Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
DÖÇ-1 |
Sistematik kategorileri öğrenir, Tipifikasyon Nomenklatür terimlerini bilir |
PÇ-1 Biyoloji alanındaki güncel ve en iyi uygulamaları da içeren ileri bilgiye sahiptir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar PÇ-2 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, kontrollü deneyler planlar ve ilgili alanda orijinal araştırmalar gerçekleştirir
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 |
Teşhisi öğrenir |
PÇ-3 Sahip olduğu bilgiyi analiz ederek, karşılaştırarak ve sorgulayarak problemlerin çözümünde kullanır ve ilgili alanda orijinal bir araştırmayı bağımsız olarak yürütür
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 |
Taksonomide kullanılan karakterleri öğrenir |
PÇ-10 Biyoloji ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 |
Bitki familyalarını ve teşhislerini öğrenir |
PÇ-4 Alanında edindiği bilgilerle doktora programına, AR-GE birimlerine veya mesleki alandaki işlere girebilme yetenek ve özelliklerine sahiptir
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği |
Türkiye florasındaki dizilim dikkate alınarak, familyaların ve bunlara ait bitkilerineşhisi ve tanınmasının sağlanması (Gymnospermae, Pinaceae, CupressaceaeAngiospermae, Ranunculaceae, Brassicaceae, Papaveraceae, CaryophyllaceaeMalvaceae, Leguminaceae, Rosaceae, Apiaceae, Compositae) |
Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Türkiye florasındaki dizilim |
Konu anlatımı, soru cevap |
2 |
Türkiye florasındaki dizilim dikkate alınarak, familyaların ve bunlara ait bitkilerin teşhisi |
Konu anlatımı, soru cevap |
3 |
Türkiye florasındaki dizilim dikkate alınarak, familyaların ve bunlara ait bitkilerin teşhisi ve tanınması |
Konu anlatımı, soru cevap |
4 |
Gymnospermae (
Pinaceae, Cupressaceae) |
Konu anlatımı, uygulama, soru cevap |
5 |
Angiospermae, Ranunculaceae |
Konu anlatımı, uygulama, soru cevap |
6 |
Papaveraceae, Caryophyllaceae |
Konu anlatımı, uygulama, soru cevap |
7 |
Apiaceae
|
Konu anlatımı, uygulama, soru cevap |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Leguminaceae
|
Konu anlatımı, uygulama, soru cevap |
10 |
Rosaceae
|
Konu anlatımı, uygulama, soru cevap |
11 |
Compositae |
Konu anlatımı, uygulama, soru cevap |
12 |
Liliaceae |
Konu anlatımı, uygulama, soru cevap |
13 |
Poaceae |
Konu anlatımı, uygulama, soru cevap |
14 |
Iridaceae |
Konu anlatımı, uygulama, soru cevap |
15 |
Orchidaceae |
Konu anlatımı, uygulama, soru cevap |
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
1 |
Seçmen, Ö. ve ark. Tohumlu bitkiler sistematiği, Ege Üniv. Fen Fak Yay. Nu.116, 1998. |
2 |
Heywood, V. H., Flowering plant families of the world, 2007. |
3 |
Davis, P. H. vd. Flora of Turkey and the East Aegean Islands, 1965-88. |
4 |
Davis, P. H. and Heywood, V. H., Principles of Angiosperm Taxonomy, 1963. |
5 |
Stearn, W. T., Botanical Latin, 2004. |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
Davis PH. ‘Türkiye ve Doğu Ege Adaları Florası 11 cilt’ Frederic S. “Türkiye Çiçekleri ” 2004, İstanbul. Ekim T. Ve arkd. ‘ Türkiye Bitkileri Kırmızı Kitabı’, Türkiye Tabiatı Koruma Derneği, 2000. Flora Europaea The identification of flowering plants |