve en iyi uygulamaları da içeren ileri bilgiye sahiptir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar PÇ-3 Sahip olduğu bilgiyi analiz ederek, karşılaştırarak ve sorgulayarak problemlerin çözümünde kullanır ve ilgili alanda orijinal bir araştırmayı bağımsız olarak yürütür PÇ-7 Biyoloji alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Ağır metal Kirliliğini kontrol altına alma ve uygulama stratejilerini öğrenir |
PÇ-1 Biyoloji alanındaki güncel ve en iyi uygulamaları da içeren ileri bilgiye sahiptir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar PÇ-2 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, kontrollü deneyler planlar ve ilgili alanda orijinal araştırmalar gerçekleştirir PÇ-3 Sahip olduğu bilgiyi analiz ederek, karşılaştırarak ve sorgulayarak problemlerin çözümünde kullanır ve ilgili alanda orijinal bir araştırmayı bağımsız olarak yürütür |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Temel fizyolojik mekanizmalar (bitki dışında sistem oluşturma- fitosekustrasyon (inorganik), rizodegredasyon (organik), Bitki içinde sistem oluşturma- fitoekstraksiyon (inorganik), fitodegredasyon (organik), Bitki sistemi oluşturma- fitovolatizasyon (inorganik-organik), evapotranspirasyon, Kirliliği kontrol altına alma uygulamaları, Yeraltı hidrolojik bariyerler-infiltrasyon kontrol örtüleri, erozyon kontrol ve toprak/sediment stabilizasyonu-, uygulama stratejileri, Yüzey toprağının temizlenmesi-sulak alanların sediment kontrolü/yüzey sularının temizlenmesi, Kirliliği kontrol altına alma ve uygulama statejileri, Yerinde yeraltı suyu ve yüzey altı toprak uygulamaları, laboratuarda yeraltı suyu rizofilitrasyonu, Fitoremidasyon Teknikleri ve Fenolik bileşiklerin fitoremidasyonu konularına yer verilecektir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Ara Sınav | |
2 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Samsunlu, A., Atıksuların Arıtımı, 2011. birsen Yayınevi, s 647. | |
2 | Kestioğlu, K., 2001. Atıksu arıtımında biyokimyasal prosesler, Uludağ Üniversitesi Yayınları, Bursa. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Samsunlu, A., Atıksuların Arıtımı, 2011. birsen Yayınevi, s 647. Kestioğlu, K., 2001. Atıksu arıtımında biyokimyasal prosesler, Uludağ Üniversitesi Yayınları, Bursa. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 20 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | 5 | 2 | 5 |
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 10 | 2 | 5 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 12 | 2 | 10 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 6 | 18 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 8 | 24 |
c) Performans Ödevi | 3 | 8 | 24 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 6 | 18 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 8 | 24 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 8 | 24 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 178 |