|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | BİYOLOJİ(DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | HANİFE ÖZBAY (hanifeozbay@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Canlılarda yaygın olarak görülen rekabet ve bir arada yaşam stratejilerinin aktarılması |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | 1. Rekabet ve Birlikte yaşam hakkındaki temel bilgileri söyleyebilir |
PÇ- |
|
DÖÇ-2 | İlgili alanlarda deneysel çalışmalar yapabilir |
PÇ- |
|
DÖÇ-3 | 3. Analitik yöntemlerle problemleri çözebilir |
PÇ- |
|
DÖÇ-4 | Rekabet ve Birlikte yaşamla ilgili pekçok bilgiyi uygulayabilir |
PÇ- |
|
DÖÇ-5 |
PÇ- |
||
DÖÇ-6 |
PÇ- |
||
DÖÇ-7 |
PÇ- |
||
DÖÇ-8 |
PÇ- |
||
DÖÇ-9 |
PÇ- |
Yazılı Sınav |
|
DÖÇ-10 |
PÇ-1 Biyoloji alanındaki güncel ve en iyi uygulamaları da içeren ileri bilgiye sahiptir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar PÇ-3 Sahip olduğu bilgiyi analiz ederek, karşılaştırarak ve sorgulayarak problemlerin çözümünde kullanır ve ilgili alanda orijinal bir araştırmayı bağımsız olarak yürütür PÇ-5 Mesleki alanla ilgili her faaliyette, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir PÇ-9 Biyolojideki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır |
||
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Giriş; Abiotik kaynaklar; Biotik kaynaklar; Kaynak stokları; Stok bazlı rekabet modeli; Tek abiotik kaynak için rekabet; ışık rekabeti; Tek biotik kaynak için rekabet; İki kaynak için rekabet; üç kaynak için rekabet; Rekabet ve birlikte yaşama;Planktonik canlılarda rekabet ve birlikte yaşam; Hareketli canlılarda rekabet ve birlikte yaşam | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Giriş | Açıklama |
2 | Abiotik kaynaklar | Açıklama |
3 | Biotik kaynaklar | Açıklama |
4 | Kaynak stokları | Açıklama |
5 | Stok bazlı rekabet modeli | Açıklama |
6 | Tek abiotik kaynak için rekabet | Açıklama |
7 | Işık rekabeti | Açıklama |
8 | Ara Sınav | |
9 | Tek biotik kaynak için rekabet | Açıklama |
10 | İki kaynak için rekabet | Açıklama |
11 | Üç kaynak için rekabet | Açıklama |
12 | Rekabet ve birlikte yaşama | Açıklama |
13 | Planktonik canlılarda rekabet ve birlikte yaşam | Açıklama |
14 | Hareketli canlılarda rekabet ve birlikte yaşam | Açıklama |
15 | Kara bitkilerinde rekabet ve birlikte yaşam | Açıklama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Competition and Coexistence (Urich Sommer, Boris Worm (eds.), Ecological Studies 161, 2002, Springer-Verlag Berlin Heidelberg New York) | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Kitabı: Competition and Coexistence (Urich Sommer, Boris Worm (eds.), Ecological Studies 161, 2002, Springer-Verlag Berlin Heidelberg New York) |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 13 | 39 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 7 | 35 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 12 | 5 | 60 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |