|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | PEYZAJ MİMARLIĞI | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ASLIHAN TIRNAKÇI (aslihanerdogan@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Peyzaj mimarlığında görsel algı ve iletişim ilişkisinin önemini öğreterek peyzaj tasarımında etkililiğini artırmak, mekan kimliği doğrultusunda ortaya konacak temanın iyi bir şekilde kurgulanmasını sağlamaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Renk, doku, formun tanımını ve önemini bilir. |
PÇ-1 Alanında edindiği temel tasarım ve planlamaya ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak sürdürülebilirlik temelinde peyzaj planlama, tasarım ve uygulama yapabilme
PÇ-2 Mesleki sorumluluk ve etik değerlere sahip olabilme PÇ-3 Bireysel, disiplin içinde ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme PÇ-8 Peyzaj Mimarlığı ile ilgili bilgi teknolojilerini ve bilgi sistemlerini kullanma, belirlenen konu ve sorunlar için gerekli bilgi toplama ve analiz edebilme PÇ-12 Fikirlerini ve çözüm önerilerini sözlü, yazılı ve grafik anlatım teknikleri kullanarak anlatabilme PÇ-14 3 Boyutlu düşünebilme, tasarım konularında yaratıcı olabilme |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Algı ve algılama kavramı, algı türleri, görsel algı ve gestalt, renk tanımı ve önemi, baskı çeşitleri ve teknikleri, insan davranış modelleri. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Görsel Algı ve Gestalt | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 2 | Görsel Algı ve Gestalt | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 3 | Semboller | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 4 | İkonlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 5 | Eskiz önemi ve gereklilikleri | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 6 | Taslak türleri | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 7 | Taslak türleri | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Renk tanımı ve önemi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 10 | Tasarımlar ve örneklerle gösterimi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 11 | Tasarımı ve gereklilikleri | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 12 | Tasarımı ve gereklilikleri | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 13 | Baskı teknikleri ve kâğıt ebatları | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 14 | Baskı teknikleri ve kâğıt ebatları | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 15 | Baskı teknikleri ve kâğıt ebatları | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Arnheim, Rudolf, “Görsel Düşünme”. Metis Yayınları. İstanbul, 2009. | |
| 2 | Barnard, Malcolm. “Sanat, Tasarım ve Görsel Kültür”. Ütopya Yayınları. Ankara, 2010. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Görsel materyaller | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 14 | 2 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 0 | ||
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
| c) Performans Ödevi | 2 | 14 | 28 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 1 | 12 | 12 |
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 92 | ||