|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | CEVAHİR ALTINKAYNAK (caltinkaynak@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
CEVAHİR ALTINKAYNAK, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Dersin amacı; girişimciliğin temel prensiplerini öğretmek ve öğrencilerin girişimcilik potansiyelini ortaya çıkarmaktır. Öğrenciler bu kapsamda biyoteknolojinin dünyada ve Türkiye’deki durumu, iş fikri geliştirme, iş planı hazırlama, pazarlama planı, finansal plan, proje döngüsü yönetimi, iş kurma ve yönetme süreçleri ve SWOT analizi konularında bilgi sahibi olacaklardır. Ayrıca öğrenciler ekiplerini oluşturduktan sonra kendi belirledikleri bir konuda iş kurmak için gerekli tüm unsurları dikkate alarak iş planı hazırlayacak ve dönem sonunda projelerini savunacaklardır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Girişimcilik kavramını ve girişimcinin özelliklerini açıklayabilir. |
PÇ-8 Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirmek PÇ-9 Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | İş fikrinin nasıl geliştirildiğini ve yenilik kavramını öğrenir. Belirli bir konuda SWOT analizi yapabilir. |
PÇ-8 Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirmek PÇ-9 Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak PÇ-10 Literatürün takip edilmesi, teknik projelerin sunulması ve makale yazımı için akıcı bir İngilizce sergilemek PÇ-13 Moleküler biyoloji ve genetik alanındaki güncel konular hakkında bilgi edinmek PÇ-14 Moleküler biyoloji ve genetiğin başlıca çalışma alanları hakkında bilgi sahibi olmak |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | Proje yönetimi konusunda gerekli döngüleri açıklayabilir. |
PÇ-9 Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak PÇ-12 Profesyonel ve etik davranış sorumluluğu sergilemek PÇ-14 Moleküler biyoloji ve genetiğin başlıca çalışma alanları hakkında bilgi sahibi olmak PÇ-15 Bilimsel gelişmelere araştırma ve geliştirme yetileri ile katkılarda bulunma PÇ-16 Bilimsel bilgiyi açık ve etkin bir şekilde yazılı veya sözlü olarak aktarır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-4 | Proje ekibinin görev ve sorumluluklarını tespit edip, iş planının nasıl hazırlandığını öğrenir. |
PÇ-7 Disiplinlerarası etkileşim bulunan araştırma takımlarında etkin şekilde çalışmak PÇ-9 Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak PÇ-12 Profesyonel ve etik davranış sorumluluğu sergilemek PÇ-15 Bilimsel gelişmelere araştırma ve geliştirme yetileri ile katkılarda bulunma PÇ-16 Bilimsel bilgiyi açık ve etkin bir şekilde yazılı veya sözlü olarak aktarır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-5 | Pazar araştırma yollarını ve finansal plan hazırlamada dikkat edilecek hususları öğrenir. |
PÇ-8 Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirmek PÇ-9 Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak PÇ-12 Profesyonel ve etik davranış sorumluluğu sergilemek PÇ-15 Bilimsel gelişmelere araştırma ve geliştirme yetileri ile katkılarda bulunma |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-6 | Biyogirişimcilikte teknoparkların önemini kavrayabilir ayrıca vergi avantajları hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-12 Profesyonel ve etik davranış sorumluluğu sergilemek PÇ-13 Moleküler biyoloji ve genetik alanındaki güncel konular hakkında bilgi edinmek PÇ-14 Moleküler biyoloji ve genetiğin başlıca çalışma alanları hakkında bilgi sahibi olmak PÇ-15 Bilimsel gelişmelere araştırma ve geliştirme yetileri ile katkılarda bulunma PÇ-16 Bilimsel bilgiyi açık ve etkin bir şekilde yazılı veya sözlü olarak aktarır. PÇ-17 Ölçme, analiz etme, deneysel verileri yorumlayabilme ve bilimsel verilerden geçerli bilimsel sonuçlara ulaşabilme yeteneğine sahip olur. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-7 | Ulusal teşvikler ve destekler hakkında genel bilgi sahibi olur ve mevzuat okumayı öğrenir. |
PÇ-12 Profesyonel ve etik davranış sorumluluğu sergilemek PÇ-16 Bilimsel bilgiyi açık ve etkin bir şekilde yazılı veya sözlü olarak aktarır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-8 | Patent kavramını açıklayabilir, belirli bir konuda patent araştırması yapabilir, marka tescilini kavrayabilir ve ticari sır kavramının önemini algılayabilir. |
PÇ-8 Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirmek PÇ-12 Profesyonel ve etik davranış sorumluluğu sergilemek PÇ-16 Bilimsel bilgiyi açık ve etkin bir şekilde yazılı veya sözlü olarak aktarır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Girişimci kimdir ve özellikleri nelerdir? Neden Biyogirişimci olmalıyız? Dünya’dan ve Türkiye’den örnekler. İş fikri bulma yöntemleri, Yenilik Kavramı, SWOT Analizi. Proje Döngüsü Yönetimi. Proje ekibinin görev ve sorumlulukları. İş planı nasıl hazırlanır? Pazar Araştırması nasıl yapılır? Finansal plan nasıl hazırlanır? Teknoparkların Önemi ve Vergi Avantajları. Ulusal Teşvikler, Destekler ve Mevzuatları. Patent, Patent Araştırması, Marka Tescil, Ticari Sır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Girişimci kimdir ve özellikleri nelerdir? | Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
2 | Neden Biyogirişimci olmalıyız? Dünya’dan ve Türkiye’den örnekler. | Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
3 | İş fikri bulma yöntemleri, Yenilik Kavramı, SWOT Analizi | Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
4 | Proje Döngüsü Yönetimi | Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
5 | Proje ekibinin görev ve sorumlulukları | Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
6 | İş planı nasıl hazırlanır? | Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
7 | İş planında dikkat edilecek hususlar nelerdir? | Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Pazar Araştırması nasıl yapılır? Finansal plan nasıl hazırlanır? | Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
10 | Teknoparkların Önemi ve Vergi Avantajları | Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
11 | Ulusal Teşvikler, Destekler ve Mevzuatları | Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
12 | Patent, Patent Araştırması, Marka Tescil, Ticari Sır | Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
13 | Proje Sunum | Proje Sunumu |
14 | Proje Sunum | Proje Sunumu |
15 | Proje Sunum | Proje Sunumu |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | TÜBİTAK Girişimcilik Destekleri | |
2 | İnovasyon ve Girişimcilik Uygulama ve İlkeleri, Peter Drucker | |
3 | Kosgeb Girişimcilik Destekleri | |
4 | Kendi İşini Kurmak İsteyen Girişimcinin El Kitabı – Guy Kawasaki | |
5 | Zengin Baba Yoksul Baba – Robert T. Kiyosaki, Sharon L. Lechter | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 30 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 15 | 1 | 10 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | 14 | 1 | 30 |
Final Sınavı | 16 | 1 | 30 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 10 | 20 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 10 | 20 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 4 | 8 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 3 | 4 | 12 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |