|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | PEYZAJ MİMARLIĞI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ASLIHAN TIRNAKÇI (aslihanerdogan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Peyzaj mimarlığında görsel algı ve iletişim ilişkisinin önemini öğreterek peyzaj tasarımında etkililiğini artırmak, mekan kimliği doğrultusunda ortaya konacak temanın iyi bir şekilde kurgulanmasını sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Renk, doku, formun tanımını ve önemini bilir. |
PÇ-1 Alanında edindiği temel tasarım ve planlamaya ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak sürdürülebilirlik temelinde peyzaj planlama, tasarım ve uygulama yapabilme
PÇ-2 Mesleki sorumluluk ve etik değerlere sahip olabilme PÇ-3 Bireysel, disiplin içinde ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme PÇ-8 Peyzaj Mimarlığı ile ilgili bilgi teknolojilerini ve bilgi sistemlerini kullanma, belirlenen konu ve sorunlar için gerekli bilgi toplama ve analiz edebilme PÇ-12 Fikirlerini ve çözüm önerilerini sözlü, yazılı ve grafik anlatım teknikleri kullanarak anlatabilme PÇ-14 3 Boyutlu düşünebilme, tasarım konularında yaratıcı olabilme |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Algı ve algılama kavramı, algı türleri, görsel algı ve gestalt, renk tanımı ve önemi, baskı çeşitleri ve teknikleri, insan davranış modelleri. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Görsel Algı ve Gestalt | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Görsel Algı ve Gestalt | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Semboller | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | İkonlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Eskiz önemi ve gereklilikleri | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Taslak türleri | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Taslak türleri | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Renk tanımı ve önemi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Tasarımlar ve örneklerle gösterimi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Tasarımı ve gereklilikleri | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Tasarımı ve gereklilikleri | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Baskı teknikleri ve kâğıt ebatları | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Baskı teknikleri ve kâğıt ebatları | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Baskı teknikleri ve kâğıt ebatları | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Arnheim, Rudolf, “Görsel Düşünme”. Metis Yayınları. İstanbul, 2009. | |
2 | Barnard, Malcolm. “Sanat, Tasarım ve Görsel Kültür”. Ütopya Yayınları. Ankara, 2010. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Görsel materyaller |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 14 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 2 | 14 | 28 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 1 | 12 | 12 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 92 |