Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

MÜHENDİSLİK-MİMARLIK FAKÜLTESİ / PM-327 - PEYZAJ MİMARLIĞI

Kodu: PM-327 Adı: PEYZAJ MİMARLIĞINDA GÖRSEL ALGI Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 3 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü PEYZAJ MİMARLIĞI
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ASLIHAN TIRNAKÇI (aslihanerdogan@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Peyzaj mimarlığında görsel algı ve iletişim ilişkisinin önemini öğreterek peyzaj tasarımında etkililiğini artırmak, mekan kimliği doğrultusunda ortaya konacak temanın iyi bir şekilde kurgulanmasını sağlamaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Renk, doku, formun tanımını ve önemini bilir. PÇ-1 Alanında edindiği temel tasarım ve planlamaya ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak sürdürülebilirlik temelinde peyzaj planlama, tasarım ve uygulama yapabilme
PÇ-2 Mesleki sorumluluk ve etik değerlere sahip olabilme
PÇ-3 Bireysel, disiplin içinde ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme
PÇ-8 Peyzaj Mimarlığı ile ilgili bilgi teknolojilerini ve bilgi sistemlerini kullanma, belirlenen konu ve sorunlar için gerekli bilgi toplama ve analiz edebilme
PÇ-12 Fikirlerini ve çözüm önerilerini sözlü, yazılı ve grafik anlatım teknikleri kullanarak anlatabilme
PÇ-14 3 Boyutlu düşünebilme, tasarım konularında yaratıcı olabilme
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Algı ve algılama kavramı, algı türleri, görsel algı ve gestalt, renk tanımı ve önemi, baskı çeşitleri ve teknikleri, insan davranış modelleri.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Görsel Algı ve Gestalt Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Görsel Algı ve Gestalt Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Semboller Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 İkonlar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Eskiz önemi ve gereklilikleri Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Taslak türleri Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Taslak türleri Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav
9 Renk tanımı ve önemi Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Tasarımlar ve örneklerle gösterimi Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Tasarımı ve gereklilikleri Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Tasarımı ve gereklilikleri Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Baskı teknikleri ve kâğıt ebatları Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Baskı teknikleri ve kâğıt ebatları Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Baskı teknikleri ve kâğıt ebatları Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Arnheim, Rudolf, “Görsel Düşünme”. Metis Yayınları. İstanbul, 2009.
2 Barnard, Malcolm. “Sanat, Tasarım ve Görsel Kültür”. Ütopya Yayınları. Ankara, 2010.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Görsel materyaller

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 14 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 0
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 2 14 28
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 1 12 12
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 5 10
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 6 12
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 92