|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | PEYZAJ MİMARLIĞI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | GONCA ZEYNEP TUNÇBİLEK (tgonca@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
İnsan yaşamında ve Peyzaj mimarlığı çalışmalarında ergonomi ve antropometrinin önemini vurgulayarak yaşamsal ve işlevsel ve estetik yönleriyle tasarım çalışmalarında ergonometrik ve antropometrik kullanımlara ilişkin bilgiler edindirmek ve bu çalışmalardan yola çıkarak mesleki anlamda çalışma alanlarında ileri düzeyde sentez ve uygulama yapabilme becerisi kazandırmak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Mimari tasarımda ergonomiye ilişkin kuram ve kavramları kavrayabilir. |
PÇ-1 Alanında edindiği temel tasarım ve planlamaya ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak sürdürülebilirlik temelinde peyzaj planlama, tasarım ve uygulama yapabilme
PÇ-2 Mesleki sorumluluk ve etik değerlere sahip olabilme PÇ-3 Bireysel, disiplin içinde ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme PÇ-11 Peyzaj yapıları ve malzemelerini tanıyabilme, konstrüksiyon detayları geliştirebilme ve peyzaj mühendisliği temelinde uygulama becerisi kazanabilme |
Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | Mimari tasarımda ergonomi araştırma ve yöntemlerini kavrayabilir. |
PÇ-1 Alanında edindiği temel tasarım ve planlamaya ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak sürdürülebilirlik temelinde peyzaj planlama, tasarım ve uygulama yapabilme
PÇ-2 Mesleki sorumluluk ve etik değerlere sahip olabilme PÇ-3 Bireysel, disiplin içinde ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Ergonomi, antropometri kavramlarının ifade ettiği anlamlar, Yaşamımızda ergonomi ve antropometrinin önemi,Peyzaj mimarlığı çalışmalarında ergonomi ve antropometrinin yeri ve önemi, Ergonomik ve antropometrik anlamda doğru ve yanlış örneklerin sergilenmesi | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Ergonomi ve antropometrinin anlamı | Uzaktan Eğitim |
2 | İnsan- çevre etkileşimi | Uzaktan Eğitim |
3 | Peyzaj mimarlığı çalışma alanları | sözlü anlatım |
4 | Ergonomi ve antropometrinin yaşamımızdaki yeri ve önemi | Uzaktan Eğitim |
5 | Ergonomi ve antropometride etken rol oynayan faktörler | Uzaktan Eğitim |
6 | Ergonomik ölçüler | Uzaktan Eğitim |
7 | Peyzaj mimarlığı çalışma alanlarında ergonomi ve antropometrinin yeri ve önemi | Uzaktan Eğitim |
8 | Ara Sınav | |
9 | İnsan performansını etkileyen faktörler ve ergonomi ve antropometrinin rolü | Uzaktan Eğitim |
10 | Konfor ve estetik yaklaşımda ergonomi ve antropometri | Uzaktan Eğitim |
11 | İç mekan donatı elemanlarında ergonomi ve antropometri | Uzaktan Eğitim |
12 | Dış mekan donatı elemanlarında ergonomi ve antropometri | Uzaktan Eğitim |
13 | Peyzaj mimarlığında ergonometrik ve antropometrik açıdan doğru kullanım örnekleri | Uzaktan Eğitim |
14 | Peyzaj mimarlığında ergonometrik ve antropometrik açıdan yanlış kullanım örnekleri | Uzaktan Eğitim |
15 | Kamuya açık alanlarda ergonometrik ve antropometrik kullanım gözlemleri | Uzaktan Eğitim |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | 1. Harzadin, G.; 1980; Ergonomi, E.Ü. Makine Müh. Böl., Yayın No: 22 İzmir, 53 sayfa | |
2 | 2. Hoke JR, J.R.; 1988; Architectural Graphic Standards, The American Institute of Architects, Amerika, 854 sayfa | |
3 | 4. Çakar, Lütfi, (1993). Tasarımda İnsan Faktörü. İstanbul Üniversitesi Fen Fakültesi Döner Sermaye İşletmesi Prof. Dr. Nazım Terzioğlu Basım Atölyesi, İstanbul | |
4 | 3. Gönen, Emine., Özgen, Özlen, (1995). "Yasam Kalitesi ve Ergonomi". | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
1. Harzadin, G.; 1980; Ergonomi, E.Ü. Makine Müh. Böl., Yayın No: 22 İzmir, 53 sayfa 2. Hoke JR, J.R.; 1988; Architectural Graphic Standards, The American Institute of Architects, Amerika, 854 sayfa 3. Woodson, W.E.; 1981; Human Factors Design Handbook, Printed and Bound by the Kingspost Press, İngiltere, 1047 sayfa 4. Çakar, Lütfi, (1993). Tasarımda İnsan Faktörü. İstanbul Üniversitesi Fen Fakültesi Döner Sermaye İşletmesi Prof. Dr. Nazım Terzioğlu Basım Atölyesi, İstanbul 5. YARDIMCI KİTAPLAR: 1. Gönen, Emine., Özgen, Özlen, (1995). "Yasam Kalitesi ve Ergonomi". 5. Ergonomi Kongresi, Milli Prodüktivite Merkezi Yayınları No: 570, 280-288, İstanbul 2. İncir, Gülten, (1986). Ergonomi. Milli Prodüktivite Merkezi, Milli Prodüktivite Merkezi Yayınları No: 240, Ankara 3. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 1 | 30 | |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | 1 | 20 | |
Final Sınavı | 2 | 50 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 7 | 7 |
c) Performans Ödevi | 1 | 5 | 5 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 14 | 28 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 6 | 6 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 89 |