|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | TÜRK HALK BİLİMİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ADEM ÖGER (adem.oger@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
RECEP TEK, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Orta Türk kültürü hakkında öğrencileri bilgilendirmek. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Orta Asya Türk coğrafyası hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-1 Türk Halk Bilimi tezli yüksek lisans programı mezunları, alana/disipline ilişkin temel ve genel bilgiye sahip olurlar. PÇ-8 Kültüre ait temel unsurları çözümleyebilecek ve bunlardan elde ettikleri çıkarımlarla toplumun kimliğini koruyan bilgi kanallarının korunmasında aktif rol alarak toplumsal kimliğimizin korunmasına hizmet edeceklerdir. PÇ-10 Yapılan özgün akademik çalışmalarla Türk Halk Bilimi disiplinine yenilik getirebilecek bilimsel sonuçlara ulaşabilirler. PÇ-14 Alanıyla ilgili çalışmalara katılır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-2 | Orta Asya Türk topluluklarını tanır. |
PÇ-1 Türk Halk Bilimi tezli yüksek lisans programı mezunları, alana/disipline ilişkin temel ve genel bilgiye sahip olurlar. PÇ-4 Halk kültürüne dair geliştirilen yaklaşım ve yöntemler hakkında bilgi sahibi olacaklar ve bu yöntemlere uygun ders planları ve aktiviteleri hazırlayıp uygulayabileceklerdir. PÇ-5 Türk Halk Bilimi tezli yüksek lisans programı mezunları, halk bilgisi ürünlerinin yaratım, aktarım ve icra süreçlerini kavrayarak halk hayatına ilişkin değişim-dönüşümleri çözümleyeceklerdir. PÇ-14 Alanıyla ilgili çalışmalara katılır. PÇ-24 Bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-3 | Orta Asya Türk kültürünün özelliklerini kavrar. |
PÇ-1 Türk Halk Bilimi tezli yüksek lisans programı mezunları, alana/disipline ilişkin temel ve genel bilgiye sahip olurlar. PÇ-4 Halk kültürüne dair geliştirilen yaklaşım ve yöntemler hakkında bilgi sahibi olacaklar ve bu yöntemlere uygun ders planları ve aktiviteleri hazırlayıp uygulayabileceklerdir. PÇ-14 Alanıyla ilgili çalışmalara katılır. PÇ-19 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. PÇ-24 Bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Orta Türk kültür ve tarihi. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | İslamiyet Öncesi Devrede Türk Siyasi Tarihi | Konu anlatım, tartışma |
| 2 | Saka-İskitler | Konu anlatım, tartışma |
| 3 | Hunlar | Konu anlatım, tartışma |
| 4 | Hunlar | Konu anlatım, tartışma |
| 5 | Tabgaçlar | Konu anlatım, tartışma |
| 6 | Göktürkler | Konu anlatım, tartışma |
| 7 | Göktürkler | Konu anlatım, tartışma |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Uygurlar | Konu anlatım, tartışma |
| 10 | Uygurlar | Konu anlatım, tartışma |
| 11 | Türgişler | Konu anlatım, tartışma |
| 12 | Kırgızlar | Konu anlatım, tartışma |
| 13 | Sabarlar | Konu anlatım, tartışma |
| 14 | Karluklar | Konu anlatım, tartışma |
| 15 | Avarlar | Konu anlatım, tartışma |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Kaşgarlı, Sultan Mahmut (2004) Uygur Türkleri Kültürü ve Türk Dünyası, İstanbul: Çağrı Yay. | |
| 2 | Çandarlıoğlu, Gülçin (2003) İslam Öncesi Türk Tarih ve Kültürü, İstanbul: Türk Dünyası Araştırmaları Vakfı. | |
| 3 | Gömeç, Saadettin (2006) Türk Kültürünün Ana Hatları, Ankara: Akçağ Yay. | |
| 4 | Bedirhan, Yaşar, İslam Öncesi Türk Tarihi ve Kültürü, İstanbul: Nobel Yay. | |
| 5 | Memiş, Ekrem (2008) Türk Kültür Tarihi, Konya: Çizgi Yay. | |
| 6 | Kafesoğlu, İbrahim (1987) Türk Bozkır Kültürü, Ankara: Türk Kültürünü Araştırma Enstitüsü. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Makaleler, kitaplar, projeksiyon, bilgisayar | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 10 | 30 |
| c) Performans Ödevi | 0 | 0 | |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 4 | 3 | 12 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 5 | 6 | 30 |
| Sözlü Sınav | 0 | 0 | |
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | 0 | |
| Laboratuvar Sınavı | 0 | 0 | |
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 180 | ||