|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | RIZA GÜNAYDIN (rzgnydn@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Fotoğraf makinesi ve objektifleri tanıtarak temel fotoğraf bilgi ve becerilerini kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Fotoğraf makinesini kullanabilir. |
PÇ-17 Hem temel hem de alanıyla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini ve yazılımlarını ileri düzeyde kullanabilir. |
Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | Objektiflerin kullanımını ve ayarlarını bilir. |
PÇ-17 Hem temel hem de alanıyla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini ve yazılımlarını ileri düzeyde kullanabilir. |
Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | Işık kaynaklarının türlerini ve özelliklerini bilir. |
PÇ-17 Hem temel hem de alanıyla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini ve yazılımlarını ileri düzeyde kullanabilir. |
Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-4 | Fotoğraf makinelerinde kullanılan netleme sistemleri hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-17 Hem temel hem de alanıyla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini ve yazılımlarını ileri düzeyde kullanabilir. |
Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-5 | Diyafram ve enstantane değerlerinin fotoğrafa etkisini bilir. |
PÇ-17 Hem temel hem de alanıyla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini ve yazılımlarını ileri düzeyde kullanabilir. |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Fotoğraf Makineleri, Kullanım Özellikleri, Film Çeşitleri, Sensör Çeşitleri, Görüntü Boyutları ve Çözünürlük, Objektifler, Objektif Seçimine Etki Eden Unsurlar, Işık Kaynaklarının Türleri ve Özellikleri, Fotoğraf Çekiminde Otomatik Program Modlarının Kullanımı, Fotoğraf Çekiminde Kullanılan Temel Ayarlar, Pozlandırma Kontrolünü Sağlamak, Asa/Iso Değerinin Fotoğrafa Etkileri, Fotoğraf Makinelerinde Kullanılan Netleme Sistemleri, Diyafram Değerlerinin Fotoğraf Etkisi, Enstantane Değerlerinin Fotoğraf Etkisi, Eşdeğerlik Yasası, Temel Işık ve Kompozisyon Bilgileri. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Fotoğraf Makineleri | Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Film/Algılayıcı Boyutları | Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Objektifler | Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Objektifler | Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Işık kaynaklarının türleri ve özellikleri | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulamalı Gösteri, Uygulama |
6 | Işığın etkilerinin analizi | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulamalı Gösteri, Uygulama |
7 | Fotoğraf çekiminde otomatik program modlarının kullanımı | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulamalı Gösteri, Uygulama |
8 | Ara Sınav | |
9 | Makineyi tutma ve taşıma biçimleri | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulamalı Gösteri, Uygulama |
10 | Yarı otomatik pozlandırma modları | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulamalı Gösteri, Uygulama |
11 | Pozlandırma kontrolünü sağlamak | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulamalı Gösteri, Uygulama |
12 | ASA/ISO değerinin fotoğrafa etkileri | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulamalı Gösteri, Uygulama |
13 | Fotoğraf makinelerinde kullanılan netleme sistemleri | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulamalı Gösteri, Uygulama |
14 | Diyafram değerlerinin fotoğraf etkisi | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulamalı Gösteri, Uygulama |
15 | Enstantane değerlerinin fotoğraf etkisi | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulamalı Gösteri, Uygulama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Anadolu Ü. (2018). Temel fotoğrafçılık. Eskişehir. | |
2 | Kılıç, L. (2007). Fotoğrafa başlarken. Ankara: Dost Kitabevi Yayınları. | |
3 | Prakel, D. (2011). Fotoğrafta kompozisyon. İstanbul: Homer Yayınları. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Derslik ve fotoğraf stüdyosu, fotoğraf makinesi, objektif, sürekli ışık kaynağı. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 5 | 10 |
c) Performans Ödevi | 4 | 5 | 20 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 5 | 10 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 3 | 5 | 15 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 3 | 15 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 5 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |